Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با توجه به نگرانی های عمومی در ارتباط با مصرف آنتی بیوتیک ها به عنوان محرک رشد و در نتیجه بروز مقاومت آنتی بیوتیکی فلور دستگاه گوارش، یافتن جایگزین های مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر، افزایش روز افزون نیاز به مواد غذایی در سراسر جهان موجب نگرانی در مورد آیندة جوامع بشری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راس هرم مواد غذایی، به لحاظ کیفی و ارزش غذایی، منابع پروتئین حیوانی وجود دارد. به علاوه، امروزه افق دید جوامع بشری در بعد تولید مواد غذایی پا را از حد کمیت فراتر نهاده و بر دغدغۀ همیشگی مقدار تولید، بیش از پیش نگرانی در مورد کیفیت و سلامت تولید و محصول را افزوده است.

با توجه به تاثیرات ضد میکروبی میکروارگانیسم های پروبیوتیکی و گیاهان داروئی و همچنین تاثیرات بهبوددهندگی عملکرد سیستم گوارش؛ استفاده از مکمل های غذایی حاوی این ترکیبات غذایی موجب می‌شود تا علاوه بر بهره‌گیری از اثرات مفید باکتریهای پروبیوتیک به‌ عنوان یک افزودنی مناسب چند منظوره در خوراک طیور، یک منبع ارزان، کارآمد و سهل الاستفاده جهت بهبود بازده غذایی و سیستم ایمنی در اختیار قرار گیرد.
در این راستا محققان موسسه واکسن و سرم سازی رازی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی طرح " تولید نیمه صنعتی مکمل غذایی طیور با استفاده از سویه های پروبیوتیکی و گیاهان داروئی" را انجام دادند.


تهیه کلکسیون میکروبی پروبیوتیک بومی و تولید و صنعتی سازی مکمل پروبیوتیکی جهت کاربرد در جیره غذایی طیور از فایده های انجام این طرح است.
همچنین انجام این پژوهش دستاوردهای دیگری همچون کاهش هزینه های تولیدی طیور با تولید تجاری این محصول و خوکفایی کشور و عدم واردات محصول فوق به کشور و در نتیجه کاهش خروج ارز از کشور را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

169 / 159 دام وطیور آنتی بیوتیک کیفیت سلامت سیستم گوارش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دام وطیور آنتی بیوتیک کیفیت سلامت سیستم گوارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ازرشد ۲۵ درصدی صادرات مکمل‌های غذایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی برادران امروز در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز در جمع خبرنگاران درباره روند تولید مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: بیش از 100 واحد تولیدی در حوزه تولید مکمل‌ها و بیش از 200 واحد تولیدی نیز برای این محصولات داریم که به عنوان بدون کارخانه می‌توانند این مکمل‌ها را تولید کنند.

وی افزود: در سال 1397 میزان 118 میلیون دلار مواد اولیه را برای صنعت تولید این محصولات تامین می‌کردیم اما این رقم امروزه به حدود 8 میلیون و 750 هزار دلار رسیده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم جشن خودکفایی در تولید مواد اولیه مکمل‌های غذایی و رژیمی را برگزار کنیم.

تولید 250 میلیون مکمل/ صادرات 13 میلیون دلاری داروهای سنتی

برادران گفت: الان عمده نیاز داخلی با محصولات تولید داخل تامین می‌شود و ظرفیت‌هایی نیز برای صادرات داریم و در سال 1402 نسبت به سال 1401 توانستیم 25 درصد افزایش صادرات مکمل‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور