Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت امضای تفاهم نامه بیمه سلامت با یک شرکت ترکیه‌ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استقرار سازمان الکترونیک در خدمات سازمان بیمه سلامت در حال انجام است که خوشبختانه نتیجه خوبی داشته است؛ استحقاق سنجی و  رفع همپوشانی در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود، نسخه نویسی الکترونیکی حدود 2 ماه قبل در برخی استان‌ها انجام شد و پردازش اسناد الکترونیک را در اصفهان انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از همکاری بین‌المللی که در حوزه انجام شده است اجرای طرح تحول سلامت در کشور ترکیه بود که توفیقات خوبی در این مورد داشتیم و مردم رضایت نسبی داشته‌اند.

موهبتی افزود: با توجه به سختی کاری که در حوزه سلامت داشتیم باید از مشورت و توان تخصصی کشورهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند استفاده می‌کردیم که با کشور ترکیه شباهت‌ها و سند مشترکی داشتیم؛ خوشبختانه در بازدید از کشورها، ترکیه شباهت نزدیکی به نظام سلامت کشور ما داشت و انتخاب شد.

پیشبرد کارها در چارچوب قواعد 

مدیر عامل بیمه سلامت بیان کرد: با توجه به تأکیدی که دکتر هاشمی وزیر بهداشت داشتند این تفاهم نامه بین ما و ترکیه امضا شد و توانستیم در چارچوب قواعد کار را پیش ببریم؛ کاری که انجام شد به کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد اما تغییر رفتار هم در این بین بسیار مهم است.

وی افزود: در مرحله اول باید در بخش آی تی اتفاقاتی بیفتد امیدوارم با یکپارچگی بتوان تا پایان دولت اتفاقات خوبی در حوزه سلامت رقم زد.

موهبتی گفت: هدفی که در بخش نظام بیمه‌ای به دنبالش هستیم حذف دفترچه‌ها است؛ در گذشته زمانی که فرد به پزشک مراجعه می‌کرد دفترچه ارائه می‌داد اما در این روند در مرحله اول دفترچه را حذف کردیم، و در حال حاضر کد ملی ارائه می‌شود که کدی تحت عنوان اچ آی یو در اختیار فرد قرار خواهد گرفت؛ از درگاه واحدی، استاندارد ارائه می‌شود و فرد می‌تواند دارو را بگیرد.

کاهش میلیونی مراجعات با دفترچه به مراکز درمانی

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: سامانه دارای قوانین بیمه گری است، فرد اگر خدمتی غیر از آن که در قانون گفته شده است طلب کند باید هزینه آن را از جیب خود پرداخت کند؛ کاغذ را از کل سیستم رفع کرده‌ایم که این مراجعات 190 میلیون بار از سیستم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی یادآوری کرد: می‌توانیم هر رفتاری را کنترل کنیم؛ مهمترین بخش در نظام ارجاع پیشرفت آی تی است؛ زمانی که پذیرش شروع می‌شود تا کار پایانی اقدامات مفیدی انجام می‌شود که  به صلاح مردم و شرکت‌های بیمه‌ای است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود

ایسنا/مازندران مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت: خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود.

دکتر سید حمید حسینی شامگاه ۱۰ اردیبهشت در آئین تجلیل از خیران سلامت شهرستان نور، اظهار کرد: با توجه به قدمت بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان تمام تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به بیماران است.

وی با اشاره به اینکه توسعه بهداشت، ارائه خدمات و ارتقای سلامت در بخش درمان از اولویت‌های اصلی ما است، تصریح کرد: معرفی خیرین سلامت در سطح جامعه به منظور تشویق و ترغیب مشارکت بیشتر نیک اندیشان در این حوزه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد در تلاشیم تا در حوزه فوق تخصصی مردم شهرستان را بی‌نیاز کنیم.

دکتر مجتبی محمدی رییس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور نیز در تکریم از خیران حوزه سلاما گفت: خیرین نقش بسزایی در جهت پیشرفت و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه دارند.

وی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌های نظام سلامت بدون مشارکت‌های مردمی امکان پذیر نیست، و اقدامات خیرین سلامت دارای ثمراتی بی انتها است که اثرات آن تا ابد باقی خواهد ماند.

محمدی خاطرنشان کرد: کمک خیران موجب تسریع در حل مشکلات حوزه سلامت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی شهرستان نور دارای ۱۰۰ تخت فعال است، یاداور شد: در این بیمارستان سالانه ۱۴۰ هزار بیمار در اورژانس ویزیت، ۱۰ هزار بستری و ۴۵۰۰ جراحی علی‌رغم تمامی کمبودها صورت می‌گیرد. 

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) نور یادآور شد: در این بیمارستان حدود ۹۰ درصد از جراحی‌هایی که در بیمارستان‌های بزرگ انجام می‌شود  نیز صورت می‌گیرد و خوشبختانه با کمک‌های خیرین و خرید دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان در قسمت‌های مختلف خصوصا اتاق عمل مدت زمان جراحی‌ها با وجود تجهیزات جدید نسبت به قبل ۴۵ دقیقه کمتر زمان می‌برد.

دکتر محمدی افزود: عمل‌های جراحی از جمله تعویض مفصل زانو، لگن و جراحی لاپاروسکوپی( لیزری) شکم، زانو، چشم و همچنین جراحی خونریزی مغزی و تومورهای مغزی در این مرکز با وجود جراحان باسابقه و مجرب انجام می‌شود. 

قابل ذکر است، غلامحسین واحدی در عملی خداپسندانه تجهیزات پیشرفته اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب و جراحی عمومی  را به ارزش ۷۵۰ میلیون تومانی( یادبود زنده یاد فاطمه نیازبالی) را خریداری و به این بیمارستان اهدا کرد. همچنین خانم سلطان جمشیدی نیز در عملی خداپسندانه یک دستگاه اکوکاردیوگرافی برای بیماران قلبی و یک دستگاه کولونوسکوپی برای بیماران گوارشی به ارزش دومیلیارد تومان (یادبود زنده یاد رحمان سعیدی) به بیمارستان اهدا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد