Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره توانیر با بیان اینکه "در نظر داریم با افزایش تعدادکنتورهای AMI رویت پذیری برای مدیریت بار را به ۵۰ درصد برساند"، گفت: با برنامه ریزی انجام شده قرار است با راه اندازی کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) مدیریت بار در سطح گسترده ای اجرا شود ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، مصطفی رجبی مشهدی عضو هیأت مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مادرتخصصی توانیر رشد پیک برق سالیانه کشور به را به طور متوسط 5 درصد اعلام کرد و گفت: در صورت تحقق رشد اقتصادی مطابق برنامه، میزان رشد تقاضا در سال های آینده هفت درصد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به کم آبی در سال آبی 97-96 ، علیرغم افزایش 2000 مگاوات قدرت اسمی نیروگاههای جدید به شبکه، امکان تأمین تقاضا بطور کامل فراهم نشد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه "امکان تأمین بار برای تعداد ساعت محدود و کمتر از 500 ساعت در سال نیاز به سرمایه گذاری بسیار سنگینی در توسعه بخش های انتقال و تولید دارد"، گفت: در طی سالهای اخیر به دلیل کمبود منابع مالی، توسعه شبکه انتقال و فوق توزیع به تعویق افتاده است و  در صورت احداث نیروگاههای جدید امکان انتقال و توزیع آن به طور کامل با راهکارهایی از جمله هوشمندسازی ممکن است.

عضو هیأت مدیره شرکت توانیر سپس به اقدامات انجام شده برای مدیریت سمت تقاضا و پاسخگویی بار که در تابستان امسال مورد استفاده قرار گرفت اشاره کرد و گفت: طرح تشویقی ذخیره عملیاتی صنایع، ساعت کارکرد چاه های کشاورزی و اصلاح ساعت کار ادارات از جمله طرح هایی بودند که در تابستان امسال مورد استفاده قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ذخیره عملیاتی صنایع بزرگ، گستره اعمال خاموشی ها به18 روز کاهش یافت و در ساعت های محدودی به اجرا در آمد.

رجبی مشهدی استفاده از طرح های حفاظت ویژه را برای رفع گلوگاههای شبکه انتقال که منجر به رفع حبس تولید بیش از سه هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی و جلوگیری از سه هزار مگاوات اعمال خاموشی ناشی از پرشدگی خطوط و ترانسفورماتورها و افت ولتاژ را برای حفظ پایداری شبکه در کوتاه مدت سودمند دانست و گفت: طرح های حفاظت ویژه زمینه ای برای توسعه هوشمندسازی شبکه انتقال است که با الگوریتم های کامل تر و هوشمند می تواند شرایط را برای سال های آینده تنگناهای صنعت برق را مرتفع نماید.

معاون برنامه ریزی شرکت مادرتخصصی توانیر بر وضعیت حال و نیازهای آینده هوشمندسازی شبکه برق ایران اشاره کرد و گفت: شبکه فیبرنوری صنعت برق، بزرگترین شبکه مخابراتی کشور بعد از شبکه ملی مخابرات کشور بوده و زیر ساخت اصلی شبکه هوشمند است.

وی بر دفاع سایبری با بومی سازی نرم افزارها و سخت افزارها اشاره و بر آمادگی در برابر تهدیدات و بازیابی شبکه تاکید کرد و اذعان داشت: در حال حاضر 650 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نصب شده که براساس برنامه ریزی ها این میزان باید به چهار هزار مگاوات برسد؛ در صورت تحقق این برنامه، لازم است متناسب با افزایش ضریب نفوذ تولید تجدیدپذیر حفظ یکپارچگی، کنترل تولید و ذخیره سازها در اولویت قرار گیرند.

جزئیات برخورد با پرمصرف‌های برق/ از صدور پیش قبض‌های اخطارآمیز تا افزایش 70 درصدی هزینه قبوض

عضو هیأت مدیره شرکت مادرتخصصی توانیر با بیان اینکه "علاوه بر طرح های مدیریت بار در بخش های صنعت، کشاورزی لازم است در بخش مصارف خانگی توجه ویژه ای صورت پذیرد"، گفت: در حال حاضر با نصب 350 هزار کنتور AMI حدود 30% بار شبکه رویت پذیر شده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده قرار است با راه اندازی کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) مدیریت بار در سطح گسترده ای اجرا شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه "شرکت توانیر در نظر دارد با افزایش تعدادکنتورهای AMI رویت پذیری برای مدیریت بار را به 50 درصد برساند"، گفت: با اجرای طرح خرید تابستانی برق از مولدین مقیاس کوچک و استفاده از مولدهای خود تأمین برای چهار ماه خرداد تا شهریور پیش بینی می شود که 1000 مگاوات ظرفیت مولدهای مقیاس کوچک این نیروگاه ها به 3000 مگاوات برسد که نیازمند رویت پذیری و مدیریت پذیری است.

