Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@13:45:20 GMT

«سرو بالایِ سَهی» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۲۹۸۵

به گزارش ایلنا، آلبوم «سرو بالایِ سَهی» به آهنگسازی و نوازندگی تار امیر شریفی و خوانندگی محمداسماعیل قنبری و نوازندگی تنبک حسین زمانی روانه­ بازار موسیقی شد.

این آلبوم که ساز و آوازی در حوزه­ موسیقی دستگاهی ایران است با رویکردی هنری و جدی و با نیت حفظ اصالت­‌های موسیقی کلاسیک ایرانی تولید شده است.

در دفترچه­ این آلبوم به قلم امیر شریفی که پیش از این آهنگسازی و تولید و نشر آلبوم‌­هایی چون «برافشان»، «چهارسو»، «حُزّان» و «مجموعه تصانیف عارف قزوینی »را در کارنامه­ دارد می­‌خوانیم:

امروزه با رشد فزاینده‌ی گرایشاتِ مردم پسند در موسیقی ایرانی، بیش از پیش شاهد رنگ باختن یکی از هنری­‌ترین اَشکال ارائه­‌ی موسیقی دستگاهی؛ یعنی ساز و آواز و در مقابل شاهد رونق کم سابقه­‌ی تصنیف و ترانه‌خوانی در موسیقی ایران هستیم؛ این نخستین ضرورتی است که ما را به طراحی و اجرای این ساز و آواز نسبتاً بلند ترغیب نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر شریفی که عضو هیات علمی دانشکده­ موسیقی دانشگاه هنر است چهار قطعه برای این آلبوم ساخته و دو تصنیف از رپرتوار تصانیف قاجاری را برای این آلبوم تنظیم کرده­ است.

مراسم رونمایی این آلبوم با حضور عوامل تولید و اجرای زنده­ بخش­‌هایی از این آلبوم دوشنبه 19 آذر ساعت 20 در گالری آ واقع در خیابان کریم­خان­‌زند،خیابان آبان جنوبی کوچه­ اردشیر ارشد پلاک 7 برگزار خواهد شد.ورود برای علاقمندان آزاد است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امیر شریفی حسین زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، دو متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور تعداد ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

شریفی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آنکه آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کد خبر 6094834

دیگر خبرها

  • شایعه تازه و عجیبی که درباره امیر تتلو پخش شد
  • (ویدئو) شریفی مقدم: چه کسی گفته عروس باید در خانه مادرشوهر کار کند؟
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • جدل جالب المیرا شریفی‌مقدم با روانشناس بر سر کار کردن عروس در خانه مادرشوهر + ویدئو
  • رقص هماهنگ مهران مدیری و محمدرضا شریفی‌نیا در یک فیلم + ویدئو
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • واقعا در اعتراضات دانشجویی آمریکا، تک تیرانداز حضور داشت؟ + تصاویر
  • واژگونی کامیونت در بزرگراه آزادگان
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از دست شکارچیان متخلف در سقز