Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@01:49:24 GMT

فرصت طلایی برای بدهکاران بانک مسکن

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۰۷۴۲

فرصت طلایی برای بدهکاران بانک مسکن

پول‌نیوز - در صورت تسویه یک جا و نقدی باقیمانده از اصل تسهیلات مشتریان دارای بدهی غیرجاری، مشروط به اینکه اصل تسهیلات دریافتی تا سقف 100 میلیون تومان بوده و قرارداد آنها حداکثر تا پایان سال 1395 به سرفصل مطالبات غیر جاری انتقال یافته باشد، سود تسهیلات به همراه جرایم متعلقه مورد بخشودگی قرار گیرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، بر اساس اعلام اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن، در صورت تسویه یک جا و نقدی باقیمانده از اصل تسهیلات مشتریان دارای بدهی غیرجاری در چارچوب ضوابط و اولویت های ابلاغی بانک مرکزی، سود تسهیلات به همراه جرایم متعلقه مورد بخشودگی قرار گیرد، مشروط به اینکه اصل تسهیلات دریافتی تا سقف 100 میلیون تومان بوده و قرارداد آنها حداکثر تا پایان سال 1395 به سرفصل مطالبات غیر جاری انتقال یافته باشد

مالک آزادیان، رییس اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن اعلام کرد دستورالعمل اجرایی ماده 2 آیین نامه اجرایی تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 به بانک مسکن ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانون مذکور بانک مسکن می تواند در صورت تسویه یک جا و نقدی باقیمانده از اصل تسهیلات مشتریان مشمول در چارچوب ضوابط و اولویت های ابلاغی بانک مرکزی نسبت به بخشودگی سود تسهیلات به همراه جرایم متعلقه که توسط دولت و بانک تامین خواهد شد، اقدام نماید، مشروط به اینکه اصل تسهیلات دریافتی تا سقف 100 میلیون تومان بوده و حداکثر تا پایان سال 1395 به سرفصل مطالبات غیر جاری انتقال یافته باشد.

سه اولویت برای تسویه مطالبات

این بخشنامه سه اولویت را برای تسویه این مطالبات مشخص کرده است. اولویت نخست، تسهیلات اعطایی یارانه‌ای مورد حمایت دولت بابت حوادث غیر مترقبه و مسکن روستایی (سررسید شده طی سال 95 و قبل از آن) است که اصل تسهیلات دریافتی آنان بیش از 100 میلیون تومان نباشد. اولویت دوم شامل، مطالبات تمامی پرونده‎هایی‌ است که از سوی بانک بر روی آنها اقدام حقوقی صورت گرفته است، مشروط بر اینکه مانده بدهی متقاضی بابت اصل تسهیلات بیش از 50 میلیون تومان نباشد. (سررسید شده طی سال 1395 و قبل از آن).

همچنین اولویت سوم نیز مطالبات تسهیلات گیرندگانی است که به دلیل عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات زندانی شده و یا حکم جلب برای ایشان صادر شده است. (سررسید شده طی سال 1395 و قبل از آن) که اصل تسهیلات دریافتی آنان بیش از 100 میلیون تومان نباشد.

در پایان اشاره می شود بدهکاران حقیقی و حقوقی مشمول این طرح ، برای اطلاعات بیشتر می توانند به شعب بانک ها مراجعه کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مسکن بدهکار تسویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان

قرار است مالکان جدید باشگاه پرسپولیس در نخستین اقدام خود بخشی از مطالبات اعضای این تیم را پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، سرانجام و بعد از کش و قوس‌های فراوان، ٨۵ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به ۶ بانک واگذار شد تا این باشگاه از مالکیت وزارت ورزش و جوانان خارج شده و از این بابت مشکلی بابت کسب مجوز حرفه‌ای به‌خاطر مالکیت مشترک نداشته باشد.

پس از این واگذاری، بانک شهر که نزدیک به ٣٠ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را در این واگذاری در اختیار دارد، مجوز پرداخت ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را دریافت کرده و به زودی آن را پرداخت خواهد کرد.

باشگاه پرسپولیس در فصل جاری با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی