Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ کمیسیون‌های انتخاباتی این اعلامیه را پس از جلسه‌ مشترک با سرور دانش، معاون دوم رئیس‌جمهور در روز گذشته ۱۶ آذر (7 دسامبر) منتشر کردند.

دفتر مطبوعاتی دانش اعلام کرد که تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر باطل کردن انتخابات مجلس نمایند‌گان کابل، بُن‌بستی را در روند انتخابات این استان ایجاد کرده بود و به همین دلیل در این باره تجدید نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن اعلامیه این جلسه مشترک که با ریاست معاون دوم رئیس‌جمهور برگزار شد، آمده است: «کمیسیون مستقل انتخابات، تعداد آرای بایومتریک شده و اسنادی که آرای صحیح را از تخلفات تشخیص دهد، هر چه سریع‌تر به کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی تحویل می‌دهد و در مقابل، کمیسیون شکایات انتخاباتی درباره تصمیم اخیر خود که باطل کردن انتخابات مجلس نمایند‌گان کابل بود، تجدید نظر می‌کند.

علی‌رضا روحانی، دبیر و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که پیش از این کمیسیون انتخابات با وجود درخواست‌ها، فهرست رأی‌دهند‌گان، برگه‌های نتایج، تعداد آرای بایومتریک شده و بایومتریک نشده را در اختیار آنان قرار نمی‌داد.

وی همچنین افزود: کمیسیون مستقل انتخابات برای جلوگیری از ایجاد بحران و منافع عمومی، طی روز گذشته قول مساعد داد که این اسناد را در اختیار کمیسیون شکایات انتخاباتی قرار دهد و در مقابل کمیسیون شکایات انتخاباتی درباره باطل اعلام کردن آرای انتخابات مجلس نمایند‌گان در حوزه کابل تجدید نظر کند.

گفتنی است، کمیسیون شکایات انتخاباتی این کشور طی روز گذشته 16 آذرماه (7 دسامبر) طی یک نشست خبری در کابل، اعلام کرد که تمام آرای حوزه انتخاباتی کابل با در نظر داشتن شواهد، اسناد و بررسی این کمیسیون، با تقلب و تخلف گسترده همراه بوده و باطل است.

در همین راستا، کمیسیون انتخابات افغانستان در یک نشست خبری طی شب گذشته 16 آذر (7 دسامبر) نسبت به این خبر واکنش نشان داد و آن را مردود دانست. مسئولان کمیسیون انتخابات، مسئولان کمیسیون شکایات انتخاباتی را به تلاش برای اقدام غیرقانونی و غیرمستند متهم کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن ایکنا افغانستان انتخابات نشست کمیسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ برتر فوتبال
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود