Web Analytics Made Easy - Statcounter

فولکس‌واگن پس از رسوایی دیزل‌گیت برنامه‌های زیادی را برای توسعهٔ خودروهای الکتریکی تدارک دیده که این موضوع نهایتا به مرگ کامل پیشرانه‌های درون‌سوز در این غول خودروسازی می‌انجامد.

 

البته این فرایند به‌یک‌باره روی نمی‌دهد اما در آینده‌ای نه‌چندان دور نهایتا دوران موتورهای بنزینی و دیزلی در فولکس‌واگن به پایان خواهد رسید زیرا نسل آیندهٔ پیشرانه‌های درون‌سوز این شرکت، آخرین سری از این نوع موتورها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موتورهای بنزینی و دیزلی جدید فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۶ ارائه خواهند شد و پس‌ازآن پایان یک دورهٔ مهم در این شرکت رقم خواهد خورد.

 

استراتژیست ارشد فولکس‌واگن آقای «مایکل جاست» دراین‌باره گفته است:

ما به‌تدریج استفاده از موتورهای درون‌سوز را کاهش داده و نهایتا آن‌ها را به‌طور کامل کنار خواهیم گذاشت. هم‌اکنون همکاران من در حال کار بر روی جدیدترین پلت‌فرم‌ها برای محصولات آینده هستند که هیچ دی‌اکسید کربنی تولید نمی‌کنند.

 

برنامه‌های الکتریکی فولکس‌واگن هم‌اکنون در حال انجام است و هنگامی‌که نسخهٔ تولیدی کانسپت ID معرفی شود وارد فاز جدیدی خواهد شد. این خودرو که احتمالا ID Neo نام خواهد داشت، از اواخر سال آینده راهی خط تولید خواهد شد. البته حتی بعدازآنکه فولکس‌واگن کل خانوادهٔ محصولات الکتریکی ID را به بازار عرضه کند، محصولات با پیشرانه‌های سنتی همچنان در کنار آن‌ها تولید خواهند شد هرچند که بسیاری از آن‌ها به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز خواهند شد.

 

همچنین آقای جاست گفته است موتورهای بنزینی و دیزلی حتی بعد از سال ۲۰۵۰ هم ارائه خواهند شد زیرا ممکن است در بازارهای خاصی مثل کشورهای درحال‌توسعه زیرساخت‌های شارژ لازم برای پشتیبانی از خودروهای الکتریکی وجود نداشته باشد.

 

در همین حال، آئودی هم به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۸ میلیون دلار روی قوای محرکهٔ الکتریکی و همین‌طور تکنولوژی‌های رانندگی خودکار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

 

این سرمایه‌گذاری برای تامین بودجهٔ توسعهٔ محصولات سازگاربامحیط‌زیست صورت خواهد گرفت به‌گونه‌ای که تا سال ۲۰۲۵ آئودی حدود ۲۰ خودروی الکتریکی-هیبریدی را به بازار عرضه خواهد کرد که تقریبا نیمی از آن‌ها به قوای محرکهٔ تمام الکتریکی مجهز خواهند بود.

 

البته با وجود این سرمایه‌گذاری عظیم، آئودی هنوز هم برای توسعهٔ محصولات الکتریکی خود از دیگر برندهای گروه فولکس‌واگن کمک خواهد گرفت.

 

مثلا این شرکت هم‌اکنون در حال توسعهٔ مشترک یک معماری الکتریکی پریمیوم با پورشه است که از آن برای ساخت محصولات الکتریکی بزرگ استفاده می‌شود. مدل‌های الکتریکی کوچک‌تر مثل مدل پایهٔ E-Tron هاچ‌بک نیز روی پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن ساخته خواهند شد

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان پیولی: زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد

به گزارش "ورزش سه"، زلاتان ابراهیموویچ که در حال حاضر به ‏عنوان مشاور ورزشی باشگاه میلان فعالیت می‌کند زمان را تلف نکرده ‏و بلافاصله بعد از باخت مقابل اینتر در دربی دلامادونینا سرمربی مد ‏نظر خود برای فصل آینده را به مدیران باشگاه پیشنهاد داد. ‏

ایبرا می‌خواهد همبازی سابقش در میلان، مارک فن‌بومل، که در حال ‏حاضر سرمربی رویال آنتورپ بلژیک است روی نیمکت روسونری ‏بنشیند. رسانه‌های ایتالیای گفتند پیشنهاد زلاتان منتظر تایید جری ‏کاردیناله، مالک باشگاه است تا مذاکرات رسمی با فن‌بومل آغاز شود. ‏

زلاتان و فن‌بومل به مدت دو فصل در میلان همبازی بودند و در ‏فصل‌های 11-2010 و 12-2011 با پیراهن سیاه و قرمز به میدان ‏می‌رفتند. ‏

بر اساس گزارش‌ها تا کنون مدیران میلان فهرستی از چند گزینه برای ‏جانشینی پیولی تهیه کرده بودند ولی با توجه به نفوذی که زلاتان از ‏زمان بازگشت به روسونری روی مالک باشگاه دارد شکی وجود ندارد که ‏فن‌بومل را باید گزینه اول روسونری دانست. ‏

هواداران میلان به ستاره سابق هلندی‌شان که به عنوان سرمربی ‏رویال آنتورپ نتایج خوبی گرفته علاقه دارند. فوت‌مرکاتو مدعی شد ‏که با اینکه زلاتان منتظر تایید جری کاردیناله است ولی مذاکرات اولیه ‏با فن‌بومل از طرف او آغاز شده است. ‏

دیگر خبرها

  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • هونگچی ئی اچ7 کانورتیبل؛ شروعی برای کوپه های چینی! (+تصاویر)
  • پایان باشکوه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده و بهداشتی
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • پایان پیولی: زلاتان سرمربی میلان را انتخاب کرد
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • خرید مدل های مختلف جاروبرقی مرکزی از نمایندگی های معتبر کسری
  • پایان یک توقف طولانی؛ گاز ایران در مسیر پاکستان
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB