Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع‌ رسانی شهرداری، عبدالرضا دادبود که در مجمع جهانی شهرداران در گوانژو کشور چین شرکت دارد، اظهار داشت: این بافت جزو پنج بافت قدیمی ثبت شده در میراث فرهنگی ایران و سومین بافت به لحاظ وسعت در کشور است.
به گزارش ایرنا بافت قدیم گرگان با مساحتی بین 150 تا 200 هکتار، سومین بافت تاریخی ثبت شده ایران بعد از اصفهان و یزد به شماره 41 در فهرست آثار ملی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بام های سفالی و قرمز رنگ، دیوارها و جرزها آجری و رج به رج کنار هم چیده شده شمایلی از شهری کهن به نام گرگان بوده که هنوز هم پا برجا است.
بافت تاریخی گرگان که عنوان افتخارآمیز وسیع ترین بافت تاریخی ثبت شده شمال ایران را دارد با بناهای شاخصی همچون خانه های شیرنگی، تقوی، شعرباف، خراسانی، مفیدیان، کبیر، سرای باقری ها و امامزاده نور در محلات سرچشمه، دوشنبه ای، دربنو به مرکز استان گلستان هویتی عمیق بخشیده است.
آنچه اکنون آن را بافت تاریخی گرگان می نامند بازمانده مجموعه‌ ای از شهر استرآباد و عناصر آن و فضاهای شهری همچون مساجد، آب انبارها، قنات ‌ها، معابر و واحدهای مسکونی یک یا چند طبقه است.
شهردار مرکز گلستان همچنین یادآور شد: علاوه بر بافت تاریخی، گرگان ظرفیت های خوبی در زمینه گردشگری طبیعی و تاریخی دارد که برای گردشگران داخلی و خارجی جذاب است.
وی در ادامه به برگزاری جشنواره 'پائیز هزار رنگ' در گرگان اشاره کرد و گفت: در مدت سه روز برگزاری جشنواره، مردم از نقاط مختلف ایران به عنوان گردشگر به گرگان آمدند.
دادبود اضافه کرد: بنا داریم این جشنواره که یکی از دلایل برگزاری آن وجود 15 رنگ زیبا در برگ درختان این منطقه است را در سطح بین المللی و با حضور میهمانان و گردشگرانی از کشورهای خارجی برگزار کنیم.
وی مجمع جهانی شهرداران را فرصتی برای برقراری ارتباط بیشتر بین مسوولان و مدیران شهری 2 شهر گرگان و گوانژو بیان کرد و به امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی این دو شهر اشاره کرد و افزود: طبق برنامه ریزی سعی می شود که در کوتاه ترین زمان ممکن، پس از امضای این تفاهم نامه، فعالیت ‌ها و اقدامات طرفین آغاز و وارد فار اجرایی شود.
شهردار گرگان بر استفاده از تجربه گوانژو در توسعه حمل و نقل شهری و حل مشکل ترافیک نیز تاکید کرد.
مجمع جهانی شهرداران از چهارشنبه تا جمعه در شهر گوانژو کشور چین برگزار شد.
گرگان مرکز استان گلستان از شهرهای گردشگری شمال کشور بوده و افزون بر 500هزار نفر جمعیت دارد.
3014/1648
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان گلستان حمل و نقل شهرداری گردشگران داخلی و خارجی یزد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عبور هزار کیلومتر قنات از زیر شهر یزد از اتصال فاضلاب خانه های محدوده به قنات انتقاد کرد و افزود: برخی از مقنی ها برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله سبب نشت فاضلاب می‌شود که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد، اظهار کرد: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان و نه در داخل کوچه انجام شود.

کد خبر 6092287

دیگر خبرها

  • علت ممنوعیت سریال مصری حشاشین؛ تحریف تاریخ ایران
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع