Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@21:37:55 GMT

وزارت ورزش می‌خواهد تاج بماند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۶۳۴

وزارت ورزش می‌خواهد تاج بماند

فوتبال ایران در حساس ترین روزهای فصل درگیر قانون جنجالی منع به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی شده است.

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که باتوجه به اساسنامه فدراسیون فوتبال و قید شدن مساله غیردولتی بودن این نهاد تصور می‌شد که فدراسیون از کنار این موضوع عبور خواهد کرد اما باتوجه به شرایط خاص ایران و وابستگی فدراسیون به منابع دولتی در نهایت اجرای این قانون تبدیل به کابوسی برای بازنشسته‌های فدراسیون فوتبال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نگاه ابتدایی به این قانون این بود که فدراسیون های تحت پوشش وزارتخانه ورزش که بودجه خود را از این وزارتخانه تامین می کنند به این قانون تمکین خواهند کرد اما در مورد فوتبال اوضاع متفاوت بود و باتوجه به حساسیت های فیفا اجرای این قانون از سوی وزارتخانه ورزش نیز بسیار جدی پیگیری شده تا بهانه ای دست فیفا داده نشود.


اگر به جهت گیری های وزارت ورزش دقت کرده باشید، مقامات درجه اولی مثل وزیر هرگز درباره موضوع بازنشستگی اظهارنظر خاصی نداشته اند و همچنین تلاش آنها به حفظ مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون بوده تا فوتبال دچار عدم ثبات یا مشکل نشود. البته شکی نیست که اجرا این قانون برای افراد بازنشسته دشوار است. تصور کنید فردی مثل فریدون اصفهانیان به ناگاه از تمام مشاغل خود منفصل می شود یا افراد دیگری که در هیات رئیسه فدراسیون حضور دارند و شغلی جز ورزش ندارند و البته توانایی کار را در خود می بینند؛ برای این افراد تن دادن به این قانون دشوار است.


اما از روز پنجشنبه شرایط کمی جدی تر شده؛ مهدی تاج در دو روز گذشته به محل کار خود در فدراسیون فوتبال مراجعه نکرده و دبیرکل فدراسیون جای خود را به فرد تازه ای داده است .اتفاقی که از یکسو نشانگر تمکین تاج به این قانون دولتی است و از سوی دیگر بحث استقلال فدراسیون را زیرسوال می برد. دو اتفاقی که در کنار هم رخ داده و نشانگر برخی عدم تفاهم ها در پی قول و قرارهای قبلی است.


آنچه که مدنظر تاج بوده و براساس آن قبول کرده که محمدرضا ساکت یار قدیمی اش از سمت دبیرکل کنار برود این بود که اعضای هیات رئیسه از سمت های خود (رئیس کمیته فوتسال، رئیس کمیته داوران و رئیس سازمان لیگ) منفصل شوند اما در هیات مدیره باقی بمانند تا پس از اعلام رای دیوان عدالت اداری تکلیفشان روشن بشود. اما ظاهرا با توجه به فشارهای وارده بر وزارت ورزش این مساله فعلا مورد پذیرش قرار نگرفته تا تاج برای نشان دادن دلخوری در محل کار خود حاضر نشود و این ترس در دل فوتبالی ها بیفتد که فوتبال ایران در معرض تعلیق از سوی فیفا قرار گرفته است.


یک منبع آگاه در وزارت ورزش به خبرنگار ما می گوید: ما، شخص وزیر و معاونینش در ماه های گذشته تلاش بسیاری برای آگاه کردن مسئولان درباره حساسیت های موضوع فوتبال نشان داده اند و تا به حال نیز مبنا بر حفظ مهدی تاج و پیش بردن مواد قانونی بر این اساس بود که به فوتبال لطمه ای نخورد. بنابراین این انتظار وجود داشت که مجمع فوق العاده ای تشکیل شود و در مجمع درباره افراد بازنشسته هیات رئیسه صحبت شود که این اتفاق رخ نداده است و باتوجه به عبور از ضعف زمانی مدنظر مجلس حالا موضوع بحرانی به نظر می رسد اما وزارت ورزش همچنان بر آن موضع است، این که آقای تاج به عنوان رئیس همچنان در سمت خود باقی بماند و مجمع درباره افراد بازنشسته تصمیم بگیرد. وزارت ورزش تحت هیچ شرایطی در امور فوتبال دخالتی نمی کند واین مساله نیز باید با تدبیر فدراسیون فوتبال حل بشود.


آنچه مسلم است وزارتخانه از حساسیت فیفا بر موضوع فوتبال ایران آگاه است و تمام تلاش خود را می کند تا از این گردنه جان سالم به در ببرد و در عین حال این مساله را نیز نباید فراموش کنیم که وزارتخانه در قانونگذاری دخالتی نداشته و تنها ملزم به اجرای قانون شده و البته ترکش هایی نیز متوجه وزارتخانه شده است از جمله اینکه فریبا محمدیان معاون وزیر از روز پنجشنبه در پست خود حاضر نمی شود.


در این باره باید باز هم از طرفین ماجرا تنها یک درخواست کرد اینکه با در نظر گرفتن شرایط و درک متقابل مساله را به سمت حل و فصل پیش ببرند و مانع از رخ دادن اتفاق تلخی به نام تعلیق بشوند. حتی اگر قانونی که به تصویب مجلس رسیده از نظر محتوایی نباید شامل فوتبال ایران شود اما باتوجه به اجرای آن در همه کشور خوب است که فدراسیون فوتبال نیز نسبت به اجرای آن دست به کار بشود و خود گره ایجاد شده را باز کند که این به صلاح کلیات فوتبال ایران خواهد بود که امیدوار است با آرامش در رقابت های جام ملت ها حاضر شود و رویای 40 ساله فتح جام ملت ها را محقق کند.



 

فدراسیون فوتبال وزارت ورزش و جوانان مهدی تاج (رئیس فدراسیون)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال وزارت ورزش و جوانان مهدی تاج رئیس فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، سیدمیلاد تقوی ریاست محترم فدراسیون والیبال ایران به همراه وحید مرادی نایب رئیس و همچنین مهدی اسلامی خزانه دار فدراسیون والیبال صبح امروز با استقبال امیر شرافت مدیرعامل  باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد و همچنین مسئولین اداره کل ورزش جوانان استان وارد شهر یزد شدند.

از برنامه های سفر یک روزه رئیس و اعضای فدراسیون والیبال به شهر یزد می توان به بررسی شرایط و امکانات باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد برای میزبانی یزد در بیست و چهارمین دوره رقابت های جام باشگاهی آسیا به میزبانی شهر تاریخی یزد و باشگاه شهداب اشاره کرد.

گزارش تکمیلی از بازدید های امروز رئیس فدراسیون در خبر های بعدی به اطلاع شما مخاطبان خواهد رسید. با این همه به نظر می‌رسد که شهر یزد شانس اول و اصلی کسب میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم