Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@09:55:58 GMT

خط و نشان امیر ارتش برای دشمن

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۵۳۶

خط و نشان امیر ارتش برای دشمن

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی در زمینه دیپلماسی دفاعی و نظامی به موازات وزارت امور خارجه در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند و این نیرو برای مقابله با هر گونه تهدیدی کاملا آماده است و به هیچ متجاوزی اجازه دست درازی و چشم طمع دوختن به منافع ملی و آب های سرزمینی کشور عزیزمان را نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر دریادار حمزه علی کاویانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در خصوص میزان آمادگی این نیرو برای مقابله با تهدیدات احتمالی با توجه به مواضع اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، اظهارداشت: سلسله مراتب فرماندهی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده اند که این نیرو برای مقابله با هر گونه تهدیدی کاملا آماده است و به هیچ متجاوزی اجازه دست درازی و چشم طمع دوختن به منافع ملی و آب های سرزمینی کشور عزیزمان را نمی دهد.

وی در ادامه با اشاره به خودکفایی نیروی دریایی در تولید تجهیزات گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و با اتکا به دانش و توان بومی، تمامی تجهیزات و سامانه های مورد استفاده در نیروی دریایی اعم از شناوری، زیرسطحی، موشکی، اژدر و سایر تجهیزات ویژه در نیروی دریایی توسط صنعتگران و صنایع وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید و در اختیار نیروی دریایی راهبردی ارتش قرار می گیرد که موجب ارتقای توان بازدارندگی و دفاعی کشور شده است.

به گزارش مهر، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در خصوص امکان صادرات تجهیزات تولیدی در حوزه دریا گفت: بحث فروش و صادرات تجهیزات دریایی و نظامی به سیاست‌های کلی نظام مرتبط می‌شود و در حوزه اختیارات و برنامه های نیروی دریایی راهبردی ارتش نیست و من نیز نمی‌توانم در این خصوص نظری بدهم. نیروی دریایی یک یگان عملیاتی و بهره بردار از تجهیزات ساخت داخل است و تصمیمی در خصوص صادرات در اختیار نهادها و دستگاه های دیگر است.

وی در پایان درباره برنامه های نیروی دریایی ارتش برای گسترش دیپلماسی دفاعی گفت: نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا یک نیروی بین المللی، سیاسی، نظامی و علمی است به همین دلیل نیروی دریایی در زمینه دیپلماسی دفاعی و نظامی به موازات وزارت امور خارجه در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند. روند این دیپلماسی فعال نظامی با قدرت و جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.


 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امیر ارتش آمریکا نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از شین‌هوا، در بحوبحه تشدید تنش‌ها در منطقه آسیا-پاسفیک بین آمریکا و چین و افزایش اعتراض‌ها نسبت به اینکه رزمایش‌های نظامی صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، بیش از ۱۶ هزار نیروی نظامی آمریکا و فیلیپین بزرگ‌ترین رزمایش سالانه مشترک خود را امروز دوشنبه آغاز کردند.

آن‌گونه که در بیانیه ارتش فیلیپین آمده نام این رزمایش ۱۹ روزه «بالیکاتان ۲۰۲۴» است و با حضور ۵ هزار نیروی نظامی فیلیپینی و ۱۱ هزار نیروی نظامی آمریکایی برگزار می‌شود و بزرگترین رزمایش نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین در ده‌های اخیر است.

در رزمایش امسال نیروهایی از نیروی دفاعی استرالیا و برای اولین بار در تاریخ بالیکاتان، نیروی دریایی فرانسه نیز به عنوان شرکت کننده به این رزمایش خواهند پیوست. در مجموع ۱۴ کشور از جمله ژاپن و هند به عنوان ناظر در رزمایش‌های نظامی سالانه شرکت می‌کند.

این رزمایش از امروز ۲۲ آوریل تا ۱۰ مه ادامه خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان در این رزمایش طیف وسیعی از ماموریت‌های پیچیده را در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت دریایی، دفاع هوایی و موشکی، حملات موشکی پویا، دفاع سایبری و عملیات اطلاعاتی اجرا خواهند کرد.

رزمایش دریایی امسال برای اولین بار فراتر از آب‌های سرزمینی فیلیپین برگزار خواهد شد.

همچنین امروز معترضان در کمپ آگوینالدو، محل مقر نیروهای مسلح فیلیپین، جایی که مراسم افتتاحیه بالیکاتان ۲۰۲۴ برگزار می شود، تجمع کردند تا مخالفت خود را اعلام کنند.

معترضان پلاکاردها و بنرهایی را حمل می کردند که در آن این رزمایش نظامی را محکوم می کردند و از دولت فیلیپین می خواستند که توافقات نظامی با آمریکا را لغو کند.

بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران فیلیپینی نیز نگرانی های خود را مبنی بر اینکه رزمایش‌های مشترک ممکن است امنیت منطقه را تهدید کند، ابراز کردند.

کد خبر 6085354

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • منصوری: سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق» هم‌افزایی نشان دادند
  • سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی رونمایی شد
  • سردیس امیر سپهبد شهید «سید محمد ولی قرنی» رونمانی
  • حادثه اصفهان به قدری کوچک است که در بُعد نظامی قابل مطرح شدن نیست + فیلم
  • حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی قدرت نیروی مسلح رابه نمایش گذاشت