وی خاطرنشان کرد: البته لازم است برای مراکز حساس و حیاتی کارکرد این مولدین در شرایط جزیره ای مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیأت مدیره شرکت مادرتخصصی توانیر تصریح کرد: با تحقق ظرفیت های برنامه ریزی شده مولدین مقیاس کوچک و افزایش ظرفیت بیش از 5% رویکرد کنترلی، بایستی از سیستم های متمرکز به سیستم های ترکیبی و شبکه های هوشمند برویم.

انتهای پیام/

R32317/P1012122/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط توانیر صنعت برق ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توانیر صنعت برق ایران توانیر صنعت برق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان

بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق امروز به میزبانی شهر زنجان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، بیست وهشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق از 11 تا 13 اردیبهشت به میزبانی زنجان امروز افتتاح شد. 11 کارگاه‌ آموزشی روز گذشته در چند واحد تولیدی مختلف استان در حوزه برق برگزار شد.

این کارگاه‌ها شامل کارگاه آشنایی با کاربردهای هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی شرکت‌های توزیع نیروی برق، کارگاه بررسی امنیت سایبری تجهیزات پست های شبکه توزیع برق مبتنی بر پروتکل TLS ، کارگاه نیازسنجی آموزشی کارکنان بر مبنای روش، DACUM با ارائه مهندس حمید نوروزی و سهیلا میرزائی و کارگاه رتبه‌بندی مدیریت برق شهرستان‌های شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی با بهره‌گیری از رویکرد تحلیل پوششی داده‌ها، کارگاه الزامات امنیت سایبری در شبکه های هوشمند توزیع برق، بررسی و پیاده‌سازی هانی پات‌های اختصاصی برای، شناسایی و مقابله با حملات به شبکه‌های صنعت برق و کارگاه کانورت و مدلسازی شبکه‌‌های توزیع در نرم افزارهای مطالعاتی و نهایتاً کارگاه چالش‌های حفاظت شبکه‌های توزیع برق برگزار شد.

آیین افتتاح بیست وهشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق، رأس ساعت 8 امروز در سالن همایش غدیر دانشگاه زنجان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

حسین عسکریان ابیانه رئیس دائمی کنفرانس و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک در این مراسم گفت: این کنفرانس از سال 77 شروع به کارکرده و تاکنون دستاوردهای بسیاری خوبی در صنعت برق داشته است.

وی ادامه داد: این رویداد تنها کنفرانسی است که کاملاً با صنایع در ارتباط است و نتایج علمی خیلی موفقی دارد؛ هزاران بازدید دانشجویی از این کنفرانس صورت می‌گیرد که زنجیره عملی علم و صنعت تقویت می‌شود.

رئیس دائمی کنفرانس و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک همچنین تصریح کرد: ارتباط‌هایی که مسئولان اجرایی کشور داریم در به کارگیری دستاوردهای این کنفرانس‌ها نقش مهمی دارد.

پیام جوادی مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه های توزیع برق اظهار کرد: وجود صنایع بزرگ برق سبب شده استان زنجان قطب صنعت برق کشور محسوب شود.

وی ادامه داد گفت: این کنفرانس با همکاری انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، دانشگاه زنجان و مساعدت صنایع مهم، بزرگ و موفق مستقر در زنجان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان اظهار کرد: کارگاه‌های برگزار شده این کنفرانس از لحاظ بار علمی و صنعتی در سطح بسیار بالایی بود. چهار میزگرد تخصصی نیز امروز در حاشیه این کنفرانس برگزار خواهد شد و در کل بار علمی این همایش بسیار بالاست.

به گزارش تسنیم، بیش از یک هزار نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی برق ایران در زنجان حضور پیدا کرده‌اند؛ پروفسور علیرضا بخشایی استاد تمام دانشگاه کوئینز، کانادا و پروفسور گئورگ قره‌پتیان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخنرانان کلیدی این کنفرانس هستند. همینطور لازم به ذکر است در نمایشگاه جانبی کنفرانس شرکت‌های مختلفی حضور پیدا کرده‌اند و دستاورد‌ها و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند