Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ هادیان، رییس شبکه دامپزشکی طبس گفت: از ابتدای سال ۵۵۶ قلاده سگ توسط اکیپ‌های شبکه دامپزشکی شهرستان طبس علیه بیماری هاری ایمن سازی شدند.


وی افزود: بیماری هاری یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌باشد که در صورت ابتلای انسان و یا حیوان به این بیماری و عدم رسیدگی به موقع مرگ حتمی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هادیان گفت: یکی از مهمترین راه‌های کنترل بیماری هاری واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار است و اتلاف سگ‌های ولگرد و آموزش در این خصوص در قدم‌های بعدی قرار دارد.


رییس شبکه دامپزشکی طبس افزود: شهروندان به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری هاری و کیست هیداتید نسبت به واکسیناسیون سگ‌های خانگی و گله و خوراندن دارو‌های انگلی اقدام نمایند.
انتهای پیام/ب


۵۵۰ قلاده سگ علیه هاری در طبس واکسینه شدند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری هاری دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام حدود۱۰ هزار تست تشخیصی بیماری سل در گاوداری‌های شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، ، رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه گفت:بیماری سل از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است که در نتیجه مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه و تماس با دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

 دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: با انجام تست توبرکولین امکان شناسانی دام آلوده وجود دارد که در صورت مثبت بودن بیماری در دام، بلافاصله گاو یا گوساله مبتلا طی مراحل قانونی برای کشتار به کشتارگاه انتقال داده و پس از حذف اندام‌های غیرقابل مصرف، وارد چرخه مصرف انسانی می‌شود. 

وی گفت: این اقدام بهداشتی و ضروری برابر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور انجام و باعث کنترل و پیشگیری بیماری در جمعیت دامی و انسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • انجام حدود۱۰ هزار تست تشخیصی بیماری سل در گاوداری‌های شهرستان تربت حیدریه
  • انجام بیش از ۲۲۰ میلیون نوبت واکسیناسیون طیور در خوزستان
  • هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو