Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ کارشناس برنامه کنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این افراد در هفته اطلاع رسانی ایدز در 2 پایگاه توسط کارشناسان آزمایش 'اچ. ای . وی' را انجام داند که هیچ مورد ایدز در آنان شناسایی نشد.
نویدی افزود: غربالگری در 2 دستگاه اتوبوس سیار با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اراک انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اتوبوس پایگاه سیار ویژه بهزیستی استان در مناطق حاشیه اراک مستقر شد و پایگاه سیار ویژه دانشگاه علوم پزشکی نیز علاوه بر انجام تست اچ.آی.وی آموزش و اطلاع رسانی را انجام داد.
کارشناس برنامه کنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: این پایگاه ها با شعار جهانی « برای آگاهی از سلامت خود من هم آزمایش ایدز می دهم » استقرار یافتند و به شهروندان اطلاع رسانی کردند.
نویدی گفت: بهزیستی استان از افراد مبتلا به ویروس ایدز حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی دارد.
او افزود: در این پایگاه ها علاوه بر انجام تست رایگان و فوری اچ.آی وی. اطلاع رسانی و همچنین مشاوره های لازم در خصوص این بیماری ارائه شد.
نویدی افزود: خدمات کاهش آسیب از جمله توزیع بسته های بهداشتی توسط بهزیستی برای افراد دارای رفتارهای پرخطر ارائه شد.
بیماری ایدز یک بیماری عفونی قابل کنترل و درمان است؛ در صورت شناسایی و درمان به موقع می توان این بیماری را کنترل کرد و شرایطی فراهم آورد که فرد تا آخر عمر سالم و بدون ورود به مرحله ایدز زندگی کند.
مرکز مشاوره بیماری های رفتاری به عنوان تنها مرکز جامع در استان مرکزی تمامی خدمات درمانی بیماران اچ.آی.وی را به صورت رایگان و محرمانه ارایه می کند مراجعان می توانند برای آگاهی با شماره تلفن 32228073 تماس بگیرند.

 8 تا 14 آذر ماه بعنوان هفته جهانی ایدز نامگذاری شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: غربالگری ایدز شهروند اراکی اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی رایگان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: سازمان تاکسیرانی در این رویداد فرهنگی نیز مانند تمامی رویدادها و مناسبت‌های ملی و مذهبی مشارکت دارد.

وی افزود: از روز ۱۹ اردیبهشت همزمان با آغاز نمایشگاه تا ۲۹ اردیبهشت ماه، ۶۰ دستگاه تاکسی ون و شاتل به صورت رایگان به بازدیدکنندگان در محوطه مصلی خدمات رسانی می‌کنند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه شاتل سرویس و ۴۰ دستگاه تاکسی ون کار خدمات رسانی به بازدیدکنندگان را برعهده دارند، گفت: ۱۰ دستگاه از این خودروها در درب شمال (مترو مصلی)، ۵ دستگاه تاکسی در پارکینگ بیرونی مصلی (خیابان خرمشهر)، ۱۰ دستگاه تاکسی در ورودی شماره ۴ و ۳۵ دستگاه تاکسی هم در ورودی اصلی مصلی (خیابان و مترو شهید بهشتی) به بازدیدکنندگان سرویس رسانی می‌کنند.

مالکی ادامه داد: همچنین با هدف آشنایی هموطنان حاضر در نمایشگاه دو دستگاه تاکسی برقی جدید در محوطه مصلی مستقر شده و در معرض بازدید قرار گرفته است.

کد خبر 6100817

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی رایگان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
  • قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از ۳۰۰۰ متر مربع بنر در ۲۵۰ نقطه شهر
  • ضرورت غربالگری قبل ازدواج برای پیشگیری ازابتلای فرزندان به تلاسمی
  • توزیع کارت تردد خبرنگاران برای پوشش خبری انتخابات استان تهران
  • اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد
  • حماس: اشغالگران تنها بیمارستان رفح را هدف قرار دادند
  • ساکنان رفح به هشدارهای تل آویو درباره تخلیه وقعی ننهادند
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • دامداران مراقب احشام خود در بارندگی ها باشند
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان