Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:59:17 GMT

احتمال چراغ سبز اروپا به آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۲۸۶

احتمال چراغ سبز اروپا به آمریکا

اروپا که در مساله برجام در مقابل آمریکا قرار گرفته برای اینکه کمی از عصبانیت ایالات متحده بکاهد احتمال دارد روز دوشنبه در نشست وزرای خارجه خود برای ایران تحریم هایی به تصویب برساند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۰ دسامبر از طریق وزرای خارجه خود گرد هم می آیند که موضوع این گردهمایی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، سایت خبری اتحادیه اروپا اعلام کرده که شورای سیاست خارجی این اتحادیه دوشنبه ۲۰ آذر در ساختمان اتحادیه اروپا در بروکسل، جلسه‌ای به ریاست «فدریکا موگرینی»، رئیس سیاست خارجی و سیاست امنیت اتحادیه اروپا برگزار می کند.

 

موارد مورد بحث در این جلسه ممکن است متغیر باشند اما مواردی همچون مسائل جاری روز، ایران، بالکان غربی، همکاری اتحادیه اروپا و آفریقا و اوکراین، مواردی هستند که تاکنون به عنوان موضوعات مورد بحث در این جلسه اعلام شده‌اند.

 

اما روزنامه فایننشال تایمز احتمالاتی در خصوص تصمیمات اتحادیه اروپا راجع به ایران در این جلسه بیان کرده است.

 

طبق خبر این روزنامه، «انتظار می‌رود وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه (20 آذرماه) خود در بروکسل بحث درباره وضع تحریم‌های جدید علیه افراد مرتبط با بحران اوکراین را به نتیجه برسانند و به‌علاوه ممکن است بر سر اعمال اقدامی جدید علیه ایران بحث و رایزنی کنند.مسئله اعمال تحریم علیه ایران در حالی قرار است در این نشست مورد بررسی قرار گیرد که اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران تلاش می‌کند اما برخی گروه‌ها در اتحادیه اروپا خواهان اقدامی سخت علیه ایران به دلیل برنامه موشکی‌اش و آنچه دخالت تهران در مسائل منطقه‌ای همچون سوریه و یمن می‌خوانند، هستند.»

 

فایننشال تایمز ادامه داده «دیپلمات‌ها می‌گویند که وزیران اتحادیه اروپا همچنین ممکن است درباره تحریم‌های احتمالی دیگری علیه ایران به بهانه ادعای دانمارک مبنی بر طرح شکست خورده جمهوری اسلامی برای انجام سوءقصد در  این کشور رایزنی کنند. این موضوع در شرایطی بررسی می‌شود که یک بحث بزرگتر بر سر این وجود دارد که آیا اتحادیه اروپا فشار بر ایران را به دلیل برنامه موشکی و نقش آن در منطقه افزایش دهد یا نه. اتحادیه اروپا تلاش می‌کند نارضایتی خود درباره رفتار ایران را با تلاش‌هایش برای حفظ توافق هسته‌ای پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه از آن خارج شد، متوازن کند.»

 

یک دیپلمات اروپایی در این باره به این روزنامه گفته که «این وضعیت نشان می‌دهد که بحث درباره ایران تنها بر سر برجام نیست و عناصر دیگری نیز مطرح است.»

 

به گزارش شبستان، این خبر و احتمال در حالی منتشر می شود که اروپا از ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ در خصوص ایران به مقابله با این رئیس جمهوری آمریکا پرداخته و همواره به حمایت از برجام و ایران ادامه داده است.

 

این اقدام اروپا منجر شده تا ترامپ به دنبال اعمال فشارهایی بر قاره سبز باشد و برای عدم مواجهه با این فشارها اتحادیه اروپا به دنبال نقطه مشترکی با آمریکا علیه ایران است تا بتواند رضایت ایالات متحده را تا حدی جلب کند. به همین دلیل مساله موشکی ایران به موضوعی تبدیل شد تا نمایندگان انگلیس و فرانسه ابتدا تحت فشار آمریکا جلسه ای در شورای امنیت سازمان ملل برای آن تشکیل دهند. اما باز هم نمایندگان فرانسه و انگلیس در سازمان ملل نتوانستند به صراحت اعلام کنند که ایران با اقدامات موشکی خود قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده و تاکید کردند که این اقدامات ایران با قطعنامه ناسازگار است و در نهایت هم جلسه شورای امنیت بی نتیجه ماند.

 

ولی باز هم «برایان هوک» نماینده آمریکا در مورد مسائل ایران از اتحادیه اروپا خواست ایران را به خاطر اقدامات موشکی تحریم کند و این در خواست هوک منجر شده تا اروپا که نتوانست با جلسه شورای امنیت سازمان ملل از بهانه آمریکا بکاهد در پی برگزاری جلسه ای باشد برای تصمیم گیری راجع به تحریم ایران و حالا باید دید که نتیجه نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا راجع به ایران چه خواهد بود؟

 

در مقابل این اقدامات ایران بارها اعلام کرده که اقدامات موشکی کشورمان نقض هیچ قطعنامه ای نیست و هیچ معاهده ای برنامه موشکی تهران را محدود نمی کند./

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد حسن روحانی خراسان جنوبي دزفول مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند استان سمنان روحانی اروپا و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی