Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یک مقام امنیتی عراق توضیحاتی را در خصوص فعالیت های تروریستی داعش در شهرهای مختلف عراق بیان کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: برخلاف آنچه که بزرگنمایی می شود، فعالیت های تروریستی داعش در شهرهای مختلف بسیار ضعیف است.

این مقام عراقی افزود: آنچه که برخی سیاستمداران درخصوص فعالیت های گسترده داعش در نینوا بیان می شود، در واقع در زمره مناقشات سیاسی قرار می گیرد و از ناحیه امنیتی، وجاهت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تأکید کرد: در حال حاضر بیش از نیم میلیون نظامی عراقی در محور شمالی و غربی مستقر هستند تا هرگونه فعالیت تکفیریها را رصد کنند؛ در این مأموریت مهم، ارتش عراق، پلیس فدرال، دستگاه مبارزه با تروریسم، نیروهای ضربتی و همچنین نیروهای حشد شعبی حضور دارند.

این مقام امنیتی عراق اظهار داشت: آخرین گزارش های ما حاکی از آن است که در حال حاضر حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ عنصر داعش در نقاط مختلف عراق در زمینه انجام اقدامات تروریستی، فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفوذ به شبکه‌های داعشی و هلاکت سرکردگان مهم این تشکیلات در عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «وعد القدو» عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق تاکید کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی سال جاری میلادی در جریان چندین عملیات ضربتی بیش از ۳۰ عنصر داعشی را به هلاکت رسانده‌اند.

وی افزود: ما شاهد تحول محسوس در زمینه اقدامات اطلاعاتی نیروهای عراق و نفوذ به شبکه‌های داعشی در استان‌های مختلف هستیم.

القدو تصریح کرد: در میان عناصر داعشی به هلاکت رسیده طی ماه‌های گذشته تعدادی از سرکردگان مهم این تشکیلات به چشم می‌خورند که در کمین‌های منحصربه‌فرد نیروهای عراقی در طورزخورماتو، الحویجه و بیابان الانبار به هلاکت رسیده‌اند.

وی بیان کرد: یک تحول بنیادین در زمینه مبارزه با تروریسم از طریق اجرای عملیات پیش دستانه و رصد اطلاعاتی دقیق برای شناسایی مخفیگاه‌های داعش و انهدام آنها به وجود آمده است.

امروز نیز یک منبع امنیتی عراقی تاکید کرد که نیروهای اطلاعاتی این کشور بعد از یک عملیات ویژه عناصر گروهک زیرزمینی داعش را در منطقه حاوی الدنانیش در اطراف کرکوک شناسایی کردند.

وی در ادامه افزود: بعد از عملیات اطلاعاتی و شناسایی نوبت به عملیات ضربتی علیه این عناصر تروریست رسید به طوری که نیروهای عراقی مخفیگاه آنها را در اطراف کرکوک هدف قرار دادند.

این منبع امنیتی تصریح کرد: در جریان عملیات ضربتی مذکور سه حمله مستقیم علیه مخفیگاه این عناصر تروریست در میان بلندی‌های اطراف کرکوک صورت گرفت.

وی گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده در این عملیات معاون امیر نظامی ولایت کرکوک در تشکیلات تروریستی داعش به نام ابواسماعیل به هلاکت رسیده است.

کد خبر 6083234

دیگر خبرها

  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • فعالیت سامانه بارشی ضعیف در خوزستان
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • اعتصاب سراسری در شهرهای مختلف کرانه باختری
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • مخفیگاه داعش نزدیک کرکوک منهدم شد
  • نفوذ به شبکه‌های داعشی و هلاکت سرکردگان مهم این تشکیلات در عراق