Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرن - نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مشکلات اقتصادی و به تبع آن کمبود برخی تجهیزات ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را با چالش جدی مواجه کرده است.

سجاد خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس کمبود اقلام مورد نیاز ارائه خدماتی مانند قیر، خودروها و ماشین آلات تخصصی، شهرداری ها را هم در دستیابی به منابع درآمدی پایدار و هم ارائه خدمات بهینه با مشکل جدی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: علاوه بر آن، ضعف در ساختار حقوقی و نظام اجرائی مورد نیاز در کنترل و جلوگیری از تخلفات در حوزه مدیریت شهری که پیگیری بسیاری از حقوق شهروندان در امور شهر نیاز به هماهنگی، همکاری و مداخله مستقیم مراجع انتظامی و قضائی از جمله مشکلات ساختاری است.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: اداره و توسعه شهری و پاسخگویی به انتظارات مردمی نیازمند خروج از روزمرگی ها و تدوین برنامه ها با رویکردی جدید هست که با اتکا به قوانین تصویبی نیم قرن گذشته و محدودیت اعمالی عملیاتی نخواهد شد.
وی اظهار اشت: پیگیری مجدانه در تحقق مدیریت یکپارچه شهری، در ماده 136 قانون برنامه پنجساله سوم دولت متعهد به اجرای این بند قانونی بوده که در برنامه چهارم نیز تنفیذ شده بود و اصلاح آیین نامه های کهنه و به روزرسانی آنها و افزایش اختیارات و مسئولیت های مجموعه مدیریت شهری الزامی است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان اضافه کرد: ضعف بنیه مالی و جبران خدمات کارکنان شهرداری در مقایسه با سایر دستگاه های مشمول قانون خدمات کشوری، کاهش انگیزه در بین کارکنان را به همراه دارد و به این مهم باید توجه شود.
وی خاطر نشان کرد: مشکلات حقوقی و فنی شهرداری ها در زمینه تامین وثیقه و ضمانت های لازم به منظور جلب مشارکت و همکاری بانک ها در جهت ایجاد تاسیسات درآمدزا برای شهرداری ها و تسهیل گری در اراده تضامین برای سرمایه گذاری های خارجی نیز امری مهم و ضروری به نظر می رسد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان 420 هزار نفر جمعیت و سه منطقه شهرداری دارد.
9646/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شورا كمبود تجهيزات مشكلات ساختاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان باعث تضعیف حقوق شهروندان می‌شود و اتهام کم‌کاری را به سمت مدیریت شهری می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رحیمی محمودآبادی به همراه آرش یگانه شهردار منطقه ۷ و جمعی از معاونان و مدیران منطقه با توجه به درخواست شهروندان شهرک فرهنگیان از این محل بازدید کردند.

علیرضا رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان در خصوص زیرسازی و آسفالت معابر اصلی و فرعی شهری که جزو وظایف و دغدغه مدیریت شهری است، همکاری لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مهیا کردن زیرساخت‌های معابر انجام نمی‌شود که این کوتاهی باعث تضعیف حق شهروندان و اتهام‌زنی به مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، اداره گاز و شرکت توزیع نیروی برق استان البرز انتظار می‌رود در راستای رفع دغدغه و مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع نهایت همکاری را با شهرداری کرج داشته باشند تا مدیریت شهری به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نبود فضای سبز مناسب در شهرک فرهنگیان، گفت: مدیریت شهری در راستای بالا بردن سطح رفاه اجتماعی و تزریق سلامت و نشاط به جامعه باید تمام تلاش خود را به کار گیرد و فضای سبز و رفاهی متناسب با ذائقه شهروندان آن منطقه از جمله کودکان، بانوان و سالمندان را ایجاد کند.

رحیمی تاکید کرد: احداث پارک و ایجاد فضای سبز و بازی برای کودکان، آسفالت خیابان‌های فرعی خیابان سنبل، تکمیل بلوار سنبل ۴ و زیرسازی و جدول‌گذاری معابر با توجه به درخواست شهروندان شناسایی شد و در دستور کار منطقه ۷ شهرداری کرج قرار گرفت.

کد خبر 749243

دیگر خبرها

  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود