Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به‌ضرورت توسعه و رونق گردشگری در قم گفت: برای توسعه و رونق اشتغال و اقتصاد قم بهترین راهکار موجود حمایت از صنعت گردشگری و خدمات وابسته به آن است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی مناطق بکر و دست‌نخورده با امکان گردشگری در قم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در استان قم مناطق گردشگری و بکر و ناشناخته بسیار است اما متأسفانه تاکنون فعالیت ویژه‌ای برای توسعه و رونق صنعت گردشگری و جذب توریست در آن صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ و قابل‌توجه گردشگری موجود در استان قم اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی قم سرمایه‌گذاران قدرتمندی متقاضی مشارکت و تعامل هستند اما متأسفانه روند کند و بوروکراسی‌های اداری اصل فعالیت گردشگری در قم را با رکود و آسیب همراه کرده است.

ذوالنور ضعف تبلیغات و حضور در عرصه‌ها و سامانه‌های ثبت آثار گردشگری و تاریخی را یکی از عوامل رکود صنعت گردشگری در قم دانست و ادامه داد: عدم ثبت و معرفی ظرفیت‌های گردشگری در سامانه‌های جهانی سبب شده تا ظرفیت‌های گردشگری قم در سطح بین‌الملل ناشناخته بماند، استان یزد یکی از شهرهای موفق کشور در معرفی و ثبت آثار تاریخی و جذب گردشگران بین‌المللی در این زمینه است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: در مراکز دینی و علمی قم از بیش از 110 کشور و ملیت دانشجو و طلبه مشغول تحصیل هستند که به‌نوبه خود می‌توانند تبدیل به یکی از ظرفیت‌های مهم و تأثیرگذار در معرفی و توسعه گردشگری و جذب توریست مذهبی در سطح بین‌الملل شوند.

وی با انتقاد از روند کند و سخت‌گیرانه دستگاه‌های استانی در جذب و حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان تأکید کرد: برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان قم بوروکراسی‌های بسیار پیچیده‌ای وجود داشته که سبب می‌شود تا رغبتی برای سرمایه‌گذاران باقی نماند.

نماینده مردم قم در مجلس گردشگری و جذب توریست مذهبی را اولویت نخست اقتصاد و رونق اشتغال استان دانست و بیان کرد: جذب گردشگر و توریست مذهبی امکان مهمی بوده که با ظرفیت‌های موجود تناسب داشته و سبب اشتغال و رونق اقتصادی استان می‌شود.

انتهای پیام/ح

روند سرمایه‌گذاری در استان قم سخت‌گیرانه است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس سیاسی نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است