Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@11:00:34 GMT

واکنش محسن هاشمی به ایجاد «پارلمان اصلاحات»

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۱۰۴۱

واکنش محسن هاشمی به ایجاد «پارلمان اصلاحات»

به گزارش جهان نيوز، محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران، با اشاره به گمانه‌زنی‌هایی که درباره تشکیل پارلمان اصلاحات زده می‌شود، گفت: عملی کردن طرح پارلمان اصلاحات یا همان مجمع عمومی اصلاح‌طلبان کار سخت و پیچیده‌ای است. معمولا این رهبران جریان اصلاحات هستند که اینگونه طرح‌ها و پیشنهادات را باید با جدیت پیگیری کنند تا به سرانجام مشخصی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با این تفاسیر تاکنون اراده‌ای در رهبران جبهه اصلاحات برای به سرانجام رسیدن طرح پارلمان اصلاحات مشاهده نکردم. 

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: طرح ایجاد پارلمان اصلاحات هم اکنون در کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مطرح شده و احزاب عضو این شورا در حال بررسی آن هستند. اما به اعتقاد من این طرح اصطلاحا در مرحله طوفان مغزی است و هنوز به مرز پختگی نرسیده است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تا انتخابات سال آینده مجلس طرح تشکیل  پارلمان اصلاحات به مرحله عملیاتی و برگزاری جلسات می‌رسد؟ تصریح کرد: عرض کردم اگر اراده برتری پشت این طرح باشد، می‌توان امیدوار بود که سازوکار مجمع عمومی اصلاحات در انتخابات آتی مجلس نیز نقش‌آفرین باشد. 

وی ادامه داد: از آنجا که تعداد احزاب اصلاح‌طلب که به شکل رسمی ثبت شده‌اند زیاد است و تعدادی از این احزاب به نسبت تشکل‌های سیاسی فعال و تاثیرگذار جریان اصلاحات، فعالیت و بروز و ظهور چندانی ندارند اما در عین حال دارای نظرات مختلفی هستند که باید در نظر گرفته شود. اگر نهادی ایجاد شود که بتواند نظرات این‌گونه احزاب را منسجم کند، تکلیف جریان اصلاحات نیز برای تصمیم گیری‌های مهم مشخص خواهد شد.
 پیشنهاد تشکیل پارلمان اصلاحات چند سالی است از سوی برخی چهره‌های این جریان از جمله مصطفی کواکبیان که نسبت به سازوکار حاکم بر شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتقاد جدی دارند، مطرح می‌شود. اخیرا نیز حزب کارگزاران در بیانیه پایانی کنگره سراسری خود با اشاره به لزوم تشکیل نهاد بالادستی در جریان اصلاحات، پیشنهاد رسمی خود برای تشکیل مجمع عمومی اصلاح طلبان (پارلمان اصلاحات) را در اختیار  شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گذاشته است.
منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود

زهرا فلاحی با اشاره نمود شعار سال در جهت جلب مشارکت مردم در حوزه انرژی اظهار کرد: در مدل تخصیص سهمیه انرژی معادل مصرف بهینه برای هر نفر اگر یک خانوار انرژی را تا حد مطلوب مصرف کند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد و اگر مصرف کمتر از سهمیه باشد، به قیمت وارداتی انرژی کمتر مصرف شده، این انرژی را در بازار مبادلات انرژی به فروش خواهند رساند و مردم منفعت اقتصادی کسب خواهند کرد و در عوض اگر مصرف بیش از سهمیه باشد، باید هزینه واقعی و وارداتی انرژی را خریداری و مصرف کنند که با این سازوکار اصلاح شده یارانه انرژی افراد تشویق خواهند شد تا مصرف خود را کاهش دهند و به الگوهای استفاده بهینه پایبند باشند و همچنین هر چه بیشتر کاهش مصرف دهند، منفعت مالی بیشتری کسب خواند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال، هدف اصلی اصلاحات اقتصادی کشور در جهت تحقق مشارکت مردم در راستای رشد تولید و توسعه اقتصادی به عنوان محور اصلی سیاست های کشور برای سال 1403 تعیین شده است. بدون مشارکت معنادار مردم در توسعه اقتصادی، هر گونه رشد اقتصادی به دست آمده تأثیر محدودی بر زندگی شهروندان خواهد داشت. نقش مردم در کمک به رشد اقتصادی کشور به ویژه در بخش انرژی را نمی توان نادیده گرفت. با استفاده از قدرت و سرمایه افراد می توان مکانیسم های جذابی برای توسعه اقتصادی بیشتر در بخش انرژی ایجاد کرد.

فلاحی با اشاره به اهمیت به کارگیری سرمایه مردمی در جهت توسعه میادین مشترک گفت: یکی از حوزه‌های کلیدی که مردم می‌توانند در آن نقش بسزایی داشته باشند، تولید نفت و گاز است. با استفاده از سرمایه های خرد مردم می توان منابع مالی مشترک نفت و گاز را تامین کرد که منجر به افزایش تولید و منافع اقتصادی شد. علاوه بر این، هدایت نقدینگی در جامعه به سمت پروژه های انرژی می تواند منابع جدید تامین مالی را باز کند و سرمایه گذاری در این بخش را ارتقا دهد.

این کارشناس انرژی به دیگر جنبه مشارکت مردم در مصرف بهینه انرژی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از جنبه های مهم که نیازمند توجه ویژه است، کاهش هدر رفت انرژی و ارتقای مصرف بهینه انرژی در بین مردم است. الگوهای مصرف انرژی در خانوارها، مانند گاز برای گرمایش، برق برای لوازم خانگی و بنزین برای حمل و نقل، تأثیر مستقیمی بر مصرف کلی انرژی دارند. برای ایجاد انگیزه در شیوه های مصرف بهینه، ارزیابی مجدد مکانیسم یارانه انرژی در بخش خانگی ضروری است. به جای ارائه قیمت سرکوب شده توسط دولت، یک رویکرد موثرتر تخصیص سهمیه انرژی معادل مصرف بهینه برای هر نفر خواهد بود. در مدل تخصیص سهمیه انرژی معادل مصرف بهینه برای هر نفر اگر یک خانوار انرژی را تا حد مطلوب مصرف کند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد و اگر مصرف کمتر از سهمیه باشد، به قیمت وارداتی انرژی کمتر مصرف شده، این انرژی را در بازار مبادلات انرژی به فروش خواهند رساند و مردم منفعت اقتصادی کسب خواهند کرد و در عوض اگر مصرف بیش از سهمیه باشد، باید هزینه واقعی و وارداتی انرژی را خریداری و مصرف کنند که با این سازوکار اصلاح شده یارانه انرژی افراد تشویق خواهند شد تا مصرف خود را کاهش دهند و به الگوهای استفاده بهینه پایبند باشند و همچنین هر چه بیشتر کاهش مصرف دهند، منفعت مالی بیشتری کسب خواند کرد.

وی گفت: ایجاد مکانیسم‌های جذاب برای بهینه‌سازی مصرف انرژی با اعطای سهمیه‌های انرژی منطبق بر الگوی بهینه مصرف، فرصتی منحصربه‌فرد برای مشارکت مردم در پیشبرد رشد اقتصادی و پایداری انرژی فراهم می‌کند. با ترویج مصرف مسئولانه انرژی، توانمندسازی افراد برای کنترل عادات مصرفی خود و تقویت کارایی، کشور می تواند منافع اقتصادی و زیست محیطی قابل توجهی را باز کند. از طریق اقدامات پیشگیرانه برای ایجاد انگیزه برای مصرف بهینه انرژی، کشور می تواند در جهت آینده انرژی پایدارتر و مرفه برای همه شهروندان خود تلاش کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • برای زنان و نوامیس مردم در طرح حجاب پرونده قضایی تشکیل می‌دهند؟
  • این چهره نظامی، فقط ۲۵ روز فرمانده کل سپاه بود /محسن رضایی رکورد زد /اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟
  • دادستان : پرونده قضایی برای بانوان در عفاف و حجاب تشکیل نمی‌شود
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف با اصلاح یارانه‌های انرژی مبتنی بر نفر محقق می شود
  • دادستان کل کشور: پرونده قضایی برای بانوان در عفاف و حجاب تشکیل نمی‌شود
  • پرونده قضایی برای بانوان در عفاف و حجاب تشکیل نمی‌شود