Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، محسن هاشمی در این نامه نوشت: 

بسمه تعالی

جناب آقای زاکانی

با سلام و احترام

سخنان اخیر شما در تخریب و اتهام زدن به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر، در آستانه دومین سالگرد رحلت ایشان باعث افسوس و خرسندی شد.

افسوس از آن جهت که جریان افراطی، همچنان در پی تخریب و اتهام‌زنی به استوانه‌های اصلی انقلاب و یاران امام خمینی و رهبرانقلاب است و گذشت زمان و روشن شدن بسیاری از حقایق تأثیری در کینه و دشمنی شما ندارد و خرسندی از آن جهت که افکارعمومی و نسل جوان چنان به بلوغ و آگاهی رسیده‌اند که سره را از ناسره تشخیص دهند و امروز بسیاری از دانشجویان جوان می‌توانند پاسخ جریان‌های افراطی را در ابهام‌سازی و مخدوش کردن تاریخ انقلاب بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنابعالی در سخنان خود نسبت‌های ناروای فراوانی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داده‌اید، او را خارج از مکتب امام دانسته، مخالف با مردم‌سالاری و دموکراسی قلمداد کرده‌اید، برچسب مخالفت با فضای پرنشاط سیاسی در دانشگاه‌ها به ایشان زده‌اید.

البته همانگونه که گفتم آشکار شدن حقایق و بلوغ فکری جامعه به حدی رسیده است که قضاوت کند چه کسی برای دفاع از مردم و منافع مردم از خود، آبرو، خانواده و جایگاهش گذشت و چه کسانی با افراطی‌گرایی و اقدامات نسنجیده، منافع ملی و مصالح کشور را به مخاطره انداخته و انقلاب را دچار آُسیب کردند و نیازی به پاسخ دادن بنده نیست.

اما تنها در مورد یک ادعای جنابعالی لازم می‌بینم به اسناد تاریخی اشاره کنم:

مکررا ادعا کرده‌اید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پی ابطال انتخاب ریاست جمهوری سال ١٣٨٤ بود، در حالی که ایشان در چهارم تیر سال ١٣٨٤، یعنی همان روز اعلام نتایج انتخابات در پیام خود تصریح کردند: «امیدوارم رئیس‌جمهور منتخب جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد به خوبی از عهده این مسئولیت عظیم برآید و بتواند به وعده‌ها عمل کند. بی‌شک همه باید ایشان را در راه خدمت به مردم یاری دهند. همانگونه که بارها گفته‌ام، اینجانب صرفا برای انجام وظیفه و جلب رضایت خداوند و خدمت به انقلاب، اسلام، ایران و مردم وارد رقابت‌های انتخاباتی شدم...

بنا ندارم که در مورد انتخابات، شکایت به داورانی که نشان داده‌اند نمی‌خواهند یا نمی‌توانند کاری کنند، ببرم و شکایت خود را فقط همانند مورد قبل در دادگاه عدل الهی مطرح می‌کنم. خدایی که با توکل بر او و برای جلب رضایتش به صحنه آمدم و با او معامله کردم...». 

برادر زاکانی، جنابعالی را فردی متدین و پایبند به مسائل شرعی می‌شناسم، آیا با این صراحتی که در بیانیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هست و ایشان همان‌گونه که در بیانیه تصریح کردند حتی از شکایت از تخلفات انبوه این انتخابات که قاعدتا جنابعالی حتی بر فرض اینکه نقش فعالی در آن نداشته‌اید، از آن به‌خوبی مطلع‌اید، انصراف داده‌اند، پس چگونه به‌دنبال ابطال انتخابات بوده‌اند؟

البته بخوبی می‌دانم این میزان دشمنی و کینه نسبت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، که موجب می‌شود دو سال پس از رحلت نیز، ایشان را اینگونه آماج تهمت‌ها و تخریب‌ها قرار دهید، از سر اعتقادات است؛ اعتقاداتی که اگرچه می‌تواند اشتباه باشد.

اما بعنوان فرزند و همراه ایشان، در پیشگاه خدا شهادت می‌دهم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شما و همه نیروهای معتقد و دلسوز را فارغ از موضع‌تان نسبت به خود، دوست می‌داشت و برایتان خیر طلب می‌کرد. 

او برای چهل سال، آماج تخریب‌ها و توهین‌های بی‌رحمانه از سوی جریان‌های مختلف سیاسی قرار گرفت و تنها شکوه خود را به خدا می‌برد. اکنون اکبر هاشمی رفسنجانی در پیشگاه خداست و دیر یا زود همه ما نیز به او ملحق خواهیم شد، پس به گونه‌ای زبان و رفتار خود را کنترل کنیم که در محضر الهی، شرمگین و سرافکنده نباشیم.

محسن هاشمی رفسنجانی

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آیت الله هاشمی رفسنجانی علیرضا زاکانی محسن هاشمی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان جزو پنج استان با کمترین تصادفات منجر به فوت در نوروز است

هاشمی  در نشست شورای اداری استان سمنان گفت: کاهش ۵۰ درصدی تصادف های منجر به فوت با وجود افزایش مسافران نوروزی در جاده‌های استان سمنان رقم خورد که نشان از عملکرد مطلوب بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های انتظامی و امدادی است.

وی ادامه داد: استان سمنان در سال گذشته رخداد مهم انتخابات را تجربه کرد که طبق گزارش‌ها سمنان جزو پنج استان دارای افزایش مشارکت انتخاباتی بود.

استاندار سمنان گفت: براساس گزارش‌ها میزان مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات ۱۴۰۲ بیش از ۶ و ۶ دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری بود.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳مبنی بر«جهش تولید با مشارکت مردم»، اضافه کرد: تحقق شعار امسال با محوریت مردم از اولویت‌های استان سمنان است.

هاشمی بیان کرد: سمنان جزو استان‌های دارای کمترین نرخ تورم در سال گذشته بود و امسال نیز رشد تولید و کاهش نرخ تورم با اهتمام پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات سفر آیت الله ابراهیم رئیسی به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ اجرایی و عملیاتی شد و اکنون برای دور دوم سفر آمادگی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کنایه معنادار عباس عبدی به علیرضا زاکانی: تا می‌توانید مسجد بسازید!
  • ساخت ۲ خط جدید مترو در سال جدید | زاکانی: شبکه‌ های استفاده از کودکان کار توسط نیروی انتظامی شناسایی می شوند
  • (ویدیو) ادبیات عجیب زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگاران
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • واکنش وزیر رئیسی به اظهارات فلاحت پیشه درباره تخفیف هزار میلیاردی در فروش نفت به چین
  • حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره برگشت شخص روزه‌دار به وطن خویش
  • «دوش چه خورده‌ای دلا» شهرام ناظری / «من ایرانی‌ام» علیرضا عصار / «لیلا سوار بر کاروسل» انور براهم / «رندان سلامت می‌کنند» محمدرضا شجریان / «دلبر» محسن چاوشی
  • سمنان جزو پنج استان با کمترین تصادفات منجر به فوت در نوروز است
  • چه کسانی نامه معروف امام در عزل آیت‌الله منتظری را رد و بدل کرد؟