Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از از روابط‌ عمومی دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در این گردهمایی با بیان اینکه تنوع دیدگاه دانشگاه‌ها و خیرین منجر به ایجاد الگوهای جدید شده که این خود بخشی از علم و دانشی است که در دانشگاه جریان دارد، دانشگاه را به‌عنوان نهاد زنده و پویا که همیشه خالق نوآوری و پدیده‌های جدید است، برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشارکت خیرین در دانشگاه‌ها دستاورد جدیدی است که به دنبال آن فرایندهای نوینی هم ابداع شده که خاص دوران بعد از انقلاب است.

نیلی احمدآبادی با اشاره به مشارکت خیرین در پیشرفت دانشگاه و علم و فناوری گفت: سرنوشت دانشگاه تهران از زمان تأسیس با وقف و اهدا گره خورده و یکی از مراکزی است که بیشترین میزان وقف و اهدا را دریافت کرده است، اما بعد از انقلاب این پدیده گسترده‌تر و متنوع‌تر شده است.

به گفته وی مشارکت خیرین در ساخت مدرسه بزرگ‌ترین مشارکت مدنی در سطح دنیاست و آنچه بعد از این مسأله رخ داده توسعه همیاری خیرین و مشارکت آنها در فعالیت‌های متنوع دانشگاه‌هاست.

رئیس دانشگاه تهران با عنوان اینکه تا قبل از تأسیس دانشکده فنی فومن، شیوه و الگویی برای مشارکت خیرین و ساخت دانشکده به صورت وقف وجود نداشته است، افزود: مدت‌ها طول کشید تا الگویی در این زمینه تدوین شود و امروز نحوه الگوی مشارکت به‌صورت وقف برای ساخت یک دانشکده که واقف در کل فرایند اداره آن بدون اینکه اصول آموزشی و پژوهشی خدشه‌دار شود مشارکت دارد، یکی از سرمایه‌های دانشگاه محسوب می‌شود.

نیلی احمدآبادی در ادامه سخنان خود به بحث بورسیه پرداخت و تصریح کرد: بورسیه با طی فرایندی در حال حاضر به سازمانی که همه ارکان آن دارای تعریف می‌باشند، تبدیل شده است. زحمات زیادی توسط بنیاد حامیان انجام شده تا این به شکل یک فرایند دقیق طراحی شود و هر خیری بتواند با یک موضوع روشن در این زمینه مواجه شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره دانشمندان و اندیشمندان جوان، کارآفرینی را یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه به دنبال بحث کارآفرینی است و آموزش و پژوهش به تنهایی کافی نیست. ما باید به دانشجویان کمک کنیم تا یافته‌های خود را در قالب‌های مختلف عرضه کنند و در آن قالب بتوانند زمینه کسب و کار را فراهم آورند. این امر در دنیا یک پدیده جدید و خود یک علم و مهارت است.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اهمیت کسب تجربه و مهارت توسط دانشجویان برای تبدیل موفق ایده به محصول افزود: در جایی افراد ایده دارند و نمونه هم می‌سازند اما در بازار قابلیت فروش پیدا نمی‌کنند، البته ممکن است در اینجا ضعف از ایده و بازار نباشد و مشکل عمده را بتوان از فرایند بینابین تبدیل ایده به کسب و کار به‌حساب آورد که این خود نیازمند مهارت و تجربه‌های زیادی است و باید در قالب علم و مهارت به دانشجو آموخته شود. یکی از وظایف پارک علم و فناوری دانشگاه در همین زمینه است و ما خشنودیم که خیرین و واقفان در این حوزه هم وارد شده‌اند.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه زنجیره کار خیر روز‌به‌روز متنوع، دقیق، گسترده و سازمان یافته‌تر می‌شود، گفت:اگر هر سازمانی بخواهد ارزش‌های خود را ذکر کند، در کنار مسائل مادی و تجهیزات، بخش نرم‌افزاری آن یعنی انسان‌ها، دستورالعمل‌ها و فرایندها از سرمایه‌های فیزیکی آن سازمان به‌مراتب ارزشمند‌تر است و با توجه به جایگاهی که دانشگاه تهران دارد، می‌توان گفت بخش نرم‌افزاری، علم و دانش، اندیشمندان و فارغ‌التحصیلان مهم‌ترین سرمایه‌های آن محسوب می‌شوند.

