Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر شنبه در دیدار اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی کشور، با تأکید بر اینکه کشور اسلامی ایران در تمام دنیا از نظر همدلی اجتماعی و پیروی از رهبر انقلاب نمونه است، اظهار کرد: اینکه با اشاره رهبر معظم انقلاب مردم به خیابان می‌آیند تا وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کنند، نشان از انس مردم با نظام و رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از بعد انقلاب دچار تحول و پیشرفت شگرفی شده است، تصریح کرد: ایران کنونی نه تنها توانسته از نظر وحدت اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشد بلکه از نظر علمی نیز توانسته نخبه پروری کند و در سراسر جهان بدرخشد.

تأکید بر توجه به تولیدات داخلی

استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر توجه جدی به تولیدات داخلی برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه دشمنان، گفت: یکی از مسائلی که امروز با آن دست به گریبان هستیم، مسئله تولید کاغذ است که در کشور انجام نمی‌شود و ما نیازهایمان را از خارج کشور تأمین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این مسئله برای کشوری مانند ایران یک نقص بزرگ محسوب می‌شود و باید کسانی که در این زمینه توانمند هستند همراه با دولت برای تولید ملی کاغذ به میدان بیایند.

آیت الله علوی‌گرگانی بر ضرورت خود کفایی ایران در همه زمینه‌ها تأکید کرد و با نقل جمله‌ای از امام(ره) بیان کرد: «نگویید نمی‌توانیم بلکه بگویید ما می‌توانیم» تا فرجی حاصل شود و بتوانیم دراین زمینه به خودکفایی برسیم.

توجه جدی دولت و بخش خصوصی برای خودکفایی در تولید کاغذ

وی با تأکید بر اینکه اگر ملت همیشه در کنار هم باشند انجام هرکاری میسر می‌شود، تصریح کرد: در زمینه تولید کاغذ اگر بخش خصوصی همراه با دولت شود قطعاً به موفقیت‌های خوبی می‌رسیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تولید کاغذ در داخل کشور می‌تواند اختلافات طبقاتی را نیز برطرف کند.

وی همچنین با انتقاد از رشد بی رویه مدارس غیر انتفاعی در سطح کشور، گفت: نباید همه امکانات تحصیلی برای اقشار پر درآمد و مرفه جامعه باشد و باید با برقراری عدالت این امکانات آموزشی در اختیار همه اقشار جامعه باشد، چه بسا کودکانی که در خانواده مستضعف رشد کرده‌اند، آینده درخشانی داشته باشند و به مقامات عالی کشور دست یابند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: توسعه مدارس غیر انتفاعی به اختلاف طبقاتی در جامعه دامن می‌زند و این مسئله زیبنده کشور اسلامی ایران نیست.

کد خبر 4479321

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله علوی گرگانی مدارس غیر انتفاعی مراجع تقلید قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم گفت: طرح پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان ۲۰ طرح که در بخش دانشگاهی (E-Science) شرکت کردند در میان پنج طرح منتخب جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ قرار گرفت.

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی گفت: رقبای ایران در این رویداد، کشور‌های ایالات متحده آمریکا، چین، فرانسه، اسپانیا، روسیه، لهستان، لوکزامبورگ، مالزی، پاکستان، هندوستان، بحرین، امارات عربی متحده، عربستان سعودی و الجزایر بوده‌اند که از این میان رقبای اصلی جمهوری اسلامی ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، چین و هندوستان بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

محمد هادی زاهدی گفت: اجلاس جهانی انجمن جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ با شعار «جوامع اطلاعاتی و دانش‌بنیان در جهت اهداف توسعه پایدار» بزرگترین گردهمایی جهانی سالانه در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه جوامع محسوب می‌شود. در این اجلاس فرصتی برای تبادل اطلاعات، خلق دانش و به اشتراک‌گذاری روش‌ها و همچنین شناسایی روند‌های در حال ظهور و بهبود مشارکت، با توجه به تکامل جوامع اطلاعاتی و دانش بنیان فراهم می‌شود.

محمد هادی زاهدی گفت: بیش از ۷۰ کشور‌در جهان برنامه‌ها و پروژه‌هایی را که برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح بین‌الملل مطابق با اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار تعریف و به اجرا گذاشته‌اند. او افزود: این برنامه‌ها در ۱۱ محور و خط مشی (Actin –Line) مشتمل بر ۱۸ طبه و دسته (Category) معرفی و ارائه شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تشریح این جایزه گفت: برای هر ساله مسابقات جهانی WSIS با هدف ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت توسعه پایدار استفاده شده است، برگزار می‌شود. در حال حاضر کشور‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات که همواره در این نظرسنجی و رقابت حضور دارند.

وی ادامه داد: ایران همواره سعی کرده است، در این مسابقات مشارکت داشته باشد و از سال‌ها قبل حضور پررنگی داشته است و در مواردی نیز موفق به کسب جایزه نهایی جامعه اطلاعاتی WSIS شده است. در سال ۲۰۲۴، ایران با سه پروژه در حوزه‌های دولت الکترونیک، محیط زیست الکترونیکی و علوم الکترونیک (e-Government، e-Enviroment و E-Science)، مشارکت داشتند که نماینده ایران در حوزه علمی پروژه پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

او گفت: با همکاری رسانه‌ها بخصوص رسانه ملی و مشارکت جامعه دانشگاهی کشور در رای‌گیری عمومی پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی وزارت علوم با ۳۵ خدمت پرکاربرد جزء ۵ کشور نخست جهان ارزیابی شد.

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • چطور با تکه‌ای کاغذ بچه‌ها را سرگرم کنیم؟
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان