Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه نظامیان کُرد در روزهای گذشته به بهانه بازرسی منازل، تعدادی از اهالی را به شدت ضرب و شتم کردند و به زنان هم اهانت و حتی آنان را به تجاوز تهدید کردند.

به گزارش مشرق، از مناطق  تصرف شده و تحت اشغال شمال سوریه ( حسکه، عفرین و...) خبر می رسد، نارضایتی های مردم از شبه نظامیان کُرد، عناصر تروریستی مورد حمایت ترکیه و نظامیان اشغالگر آمریکایی به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها از شهر رقه که تحت تصرف شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکاست حاکیست، مردم در چند محله علیه نیروهای شبه نظامی کُرد تظاهرات گسترده برگزار کردند و خواستار خروج فوری آنان و نظامیان آمریکایی از این شهر شدند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه/حفظ امنیت در شمال و شمال غرب استان حماه با واکنش قاطع نیروهای ارتش سوریه + نقشه میدانی

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان کُرد در روزهای گذشته به بهانه بازرسی منازل، تعدادی از اهالی را به شدت ضرب و شتم کردند و به زنان هم اهانت و حتی آنان را به تجاوز تهدید کردند و همین مسئله خشم مردم شهر رقه را به دنبال داشته است.

به گفته منابع میدانی، چند گروه از نیروهای شبه نظامی کُرد برای سرکوب مردم معترض به محله های مختلف شهر رقه اعزام شده اند و نیروهای آمریکایی در آماده باش هستند چرا که از واکنش نیروهای مقاومت مردمی شهر رقه در هراس هستند.

به گزارش مشرق، مردم معترض شهر رقه در ماه های گذشته هم علیه جنایت های متعدد شبه نظامیان کُرد و نیروهای آمریکایی تظاهرات هایی را برگزار کردند و خواستار خروج آنان شدند اما این اعتراض ها با گلوله پاسخ داده شد.

بیشتر بخوانید:

تلاش شبه نظامیان کُرد برای تغییر موازنه قدرت در شرق رود فرات/ جان باختن دهها شهروند سوری با بمب های ممنوعه فسفری ائتلاف غربی + نقشه میدانی و تصاویر

خبرها از مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه حاکیست، نیروهای اشغالگر آمریکایی ها مستقر در پایگاه های غیرقانونی درصدد هستند تا  پایگاه جدید مراقبتی را در مناطق شمالی سوریه ایجاد کنند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی به بهانه احتمال درگیری میان شبه نظامیان کُرد و نیروهای ارتش ترکیه در شمال سوریه درصدد هستند چند پایگاه جدید مراقبتی را در مناطق اشغالی ایجاد کنند تا جای پای خود را در خاک سوریه به این بهانه مستحکم کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر، نظامیان آمریکایی در شمال سوریه تلاش می کنند سه پایگاه مراقبتی را در حومه شهر « تل ابیض» و دو پایگاه مراقبتی هم در حومه شهر « کوبانی» ایجاد کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: آمریکایی ها از هر بهانه ای برای افزایش حضور غیرقانونی خود در خاک سوریه استفاده می کنند و حالا هم درگیری میان نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان کُرد را بهانه کرده اند.

این منبع میدانی افزود: فرماندهان شبه نظامی کُرد، شمار قابل توجهی از نیروهای خود را از استان های حسکه، رقه و حلب به نوار ساحلی شرق رود فرات در جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور برای جنگ با تروریست های داعش اعزام کرده اند و آمریکایی به همین بهانه وارد عمل شدند تا این گونه ای القا کنند که در تلاش هستند از نفوذ نیروهای ارتش ترکیه در مناطق شمالی جلوگیری کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ارتش ترکیه بدون اجازه آمریکایی ها نمی توانند به مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در محورهایی شمال وارد شوند و هدف آمریکایی ها از ایجاد پایگاه های مراقبتی، افزایش نفود در خاک سوریه است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه ارتش سوریه تحولات سوریه تحولات میدانی سوریه سوریه شبه نظامیان کرد کردهای سوریه نقشه میدانی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!

برخی آگاهان منطقه اعتقاد دارند که اقدام تروریستی شب گذشته در شرق سوریه با هدف اطمینان خاطر دادن به صهیونیست‌ها از سوی آمریکایی‌ها طراحی شده است.

سرویس سیاست مشرق- با افزایش درگیری‌ها میان جبهه مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در غزه دو ماجرا به صورت موازی شکل گرفت، در یک سو صهیونیست‌ها چون گرگ تنها به جنگ زنان و کودکان رفته و در سوی دیگر آمریکایی‌ها برای پشتیبانی از صهیونیست‌ها مواضع اطراف جنایتکاران را به صورت دیوانه‌وار تحت تجاوز قرار داده است.

شب گذشته آمریکایی‌ها پس از تصویب پیش‌نویس آتش‌بس در غزه شرق سوریه را مورد حمله هوایی قرار داد، خبرنگار میدانی المیادین اعلام کرد که در این تجاوز هوایی منطقه الصالحیه در بوکمال و نیز مناطق مسکونی در المیادین و محله القصور در دیرالزور هدف قرار گرفته است. یک مقام آمریکایی شب گذشته در واکنش به تجاوز به سوریه اعلام کرده که تازه اول کار است و ممکن است ان اقدامات در آینده نیز تکرار شود!

