Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: در استان مرکزی در حدود ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام داریم که ۲۵ درصد از آنها قابلیت واگذاری دارند، برای تکمیل این پروژه‌ها پنج هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است. ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت با بخش خصوصی استان مرکزی اظهار داشت: بخش خصوصی در شرایط فعلی با توجه به مشکلات عدیده‌ای که داریم نقش پررنگی را ایفا می‌کند و در واقع به عنوان بازوی اجرایی دولت محسوب می‌شود که برای کمک گرفتن از آن مشوق‌های خوبی هم درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی یکی از موضوعات مهمی بوده که در قانون بودجه 97 برای بودجه 98 تصمیم‌گیری شده است، بیش از 70 هزار پروژه نیمه‌تمام استانی در کشور داریم که برای تکمیل این تعداد پروژه پانصد هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است و با توجه به شرایط موجود تامین این اعتبار خارج از توان دولت بوده و باید از توان بخش خصوصی کمک گرفت.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی هم در حدود 300 پروژه نیمه‌تمام داریم که 25 درصد از آنها قابلیت واگذاری دارند، برای تکمیل این پروژه‌ها پنج هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که استفاده از توان بخش خصوصی به منظور تکمیل انها با توجه به این که بودجه سالانه استان یک دهم این مبلغ است بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

آقازاده با اشاره به رتبه‌بندی استان‌ها در بحث واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی گفت: با توجه به این که این ارزیابی با ارائه آمار در رابطه با پروژه‌های متفاوت از سوی استان‌ها انجام شده قابل قبول نیست و آمارها صحیح بوده اما نوع ارزیابی براساس این آمارها پذیرفته نیست و باید گفت گاهی اوقات بیش از حد با صداقت برخورد می‌کنیم که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در این حوزه نباید تا این حد صداقت به خرج می‌داد.

وی تصریح کرد: برخی از استان‌ها در این حوزه بسیار حرفه‌ای کار کرده‌اند که باید این موضوع توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مورد توجه قرار گیرد، این حرفه‌ای‌گری را از استان‌هایی که این گونه عمل کرده‌اند الگو بگیریم و صداقت بیش از حد به کار نبریم.

تهران| پروژه‌ها با قابلیت واگذاری به بخش خصوصی شامل دریافت اعتبار دولتی نمی‌شودسمنان| پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می‌شودواگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی در استان قم با جدیت دنبال نمی‌شود

 

استاندار مرکزی بیان کرد: آمارهای اقتصادی استان از دو کانال سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی و معاونت اقتصادی استانداری خارج می‌شود که از آنها تقاضا داریم زحمات استان را با این گونه صادقانه نگاه کردن به مسائل از بین نبرند، باید نگاه حرفه‌گری را مد نظر قرار دهیم و بدون گزافه‌گویی ما هم به مانند دیگران کارهای انجام‌شده را بیان کنیم و ماده 27 و 88 را به مانند دیگر استان‌ها اعلام کنیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: زیرا با این حد از صداقت و بیان نکردن کارهای انجام‌شده حق استان در اثر عدم دید حرفه‌ای ضایع می‌شود.

وی عنوان کرد: جلسه بعدی شورای گفت‌و‌گو باید در ساوه و زرندیه و با حضور فعالان اقتصادی این دو شهرستان برگزار شود تا بتوان مسائل و مشکلات بسیار زیادی را که این دو شهرستان در بخش صنعت و کشاورزی دارند مورد بررسی قرار دهیم.

استاندار مرکزی با اشاره به سرزمین ایرانیان در زرندیه بیان کرد: یک جلسه اقتصاد مقاومتی در سرزمین ایرانیان باید برگزار کنیم تا تمام موارد مصوب بررسی شود، خوشبختانه در 7 ماهه اخیر بزرگترین کارها برای سرزمین ایرانیان انجام شده است، همه دستگاه‌ها پای کار هستند و برای تثبیت کار و فعالیت در این سرزمین‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی، گفت: در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۲۰ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام ترجیحی باید به کارگران، مستخدمان و مدیران شرکت‌هایی که در لیست واگذاری قرار می‌گیرند، تخصیص پیدا کند.

وی افزود: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و به نام کارگران منتقل شد

واگذاری ۳۰۵ میلیارد سهام از ابتدای دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تأمین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه گذاری و بهبود درآمد خانوار، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۴ هزار سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳ هزار و ۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان افزود: در همین زمینه، مطابق مقررات واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط به مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در ادامه اشاره کرد: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران، قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار کند. کلیات این پیشنهاد به تصویب هیئت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: به موجب تصمیم دیگر هیأت واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی، قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

‌ کد خبر 6097419

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند