Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار افزود: در این مدت، ۴۷۷ زن و ۲۴۵ مرد با دریافت مجوز ثبت احوال، هیات‌های حل اختلاف مستقر در ادارات و دادگاه نام خود را تغییر داده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۱.۴ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در تغییر نام ها، اسامی اصلی ائمه اطهار (ع) از جمله محمد، علی، زهرا، فاطمه به هیچ وجه قابل تغییر نیست و حتی نمی‌توان این اسامی را با پیشوند یا پسوند غیر مذهبی ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص تغییر نام خانوادگی نیز گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آبان، ۹۴۴ مورد تغییر نام خانوادگی در استان بوشهر انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۱.۵۲ درصد کاهش یافته است.

پاسالار بیان کرد: تغییر نام و نام خانوادگی، متقاضی بسیار زیادی دارد، اما با توجه به افزایش هزینه‌ها و سخت شدن شرایط تغییر نام خانوادگی این تقاضا کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: متقاضیان تغییر نام می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال درخواست خود را ارائه کنند که این درخواست بر اساس دستورالعمل ثبت احوال بررسی و نتیجه به فرد اعلام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه بسیاری از تغییرات در حد افزایش و یا کاهش پسوند و پیشوند است، گفت: تغییر هر نام خانوادگی امکان پذیر نیست و فقط آن دسته از نام‌های خانوادگی تغییر پذیرند که دارای دو کلمه، واژه‌های نامناسب، مذموم و خارجی باشند.

انتهای پیام/ک

کاهش متقاضیان تغییر نام ونام خانوادگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغییر نام ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید

منوچهر تیموری گفت: سال ۱۴۰۱، ۱۸ هزار و ۳۱۲ واقعه ولادت به ثبت رسیده بود.

مدیرکل ثبت احوال قم بیان کرد: علی، امیرعلی، محمدحسین، حسین، محمد، محمدحسن، محمدعلی، محمدمهدی، علیرضا، محمدرضا نام‌هایی است که به ترتیب بیشترین فراوانی را میان نوزادان پسر در قم دارد.

او  ادامه داد: همچنین اسم‌های فاطمه، زهرا، زینب، ریحانه، حلما، پناه، معصومه، نورا، رستا و رقیه به ترتیب بالاترین فراوانی را میان نوزادان دختر در این استان به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته تیموری، سال گذشته ۶ هزار و ۷۱۶ واقعه وفات به وقوع پیوست که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۰۵ مورد افزایش یافته‌است.

مدیرکل ثبت احوال قم  افزود: در استان قم ۹۹ درصد ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی انجام می‌شود که قانون‌گذار برای ولادت ۱۵ روز و برای وفات ۱۰ روز تعیین کرده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • چهره پرافتخار آبی پوش می شود | اولین تصمیم مهم باشگاه استقلال پس از تغییر مالکیت
  • بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • ساختار مغز زنان در طول قاعدگی واقعا تغییر می‌کند
  • مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی
  • نگاهی بر سیر تاریخی شغل و زنان در جامعه