البته روزنامه نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای از کاخ سفید خواسته ترمز جنگ بیشتر در منطقه را کشیده و از آن دوری کند، در این گزارش آمده است:

در هر پایگاهی که ما بازدید کردیم، یک اتاق فوق محرمانه تحت عنوان مرکز یکپارچگی رزم وجود داشت که اصحاب رسانه حق ورود به آن را نداشتند. در این مرکز سربازان آمریکایی به نمایشگرها زل می‌زنند و تلاش می‌کنند اشیاء پرنده‌ای را که به سمت آن‌ها پرواز می‌کنند شناسایی کنند و با توجه به رادار و ویژگی‌های بصری آن تصمیم بگیرند که آیا با شیء مذکور درگیر شوند یا نه، به گفته یکی از افسران سنتکام(گروه تروریستی) وقتی شما از موشک‌های ۲۰۰ هزار دلاری برای متوقف کردن پهپادهای ۲۰ هزار دلاری ساخت ایران استفاده می‌کنید!

البته گفته شده است که ممکن است تجاوزات روز گذشته توسط صهیونیست‌ها صورت گرفته باشد که البته در هر صورت مسئولیت آن بر عهده آمریکایی‌ها خواهد بود.

برخی آگاهان منطقه اعتقاد دارند که اقدام تروریستی شب گذشته در شرق سوریه با هدف اطمینان خاطر دادن به صهیونیست‌ها از سوی آمریکایی‌ها طراحی شده است، از نگاه تل‌آویو تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه باعث تضعیف صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی می‌شود و این رژیم جعلی را وارد دوران «تنهایی استراتژیک» خواهد کرد، از این رو آمریکا به عنوان مدیر میدان به صحنه آمده تا از القاء چنین دیدگاهی جلوگیری کند.

در صورت تصویب نهایی آتش‌بس صهیونیست‌ها از درون و بیرون با دچار تشدید فشار خواهند شد؛ زخم کهنه اختلافات عمیق درونی چون غده چرکین باز شده و باعث می‌شود جنگ خیابانی در مناطق اشغالی جای تجاوز و وحشی‌گری در کوچه‌های غزه را گرفته و اسرائیل در آستانه سقوط قرار بگیرد.

قطعنامه الزام آور برای آتش‌بش در غزه نشان داد که آمریکا امکان مدیریت میدان را از دست داده و نمی‌خواهد انتخابات پیش رو را زیر پای نتانیاهو ذبح کند، از سویی صهیونیست‌ها نیز حاضر نیستند زیر بار هر بیانیه و قطعنامه بین المللی بروند که در آن آتش جنگ داخلی را روشن می‌کند، این ضعیت باعث شد تا بایدن حمله به شرق سوریه را به عنوان یکی از آخرین عملیات‌های خود پیش از انتخابات روی میز قرار دهد.

آمریکایی‌ها با داشتن پیش‌بینی از وقوع چنین حوادث غیر قابل کنترلی «جنگ ویلایی» را آغاز کرده‌اند و شب گذشته به منزل دکتر أسامه الحامد که در احتمالا در اختیار نیروهای ضد تروریسم مقاومت بوده حمله کنند.

البته آمریکایی‌ها هنوز نتایج بازی در این سطح را خوب به یاد دارند، بامداد سه‌شنبه ۲۶ دی ماه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات تروریست‌های تکفیری و حامیان آنها از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا در کرمان و راسک، عملیات موشکی بی سابقه‌ای را علیه مقرهای این گروه‌ها در عراق و سوریه اجرا کرد، در طی این عملیات بی‌نظیر و درخشان علاوه بر ضربه به مقرهای تروریستی یکی از مهمترین ویلاهای جاسوسی که برانداز اصلی لجستیک آمریکایی- صهیونیستی محسوب می‌شد به صورت کامل ویران شد، این ضرب شصت سریع و سنگین هنوز در یاد دشمن باقی مانده است.

اگر آمریکایی‌ها در آخرین شرارت خود پیام همراهی با گرگ‌های تنها را در مناطق اشغالی مخابره کرده‌اند، در آن سو سپاه پاسداران با حمله به اهدافی در فاصله +۱۰۰۰ کیلومتر پیامی مهم برای دشمنی بزرگتر ارسال کرده است.

واقعیت آن است که در حال حاضر آمریکایی‌ها امکان توازن عملیاتی با مقاومت را از دست داده‌اند در حالی‌که تروریست‌های سنتکام در بالاترین سطح اضطراب تنها می‌توانند به خانه‌های خالی حمله کنند، در آن سو حیات خلوت آن‌ها زیر ضرب موشکی و پهپادی مداوم قرار دارد، این عدم توازن باعث شده است تا دور صهیونیست‌ها نیز به شدت خالی شود!

دیگر خبرها

  • جزئیات ضربه حزب الله در شمال سرزمین‌های اشغالی / هدف قرار دادن پایگاه فرماندهی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار + نقشه میدانی
  • جزئیات عملیات موفق پهپادی جبهه مقاومت عراق در جنوب سرزمین‌های اشغالی +نقشه میدانی
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • نقش غرب در جنایت تجاوز صهیونیست‌ها به زنان غزه
  • واکنش سازمان ملل به افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان و دختران فلسطینی