Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:27:59 GMT

اراضی بهبهان زیر کشت کنجد رفت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۰۸۱۵

اراضی بهبهان زیر کشت کنجد رفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کامبیز محسنی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان گفت: این شهرستان همانند دیگر شهرهای جنوبی کشور با مشکل آب روبرو بوده و تمام تلاش این مدیریت بر این است که کشاورزان را به کشت محصولات با مصرف آب کم و بازده بالا تشویق و ترغیب کند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح الگوی کشت مناسب در سال زراعی جاری 800 هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت دانه روغنی کنجد رفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی رقم کشت شده را رقم بومی محلی اعلام کرد که به دلیل عملکرد مناسب پایداری در برابر شرایط جوی و بهره مندی از بازار پسندی در شهرستان کشت و تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان متوسط عملکرد این دانه روغنی در هر هکتار را یکهزار و 100 کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: محصول کنجد تولیدی این شهرستان برای روغن گیری، صنایع حلوا سازی و دیگر صنایع غذایی در داخل شهرستان و یا خارج از استان ارسال و فرآوری می گردد.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت دانه های روغنی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • نانوایی ها نان ساده پخت کنند
  • نانوایی ها نان ساده پخت کنند/ نان کنجدی اجباری نیست