Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@02:38:58 GMT

تکذیب خروج هندی‌ها از چابهار به بهانه ناامنی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۵۳۴

 هادی حق شناس درباره اینکه آیا انفجار تروریستی روز پنج شنبه منجر به نگرانی سرمایه گذاران بویژه سرمایه گذاران بندر چابهار نسبت به امنیت منطقه می شود، گفت: این انفجار تروریستی، صرفا ترقه بازی در مقابل مقر نیروی انتظامی بود و ارتباطی با بندر چابهار نداشت. در سیستان و بلوچستان قبلا هم چنین اتفاقاتی رخ داده بود و اولین بار نیست که یک حادثه مشابه اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کما اینکه سال گذشته هم در همین استان جاده را تعدادی از اشرار بسته بودند و سپاه با آنها برخورد کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در روز پنج شنبه گذشته چند پروژه معمولی افتتاح شد و این حادثه ارتباطی با این افتتاح ها نداشت، گفت: پروژه اصلی ما، بهره برداری از فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی با حضور رؤسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند بود که در روز افتتاح این پروژه، هیچ اتفاقی نیفتاد و همه شاهد امنیت بالای ایران بودند.

به گفته عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، از نظر این سازمان، حادثه روز پنج شنبه حادثه مهمی نبود و این انفجار نه ارتباطی به توسعه بندر چابهار دارد و نه آینده این شهر و پروژه های زیرساختی سازمان بنادر و منطقه آزاد؛ سازمان بنادر با قدرت و قوت پروژه توسعه بندر چابهار را به پیش می برد.

 روز پنج شنبه هفته گذشته (۱۵ آذر) عملیات اجرایی سه پروژه کوچک به ارزش سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان شامل احداث فرآورده های نفتی به روش B.O.T، انتقال نفت و گاز به بازارهای داخلی و خارجی و جمع آوری مواد زائد کشتی ها با هدف حفاظت از محیط زیست دریایی منطقه چابهار آغاز شد که با حادثه تروریستی این شهر همزمان شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرمایه سرمایه گذاران بازی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان جاده سازمان بنادر و دریانوردی شهید بهشتی افغانستان ایران سرمایه گذاری فرآورده های نفتی نفت و گاز کشتی حفاظت از محیط زیست چابهار ناامنی هندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳


محمد علی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: در اولین ماه سال جدید، با ثبت رکورد ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن تخلیه وبارگیری انواع کالا و همچنین میزان ۲۴ هزار و ۷۶۷ تن رکورد تخلیه و بارگیری روزانه، شاهد رشد ۴۸ درصدی نسبت به فروردین ماه سال قبل بوده ایم و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد و به ظرفیت اسمی ایجاد شده در بندر امیرآباد برسیم.

او با اشاره به اینکه بندرامیرآباد در سال گذشته موفقیت‌های کم نظیری را در بخش‌های مختلف دریایی و بندری و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل کسب کرد، افزود: فعالیت‌های هر بندر با میزان تخلیه وبارگیری کالا‌ها و تردد شناور‌ها سنجیده می‌شود و بر اساس آمار عملکردی بندر امیرآباد در حال حاضر با دارا بودن سهم ۵۷ درصدی کالا بین بنادر شش گانه شمالی و با داشتن زیر ساخت‌های لازم و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری بر مدار توسعه قرار گرفته و هر ساله با برنامه ریزی‌های انجام شده و اجرای سیاست‌های سازمان و حمایت مدیران سازمانی و استانی شاهد رشد و توسعه این بندر مهم و راهبردی هستیم.

موسی پور گرجی گفت: به دنبال آن هستیم که با هدف گذاری که در سال ۱۴۰۳ با جذب سرمایه گذاری‌های متنوع در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی انجام خواهد پذیرفت، علاوه بر ایجاد اشتغال، میزان تردد شناور‌ها و همچنین روند تخلیه و بارگیری کالا چه در زمینه‌های صادرات و واردات و چه در زمینه ترانزیت در این بندر اتفاق بیفتد و در سال جاری هم شاهد رشد و توسعه بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور باشیم.

بندر امیرآباد با دارا بودن اراضی وسیع ۱۰۶۰ هکتاری بعنوان اولین بندر نسل سوم کشور و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر شناخته می‌شود و سرمایه گذاری‌های زیادی در زمینه تولیدی و خدماتی از جمله کاغذ، فولاد، MDF و نگهداری و انبارش کالا‌های اساسی خصوصا غلات و روغن خوراکی احداث و به بهره برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر
  • حماس اخبار منتشر شده در خصوص خروج از قطر را تکذیب کرد
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)