Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بخشنامه نحوه بيمه پردازي فرزندان دختر بيمه شدگان و مستمري بگيران بازنشسته و از کارافتاده کلي از سوي سازمان تامين اجتماعي صادر شد. در اين بخشنامه بيمه پردازي اين افراد به طور اختياري، زنان خانه دار و سرپرست خانوار مشمول يارانه تبيين و به تمامي واحدهاي اجرايي تامين اجتماعي ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري آريا، در اين بخشنامه نحوه بيمه پردازي فرزندان دختر که علاوه بر دريافت حمايتهاي بلند مدت، متقاضي انعقاد قرارداد و پرداخت حق بيمه به روش ادامه بيمه به طور اختياري، زنان خانه دار و سرپرست خانوار مشمول يارانه هستند، تشريح شده است.
در اين بخشنامه به شرايط دريافت مستمري فرزندان اناث( دختر) بيمه شده اشاره و مطرح شده است که برابرمفاد " تبصره يک بند ب" ماده واحده «قانون اصلاح تبصره 2 ماده واحده قانون اجازه پرداخت وظيفه و مستمري وراث کارمندان، مصوب آذر ماه 1338 و برقراري حقوق وظيفه در مورد فرزندان و نوادگان اناث مصوب 2‏/10‏/1363 و اصلاحيه مورخ 13‏/2‏/1379 مجلس شوراي اسلامي ، فرزندان اناث بيمه شده به شرط نداشتن شوهر و شغل از حمايتهاي بلند مدت (مستمري و درمان) برخوردار مي گردند.
بر حسب ماده يک آئين نامه اجرايي قانون بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد مصوب 29‏/7‏/1366 هيأت محترم وزيران ، صاحبان حرف و مشاغل آزاد به افرادي اطلاق مي شود که براي انجام حرفه و شغل مورد نظر با داشتن کارگر(کارفرما)يا خود به تنهايي(خويش فرما ) به استناد مجوز اشتغال صادره از سوي مراجع ذيصلاح يا به تشخيص هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي به کار اشتغال داشته و مشمول مقررات حمايتي خاص نباشند و همچنين برابر ماده يک قانون بيمه هاي اجتماعي قاليبافان ، بافندگان فرش و شاغلان صنايع دستي شناسه دار، اشتغال شرط اصلي پذيرش درخواست متقاضيان عنوان گرديده است لذا متقاضيان بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، بيمه قاليبافان وشاغلان دستي شناسه دار و ساير گروه هاي خاص بيمه اي ( به استثناء متقاضيان ادامه بيمه به طور اختياري ) که به اعتبار حرفه و شغل ، بيمه پرداز سازمان تامين اجتماعي هستند، ماداميکه مستمري بازماندگان ( فرزندان اناث ) دريافت مي کنند مجاز به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بيمه به روش هاي فوق نخواهند بود، ليکن در صورت انصراف از دريافت مستمري، پذيرش درخواست ، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بيمه ايشان با رعايت ساير شرايط مقرر بلامانع است .
همچنين با توجه به اينکه در مقررات ادامه بيمه به طور اختياري بر خلاف بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد دارا بودن شغل شرط انعقاد قرارداد نيست و برابر ضوابط مربوطه متقاضي به اعتبار سوابق پرداخت حق بيمه نسبت به عقد قرارداد اقدام مي نمايد بنابراين فرزندان اناث مستمري بگير مي توانند در صورت احراز شرايط با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بيمه در رديف بيمه پردازان موصوف قرار گرفته و از حمايتهاي بلند مدت (مستمري و درمان) به طور همزمان بهره مند گردند.
بديهي است چنانچه پس از پرداخت حق بيمه، بيمه شده با احراز شرايط مقرر مشمول دريافت مستمري بازنشستگي يا ازکارافتادگي گردد پرداخت مستمري والدين موضوعيت نخواهد داشت.
خاطرنشان مي سازد، بر اساس اين بخشنامه بيمه پردازي زنان خانه دار و سرپرست خانوار برخوردار از مستمري والدين نيز امکان پذير است. زنان سرپرست خانوار به ه زناني اطلاق مي شود که تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور بوده و مسئوليت تأمين معاش مادي و نيازهاي معنوي خانواده را بر عهده داشته و توسط مراجع مزبور به سازمان تامين اجتماعي معرفي مي شوند، چنانچه در معرفي نامه فاقد شغل باشند و صرفاً عبارت زنان سرپرست خانوار قيد گردد، مي توانند هم زمان با پرداخت حق بيمه در قالب قرارداد بيمه زنان سرپرست خانوار مشمول يارانه (قبلي و جاري) در صورت حصول شرايط قانوني (فقدان شغل و شوهر) و ارائه درخواست از مستمري والدين خود حسب مورد بهره مند گردند.
گفتني است، چنانچه فرزندان اناث به دليل بيشتر بودن ميزان مستمري بازماندگان از دريافت مستمري بازنشستگي يا ازکارافتادگي خود انصراف داده و به واسطه ازدواج امکان دريافت مستمري بازماندگان جهت آنان ميسر نباشد ، برقراري مستمري هاي بازنشستگي يا ازکارافتادگي بر اساس سوابق پرداخت حق بيمه قبلي از تاريخ زايل شدن شرايط دريافت مستمري با رعايت ساير ضوابط مقرر بلامانع خواهد بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود. مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