Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع های پتروشیمی تا پایان آبان ماه ۳۶.۷ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کردند.

 

قدرت الله فرج پور مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: روند تولید محصولات پتروشیی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده درحال انجام است و تا پایان آبان ماه ۳۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون تن (معادل ۷۷درصد ظرفیت اسمی) تولید محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۳درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان این که پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۷ صنعت پتروشیمی به تولید۵۴.۷ میلون تن (معادل ۸۳درصد ظرفیت اسمی) دست یابد گفت: این رقم نیز نسبت به سال گذشته ۲درصد رشد را رقم خواهد زد.

فرج پور ادامه داد: تولید سال گذشته ۵۳.۶میلیون تن معادل ۸۵درصد ظرفیت اسمی و ۶درصد بیشتر از سال۹۵ بود. در سال جاری نیز رقم های پیش بینی شده با وجود برخی مشکلات و همچنین تعمیرات اساسی چندین مجتمع پتروشیمی درنیمه نخست سال ونیز تعدادی از مجتمع ها در شش ماهه دوم ، نشان دهنده روند قابل قبول تولید است.

وی عمده ترین تعمیرات اساسی شرکت ها را در مجتمع های پتروشیمی آریاساسول، زاگرس ۲، کاویان،مارون، فن آوران، خارگ، فاز سوم شیراز،MTBE بندر امام، واحد استحصال اتان پارس برشمرد و گفت: اکنون نیز چند مجتمع بزرگ دیگر در حال اجرایی کردن اورهال هستند.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود:امسال با تولیدی شدن پتروشیمی مرجان(متانول هفتم) با ظرفیت تولید روزانه۵ هزار تن، خوشبختانه شاهد افزایش تولید هستیم و باید به این نکته اشاره کرد که این مجتمع جدید که با مشارکت ۷۵درصدی شرکت های داخلی در زمینه های طراحی،احداث، ساختمان و نصب و همچنین تامین کالا ساخته شده است اکنون با حدود ۷۰ تا ۸۰درصد ظرفیت در حال فعالیت است.مجتمع پتروشیمی کاوه نیز باظرفیت تولید۷هزارتن در روزمتانول، در مرحله راه اندازی بوده و امید است در یکی دو ماه آینده وارد مدار تولید شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت