Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:45:10 GMT

یگان حفاظت حریم راههای کرمان راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۱۱۴۲

یگان حفاظت حریم راههای کرمان راه اندازی شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: یگان حفاظت گشت ویژه حفظ حریم راههای این استان با استفاده از توان بخش خصوصی و با هدف حراست، حفاظت و نگهداری از حریم حدود یکهزار کیلومتر از راههای مواصلاتی حوزه شمال کرمان راه اندازی شد.

سیدعلی حاج سیدعلیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفظ حریم راه از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: دلیل نخست نگهداری از حریم راهها تعریض و اجرای طرح های توسعه ای جاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دلیل دوم این مهم نیز رعایت نکات ایمنی و از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی تصریح کرد: حریم قانونی جاده ها بر اساس نوع راه تعریف شده و در آن امکان هیچگونه مستحدثاتی به غیر از تجهیزات راهداری وجود ندارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار داشت: حریم نهایی در جاده های ما 100 متر محسوب می شود که بعد از حریم قانونی تعریف شده و شامل سه قسمت تاسیسات زیربنایی، فضای سبز و تاسیسات خدماتی است.
وی تاکید کرد: در بخشی از حریم جاده که به منظور احداث مجتمع های خدماتی، رفاهی و بین راهی در نظر گرفته شده هرگونه ساخت و ساز بدون اخذ مجوز قانونی غیرمجاز و تخلف محسوب می شود.
سید علیخانی با اشاره به آمار بالای حوادث جاده ای در استان کرمان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، احداث ورودی های غیرمجاز فرعی به اصلی توسط افراد محلی، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه، نصب تابلوهای تجاری کوچک و بزرگ کنار جاده ای، دیوارنویسی، کوه نویسی و حضور دستفروشان و دوره گردها در حریم راه از جمله عواملی بودند که زمینه بروز سوانح را فراهم آورده اند.
استان پهناور کرمان دارای حدود 10 هزار کیلومتر راه اصلی است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متولی راههای این استان بوده و وظیفه ایمن سازی، احداث، تعمیر، نگهداری و بازسازی جاده ها، پل ها و ابنیه ارتباطی را بر عهده دارد.
3029/7437

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راهداري يگان حفاظت كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به شناسایی ۲۶ نقطه پر حادثه در محورهای مواصلاتی استان، گفت: از ۱۰ نقطه پر حادثه ۷ نقطه آن تاکنون رفع مشکل شده و تعداد ۱۶ نقطه پرحادثه دارای شناسنامه و مصوبه هستند. - اخبار استانها -

عبدالکریم اخترشناس در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به مأموریت سازمان راهداری درخصوص احداث و نگهداری ساختمان‌های پلیس راه اظهار داشت: بازسازی اساسی همه ساختمان‌های پلیس راه در استان در دولت سیزدهم آغاز شده یا در دستور کار قرار دارد.

وی از احداث و بهسازی پاسگاه پلیس راه استان با اعتبار بیش از 40 میلیارد تومان میلیارد ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: پاسگاه پلیس راه سیراف- عسلویه با اعتبار 18 میلیارد تومان تا مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که نقش به‌سزایی در ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای در قطب انرژی کشور خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از اتمام بازسازی اساسی پاسگاه پلیس راه گناوه با اعتبار 6.4 میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: همچنین بازسازی اساسی ساختمان قرارگاه پلیس راه استان بوشهر و پلیس راه کنگان با اعتبار 16.3 میلیارد تومان تا خردادماه امسال تکمیل خواهد شد.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر با بیان اینکه احداث ساختمان فرماندهی قرارگاه پلیس راه استان، پاسگاه جدید پلیس راه شهرستان دشتی و توسعه پلیس راه دالکی جزء برنامه‌های امسال است گفت: درصورت تأمین اعتبار، این طرح‌ها از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اجرایی خواهد شد.

اخترشناس فعالیت 5 پاسگاه پلیس راه در استان بوشهر در امر نظارت ترافیک و حمل و نقل جاده‌ای را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به رفع نقاط پر حادثه در جاده‌های استان افزود: در بخش ایمنی جاده‌ای اقدامات مهمی انجام شده که رفع نقاط پر حادثه از آن جمله است.

وی حذف 10 نقطه پر تصادف در جاده‌ای استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: از این میزان تاکنون 7 نقطه رفع حادثه شده و تعداد 16 نقطه پر حادثه دارای شناسنامه و مصوبه در استان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نصب 18 کیلومتر حفاظ بتنی نیوجرسی به جای گاردریل با هدف کاهش تصادفات رخ به رخ خودروها در محورهای پرتردد را از دیگر طرح‌ها دانست.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر با اشاره به اجرا 15 کیلومتر روشنایی طولی در جاده‌های استان گفت: خط کشی 5 هزار کیلومتر و نصب 20 هزار علایم جاده‌ای در سال گذشته اجرا شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • بارش باران در جاده‌های ۹ استان