Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@20:07:52 GMT

هشدار پلیس درباره آگهی‌های خرید و فروش مسکن

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۹۳۲

هشدار پلیس درباره آگهی‌های خرید و فروش مسکن

خبرگزاری میزان: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا درباره آگهی‌های خرید و فروش و پیش فروش مسکن هشدار داد.

 سرهنگ محمد رضا اکبری با بیان اینکه درج آگهی‌های مسکن در روزنامه‌ها و سایت‌ها دلیلی بر صحت مطالب آن‌ها نیست، اظهار داشت: خرید و فروش ملک با نوشتن مبایعه نامه‌های جعلی امری است شایع و شهروندان زیادی درگیر این نوع کلاهبرداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه تهیه مسکن است، افزود: ضرورت داشتن مسکن با مالکیت شخصی از آنجا ناشی می‌شود که گرانی اجاره مسکن و عدم ثبات قیمت‌ها، افراد را وادار می‌کند که با تهیه مسکن شخصی هرچند کوچک از پرداخت اجاره بهایی که هر ساله افزایش می‌یابد، رها شوند؛ به همین منظور شهروندان اقدام به خرید و یا پیش خرید مسکن می‌کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: نکته قابل توجه در این زمینه دقت و هوشیاری خریداران و فروشندگان است که در اثر سهل انگاری در دام افراد سودجو و کلاهبردار نیفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه خریداران می‌بایست پیش از عقد قرارداد از صحت اطلاعاتی که درباره ملک ارائه می‌شود، مطمئن شوند، گفت: هنگام خرید ملک، زمین و آپارتمان، طرفین قرارداد (خریدار و فروشنده) باید از وضعیت سند آگاهی داشته باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سند باید به رؤیت خریدار برسد و با مشخصات ملک، زمین یا آپارتمان مطابقت داشته باشد و در بعضی موارد نیز لازم است مالک یا مالکان احراز هویت شوند.

وی با اشاره به اینکه لازم است از استناد به کپی مدارک ارائه شده مربوط به سند خانه، وکالت‌نامه و بنچاق خودداری شود، افزود: هنگام انجام معامله مسکن، می‌بایست همه افرادی که نام آن‌ها در مبایعه نامه ذکر شده حتماً حضور فیزیکی داشته باشند.

سرهنگ اکبری ادامه داد: در قسمت توضیحات مبایعه نامه شرایط طرفین قرارداد، مشخصات چک‌هایی که رد و بدل می‌شود و مبالغی که به صورت نقد واریز و پرداخت شده است می‌بایست نوشته شود.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران به دلیل عدم تمایل افراد به گرفتن کد رهگیری که سیستم صادر می‌کند، اقدام به سودجویی و کلاهبرداری معاملات مسکن از فروشندگان و خریداران ملک می‌کنند.

سرهنگ اکبری اضافه کرد: بسیاری از کلاهبرداران اقدام به پیش‌فروش واحد‌های مسکونی می‌کنند و هیچ وقت واحد‌های آپارتمانی آماده سکونت نمی‌شوند. در موارد زیادی انواع کلاهبرداری‌ها در خصوص واحد‌های آپارتمانی پیش‌ساخته و نیمه‌ساز به پلیس آگاهی گزارش شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: خرید و فروش مسکن کلاهبرداری پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه‌اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد کرده اند و پس از مدتی به علت عدم توان در عمل به تعهدات، متواری شده اند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده‌اند و ۳ نفر از آنان نیز در شیراز  هستند.
سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از اخذ نیابت قضایی به کاشان اعزام شدند و طی دو عملیات،  هر ۶ نفر متهم را (در کاشان و شیراز) دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تاکنون  یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، اعلام کرد : کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
وی خاطر نشان کرد: اعتماد نا به جای شهروندان به این افراد، آن هم با  وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!