وی با اظهار اینکه امروز بحث خیرین و واقفان از بورسیه و یا ساخت و ساز به‌مراتب فراتر رفته است، افزود: در این زمینه ما شاهد تحول بزرگی هستیم و یکی از این تحولات دانشجویان هستند، دانشجویانی که سال‌های پیش از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند فرصت حضور در چنین مراسم و آشنایی با خیرین و تجربه یک ارزش جدید را نداشتند و این فرصت خود تحول بزرگی است که شما دانشجویان با قدر نهادن این موقعیت باید چند برابر آن را به آیندگان اهدا کنید.

رئیس دانشگاه تهران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امید دارم، بنیاد حامیان و کانون‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران بعد از فارغ‌التحصیلی دانشجویان بتوانند همچنان این خانواده بزرگ دانشگاه تهران را که تنها شامل دانش‌آموختگان و اعضای آن نمی‌شود، بلکه همه دوستداران دانشگاه تهران که تقریباً معادل ملت ایران است را در کنار هم قرار دهد.

در ابتدای این گردهمایی سیدجواد ساداتی‌نژاد ضمن خیر مقدم گزارش عملکرد چهار دوره بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران که با حمایت خیرین نیک‌اندیش دانشگاه تهران صورت گرفته است را ارائه کرد.

مدیرعامل بنیاد حامیان گفت: این گردهمایی یکی از باشکوه‌ترین گردهمایی‌های دانشگاه تهران است، زیرا برترین دانشجویان دانشگاه تهران در این جلسه حضور دارند و این دانشجویان برترین‌های کشور هستند که آینده کشور در دستان آنها قرار دارد.

وی ضمن اشاره به تاریخچه شکل‌گیری ایده بورسیه دانشجویان برتر دانشگاه تهران اظهار کرد: اولین بار در سال ۱۳۹۳ این ایده از طرف مهندس قلم‌چی مطرح شد و در سال ۹۴ با حمایت یک حامی تعداد ۵۰۰ دانشجوی برتر دانشگاه تهران بورسیه شدند و در سال ۱۳۹۶ تعداد دانشجویان بورسیه به ۱۵۸۶ رسید.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران اولین صندوق سرمایه‌گذاری دانشگاهی کشور است، تصریح کرد: این صندوق با سرعت مناسبی از سال ۱۳۹۷ شروع به پیشرفت کرده است و در حال حاضر حدود ۶۰۰ حامی و یک و نیم میلیارد تومان اعتبار دارد که حدود ۵۰۰ نفر از این حامیان را کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه تهران تشکیل می‌دهند.

به گفته او تمام هزینه‌های جاری بنیاد و هم‌چنین هزینه‌های جشنواره‌ها و گردهمایی‌ها را خیرین نیک‌اندیش تقبل می‌کنند و بنیاد حامیان دانشگاه تهران بر اجرای نیات خیرین نظارت کامل دارد.

در چهارمین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان که با یاد و خاطر خیرین جاودان همراه بود مسئولان دانشگاه، خیرین نیک‌اندیش، اعضای هیأت مدیره بنیاد و دانشجویان بورسیه حضور داشتند.

قرائت سوگندنامه بورسیه بنیاد حامیان و رونمایی از صفحه بنیاد حامیان دانشگاه تهران در سامانه جمع‌سپاری فاندینو با حمایت بانک ملت برای جلب مشارکت‌های حداکثری مردمی در جهت ارتقای کمی و کیفی دانشگاه، از برنامه‌های این گردهمایی بود.

هم‌چنین در این مراسم از دانشجویان افتخارآفرین بورسیه شده بنیاد در سال گذشته که دارای کسب دو بار رتبه نخست رشته تحصیلی خود، پذیرفته‌شده در مقطع کارشناسی‌ارشد با رتبه برتر یا استعداد درخشان، کسب رتبه نخست المپیادها یا جشنواره‌های علمی و دانشجویی معتبر، کسب رتبه در مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی و دانشجویانی که واجد شرایط بورسیه بنیاد حامیان بوده‌اند اما به نفع سایر دانشجویان انصراف داده‌اند، تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

168 / 167 دانشگاه تهران نیلی احمدآبادی ساداتی نژاد گردهمایی بورسیه بنیاد حامیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه تهران نیلی احمدآبادی ساداتی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یکی از دانشجویان دانشگاه مک گیل کانادا که از یک ماه پبیش در حمایت از فلسطین دست به اعتصاب غذا زده و خواستار خروج سرمایه 20 میلیون دلاری دانشگاه از شرکت‌های مرتبط با اسرائیل شده بود، در بیمارستان بستری شد.
 
برخی از دانشجویانی که در اعتصاب غذا برای فلسطین شرکت کرده بودند با وب سایت میدل ایست آی مستقر در انگلیس در مورد این حادثه صحبت کردند. دانشجویان گزارش دادند که «رانیا امینه» که در 19 فوریه در دانشگاه مک گیل اعتصاب غذا کرد، هوشیاری خود را از داده و در بیمارستان بستری شد.
 
دانشجویان با بیان اینکه حال امینه مساعد است و تحت نظر قرار دارد، گفتند که به وی سرم داده شد. دانشجویان اعلام کردند که از 19 فوریه حدود 15 دانشجو به نوبت دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
 
دانشجویی که خواستار افشای نامش فقط به نام «چادی» بود، اعلام کرد که از ۲۲ روز گذشته در اعتصاب غذا بوده است. چادی گفت که دانشگاه او 20 میلیون دلار در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کرده است که مستقیماً تولیدکنندگان اسلحه هستند و نسل‌کشی و آپارتاید کنونی در فلسطین را تأمین مالی می‌کنند.
 
چادی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنند مردم را از تحولات این موضوع در دانشگاه مک گیل آگاه کنند، گفت: مک گیل دانشگاه خیلی خیلی بدی است، صهیونیسم در کلاس‌ها تدریس می‌شود.
 
بر اساس اسناد موجود در سایت دانشگاه مک گیل به عنوان سرمایه گذار در شرکت‌هایی مانند لاکهید مارتین که هواپیماهای جنگی به اسرائیل می فروشد و شرکت پدافند هوایی و فرانسوی سفران سرمایه گذاری کرده است. به این دلیل برخی از دانشجویان از 19 فوریه اعتصاب غذا را آغاز کردند.
 
دانشجویان از طریق یک اعتصاب طولانی مدت از دانشگاه می‌خواهند سرمایه 20 میلیون دلاری خود را در شرکت‌های مرتبط با اسرائیل پس بگیرد. در بیانیه این دانشگاه از وضعیت دانشجویان شرکت کننده در این اقدام ابراز نگرانی شده است.
 
در این بیانیه با اشاره به این که امیدواریم دانشجویان متوجه شوند که سیاست‌های دانشگاه به این شکل تعیین نمی‌شود، گفته شد: «مک گیل به حق آزادی بیان و آزادی تجمع در چارچوب سیاست دانشگاه و قانون احترام می‌گذارد. ما بارها پیشنهاد ملاقات مستقیم (دانشجویان معترض) را داده‌ایم و با وجود اینکه تاکنون آن را رد کرده‌اند، این پیشنهاد همچنان معتبر است.»
 

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • خیرین سلامت؛ مهمترین عامل تحقّق شعار سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • خیرین و حامیان اردبیل تجلیل شدند