Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:30:30 GMT

بیش از 52 میلیمتر باران در قصرشیرین بارید

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۳۲۱

بیش از 52 میلیمتر باران در قصرشیرین بارید

قصرشیرین - ایرنا - رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه بارش زا و تاثیر آن بر وضعیت جوی در یک هفته گذشته تاکنون 52 و 34 دهم میلیمتر باران در این شهرستان گرمسیری باریده است.

حشمت الله رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال زراعی تاکنون 174.36 میلی متر و از ابتدای فروردین تاکنون 302.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

36 میلی متر در این شهرستان باران باریده است.
وی اظهار داشت: میزان بارندگی ها طی امسال تاکنون افزایش چشم گیری داشته است.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: با شروع بارندگی ها اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه های امدادی و خدمات رسان در آماده باش به سر می برند تا در صورت وقوع هرگونه مشکلی نسبت به خدمات رسانی به زلزله زدگان اقدام کنند.
وی اظهار داشت: بارندگی ها به جز آب گرفتگی معابر مشکل جدی در سطح شهرستان ایجاد نکرده است.
بارش باران و سرعت وزش باد با توجه به وقوع پس لرزه ها و تدوام آن در قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب با توجه به نفوذ آب و سرما به داخل چادرها ، مشکلاتی را برای ساکنان زلزله زده قصرشیرین و دیگر مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه که در چادرهای اسکان موقت جمعیت هلال احمر ساکن هستند، ایجاد کرده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.
بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته نیز در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي باران بارش قصرشيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و هرج و مرج در دبی

زی‌سان- بارندگی شدید در کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث جاری شدن سیل‌های مرگبار و همچنین اخلال در پروازهای دومین فرودگاه شلوغ جهان شده است.

به گزارش بی بی سی، فرودگاه بین‌المللی دوبی می‌گوید که «با شرایط دشواری» روبروست و به برخی مسافران توصیه کرد از پرواز صرف نظر کنند چون برخی نواحی آن را آب گرفته است.

جایی در شمال فرودگاه یک مرد بعد از آنکه خودروی او را آب برد جان خود را از دست داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در عمان، امدادگران جسد دختری را در صحم یافتند که آمار کشته شدگان در این کشور از روز یکشنبه را به ۱۹ نفر می‌رساند.

هفت استان ایران هم دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند و راه‌های ارتباطی چند ده روستا مسدود شده است. روز چهارشنبه مدارس در برخی شهرهای دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان غیرحضوری برگزار شد.

شرکت «Flight Aware» ساعت نه شب به وقت گرینویچ گزارش داد که حدود ۲۹۰ پرواز به مقصد و از مبداء فرودگاه بین‌المللی دوبی در روز چهارشنبه لغو شده است.

داده‌های این شرکت نشان می‌دهد که ۴۴۰ پرواز دیگر هم تاخیر داشت.

این فرودگاه، که یک کانون عمده برای اتصال هوایی به همه قاره‌های جهان است، هشدار داد که «بازگشت به حالت عادی مقداری زمان خواهد برد.»

این فرودگاه به مسافران توصیه کرد بدون دریافت تاییدیه پرواز (کانفرمیشین) از خط هوایی به ترمینال ۱ نروند و از سفر به فرودگاه پرهیز کنند.

شرکت امارات، که یک خط هوایی عمده مستقر در دوبی است، تا روز پنجشنبه مسافرانی که از این شهر پرواز می‌کنند را پذیرش (چکین) نمی‌کند.

مقام‌ها اخطار دادند که وقوع رعدوبرق، بارندگی و بادهای شدید بیشتری پیش‌بینی می‌شود، و بسیاری از نواحی پست هنوز زیر آب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


امارات متحده عربی که دبی بخشی از آن است روز سه‌شنبه شدیدترین بارندگی خود در ۷۵ سال اخیر - یعنی زمانی که ثبت رکوردها شروع شد - را تجربه کرد.

مرکز ملی هواشناسی امارات اعلام کرد که ختم الشکلا، در منطقه العین، ظرف کمتر از ۲۴ ساعت شاهد ۲۵۴.۸ میلیمتر بارندگی بوده است.

متوسط بارندگی در این کشور سالانه ۱۴۰ تا ۲۰۰ میلیمتر است، و دوبی معمولا ۹۷ میلیمتر باران دریافت می‌کند. میانگین ماهانه برای ماه آوریل فقط حدود ۸ میلیمتر است.

تصاویر از مرکز دبی ده‌ها خودرو را در یک بخش سیل‌زده بزرگراه شیخ زاید نشان می‌دهد که زیر آب رفته‌اند و در سایر نقاط این اتوبان بزرگ هم ترافیک سنگینی دیده می‌شود.

مسافران به بی‌بی‌سی گفته‌اند که گاه برای ۱۲ ساعت در فرودگاه دوبی گیر کرده‌اند.

مسافری به نام اندرو گفت: «فکر می‌کنم وضعیت بدتر از آن بوده که انتظار داشتم، و سامانه داخل فرودگاه کاملا متلاشی شده و در خط هوایی امارات، که به نظر من یکی از بهترین خطوط در جهان است - از خدمه، اطلاعات، هماهنگی، حرفه‌ای‌گری، مراقبت از مسافر هیچ خبری نیست.»

او وضعیت را «هرج و مرج کامل» توصیف کرد و گفت که مسافران در سالن‌ها، روی زمین، می‌خوابند و بسته‌های غذا همه جا ریخته است.

در دبی یک مرد سالخورده در راس الخیمه که خودروی او را آب برد کشته شد.

روز یکشنبه ۱۰ دانش آموز ۱۰ تا ۱۵ ساله و یک بزرگسال در استان شرقیه عمان، در ۱۱۵ کیلومتری مسقط، زمانی که اتوبوس آنها را آب برد کشته شدند. سه کودک دیگر و راننده نجات یافتند.

سیل در عمان یک اتفاق نادر است. میانگین سالانه بارندگی از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیمتر متفاوت است که بیشتر در جریان طوفان‌های قبل و بعد از مانسون (توفند) روی می‌دهد.

در ساعات بعد از وقوع سیل در دبی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را به اشتباه، فقط به عملیات بارور کردن ابرها در این کشور نسبت دادند. بارور کردن ابرها که با پراکندن ذرات در میان ابرها با هواپیما برای بارندگی انجام می‌شود برای بیش از ده سال در این کشور جریان داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اما کارشناسان می‌گویند که باروری ابرها در بهترین حالت فقط تاثیری جزئی در بارندگی خواهد داشت. به علاوه وقوع طوفانی خطرناک از قبل پیش‌بینی شده بود.

عربستان سعودی و بحرین هم شاهد بارندگی بوده‌اند و برخی جاده‌ها را سیل گرفت.

عوامل زیادی در سیل نقش دارند اما گرمتر شدن هوا به دلیل تغییر اقلیم که ناشی از سوخت‌های فسیلی است بارندگی شدید را خیلی محتمل‌تر کرده است.

جهان از زمان ثبت رکوردها ۱.۱ درجه سانتیگراد گرمتر شده است و این روند ادامه خواهد یافت مگر آنها تصاعد گازهای گلخانه‌ای به شدت کاهش یابد.

tags # دبی ، سیل سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • سیل و هرج و مرج در دبی
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • مدارس این شهرها امروز تعطیل شد
  • مدارس این شهرها فردا تعطیل شد
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • کنگان با ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌های استان بوشهر
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • در کدام شهر هرمزگان بیشتر باران بارید؟