Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:00:28 GMT

10خانوار عشایری در شوشتر امداد رسانی شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۹۸۲

10خانوار عشایری در شوشتر امداد رسانی شدند

اهواز - ایرنا - مسئول عملیات جمعیت هلال احمر شهرستان شوشتر گفت: 10خانوار عشایری خسارت دیده در بارندگی های 48 ساعت گذشته این شهرستان امداد رسانی شدند.

عبدالکریم مهامیدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از گزارش های دریافتی از امورعشایر و بازدید میدانی توسط ماموران جمعیت هلال احمر پتو، مواد غذایی ،کنسرو، موکت و نایلون پوششی برای حفاظت از چادرهای عشایری، امروز بین این خانوارها توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این خانوارها در بخش مرکزی، حاشیه روستای خرمن خاک، طرح آبیاری و شهرک ساحلی شوشتر به صورت فصلی ساکن هستند.
مسئول عملیات جمعیت هلال احمر شوشتر ادامه داد:با توجه به اینکه خانوارهای عشایری بیشتر در چادر مستقر هستند ، هنگام بارندگی شدید و تندباد دچار مشکل می شوند.
در 48 ساعت گذشته 7.1میلیمتر و از ابتدای سال آبی جاری(اول مهر)، 176.2 بارش باران در شوشتر ثبت شده است.
در شهرستان شوشتر حدود 2هزار و500 خانوار عشایری با 120هزار راس دام وجود دارد که حدود 700 خانوار آنها در شهرک های مختلف شوشتر ساکن شده اند.
شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در 89 کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.
7159/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوشتر امدادرساني عشاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی، گفت: واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای استان بوده است به طوری که تا هفتم فروردین ماه از ۳۲ حادثه جاده‌ای ۱۸ مورد واژگونی بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمود اکبری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در طرح نوروزی هلال‌احمر خراسان جنوبی 107 تیم عملیاتی امداد و نجات با فعالیت 769 نیرو به ارائه خدمات امدادی پرداختند.

وی با اشاره به تجهیزات ناوگان امدادی در این طرح گفت: 30 دستگاه آمبولانس، 27 خودرو نجات، دو خودروی کمکدار سبک، دو دستگاه سواری و یک دستگاه موتور سیکلت در این مدت در خدمت تیم‌های عملیاتی بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی 1403، گفت: تا هفتم فروردین 40 حادثه پوشش امدادی داده شده که شامل 32 حادثه جاده‌ای، دو حادثه شهری، سه مورد مراجعه حضوری، یک حادثه صنعتی و کارگاهی، یک مورد سیل و آبگرفتگی و یک حادثه کوهستان بوده است.

اکبری تصریح کرد: از تعداد 40 مورد حادثه، چهار مورد به صورت حضوری، 10 مورد به صورت تلفنی، شش مورد به صورت بی‌سیمی و 20 مورد از طریق سامانه 112 به هلال‌احمر اعلام شده است.

وی ادامه داد: در طرح ملی نوروزی به 134 حادثه‌دیده امدادرسانی شده که 126 مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی امدادرسانی به 91 مصدوم، رهاسازی 10 نفر و اسکان هفت نفر در جمعیت را از دیگر اقدامات این جمعیت تا هفتم فروردین اعلام کرد.

اکبری بیان کرد: از تعداد 32 حادثه جاده‌ای، 18 مورد واژگونی، 10 مورد تصادف و چهار مورد انحراف و برخورد با مانع بوده است. تا این لحظه تعداد حوادث ترافیکی در جاده‌های استان 55 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات توسط هلال‌احمر به بیش از ۴ میلیون نفر از هموطنان طی ۱۵ روز گذشته
  • خدمت رسانی هلال احمر آذربایجان غربی به بیش از یک صد هزار تن
  • استان‌هایی که در صدر حوادث جاده‌ای هستند
  • امدادرسانی هلال احمر کردستان به ۷۱ نفر حادثه‌دیده در طرح نوروزی
  • رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن خواستار تحویل خودروی نجات به این شهرستان شد
  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • نبود پایگاه امداد دریایی گناوه یک‌زنگ خطر است!
  • پایگاه امداد دریایی گناوه از نان شب هم واجب تر است
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • فیلم | سقوط مرد ۵۵ ساله در آبشار کوهرنگ | فوران وحشتناک آب را ببینید