Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:55:08 GMT

بودجه سالیانه حوزه فرهنگ حداقلی است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۲۱۶

بودجه سالیانه حوزه فرهنگ حداقلی است

تبریز- ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تمام شعارها و ادعاهای مطرح شده، سهم بودجه فرهنگی در بودجه‌های سالیانه همواره حداقلی بوده و توجه به حوزه فرهنگ فقط در شعارهای مسئولان پر رنگ بوده است.

به گزارش ایرنا، محمداسماعیل سعیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تشریح اهداف تشکیل کمیته «برنامه، بودجه و ساختار» در کمیسیون فرهنگی، افزود: اصلاح ساختار حوزه فرهنگ مد نظر کمیته است و پیشنهادات این کمیته در این راستا به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل بررسی بودجه سال 98 این کمیته جهت سامان بخشی بودجه حوزه فرهنگ و اعمال نظرات کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی بوده است، اضافه کرد: در نظر گرفتن بودجه 0.6 درصدی برای انقلابی که رنگ و بوی فرهنگی دارد، به هیچ عنوان کافی نیست و باید این رویه اصلاح شود.
سعیدی با یادآوری اینکه سال گذشته از پیکره نحیف بودجه فرهنگی 300 میلیارد تومان کسر شد، افزود: کسر این رقم لطمه جبران ناپذیر بر حوزه فرهنگی داشت و این کمیته برای جلوگیری از چنین تصمیماتی، ساماندهی بودجه حوزه فرهنگ و بازگشت این ارقام به سرفصل بودجه فرهنگی تشکیل شده است.
نایب رئیس کمیته «برنامه، بودجه و ساختار» کمیسیون فرهنگی خانه ملت با بیان اینکه کسر این بودجه با حذف جدول 17 از بودجه سالیانه رقم خورد، ادامه داد: برای اعضای کمیسیون فرهنگی بازگشت جدول 17 موضوعیت ندارد، بلکه مسئله اصلی بازگشت اعتبارات خارج شده از سرفصل حوزه فرهنگی به همین حوزه است؛ با این اتفاق و کسر بودجه‌های فرهنگی بسیاری از فعالیت‌های نهادهای فرهنگی متوقف شد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: یکی دیگر از اهداف تشکیل این کمیته، اصلاح ساختار بودجه‌ فرهنگی کشور است؛ به این نحو که برای نمونه بودجه نهاد کتابخانه‌های کشور 200 میلیارد تومان بوده در حالی که باید بیش از 300 میلیارد تومان حقوق و دستمزد در نهاد پرداخت شود؛ در قانون قید شده مابقی بودجه این نهاد باید از شهرداری‎‌ها تأمین شود، حال اینکه در شرایط فعلی شهرداری‌ها خود با مشکل جدی مواجه بوده و حتی توان پرداخت حقوق خود را هم ندارند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: کمیته برای اصلاح تمام این موارد برنامه دارد و پیشنهادات خود را پس از کار کارشناسی به کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 ارائه می‌‎دهد.
518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بودجه فرهنگي عضو كميسيون فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، منیزیت در تولید لاستیک مصنوعی، کفپوش‌ها و جواهرسازی استفاده می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم