Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- پلیس در اعلام مهمترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری مردی خبر داد که برای جدا شدن از همسرش، علاوه بر هک تلگرام، یک ردیاب در خودروی شخصی وی نصب کرد تا بهانه ای برای طلاق از همسرش بیابد.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتای یزد در این باره گفت: برابر مراجعه خانمی جوان مبنی بر هک تلگرام و نصب ردیاب روی خودروی شخصی، موضوع به ‌صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌وی افزود: برابر اظهارات شاکیه، با توجه به اختلافات خانوادگی و تلاش همسر وی برای جدایی بعد از 15سال زندگی مشترک که حاصل آن دو فرزند است، اخیرا شاکیه متوجه شده همسرش برای فرار از مهریه و دفاع از خود در پای میز محکمه، از هفت ماه پیش اقدام به هک تلگرام، نصب ردیاب و شنود در خودروی شخصی وی کرده است.
‌سرهنگ ابوطالبی افزود: با توجه به مستندات موجود و اقدامات کارشناسی، متهم که همسر شاکیه بود با دستور قضایی در محل کارش دستگیر و به همراه ادله جرم به پلیس فتا منتقل شد.
رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: در بررسی تجهیزات کشف‌شده توسط کارشناسان این پلیس تعدادی نرم‌افزارهای هک و اکانت تلگرام شاکیه که به صورت غیرمجاز به آن دسترسی پیدا کرده بود، روی تجهیزات در اختیار متهم، مشاهده شد.
‌این مسئول انتظامی اضافه کرد: در بازجویی صورت گرفته، متهم ضمن اعتراف به جرم خود، گفت تا یک سال اول زندگی به همسرم (شاکیه) علاقمند بودم و زندگی خوب و عاشقانه ای داشتیم تا اینکه با خانمی، دارای یک فرزند و همسر در محیط کار آشنا و نسبت به هم علاقمند شدم و تصمیم گرفتیم که هر دو با تلاش برای متارکه از زندگی فعلی اقدام کنیم. من نیز با توجه به مخالفت همسرم تصمیم به هک تلگرام و نصب ردیاب و شنود در ماشین وی کردم تا بتوانم بهانه ای برای طلاق پیدا کنم.

* صاحب فروشگاه قربانی هتک حیثیت در فضای مجازی شد
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری عامل انتشار مطالب کذب علیه صاحب یک فروشگاه خبر داد، و گفت: هرگونه مزاحمت برای اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مطابق قانون جرائم رایانه‌ای‌، جرم است و با افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.
وی در تشریح این خبر افزود: با مراجعه فردی به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه که چندی پیش شخصی ناشناس اقدام به راه‌اندازی یک کانال تلگرامی کرده و اکاذیبی را علیه بنده و فروشگاه من منتشر کرده است، تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.
سرهنگ مرتضوی افزود: حسب دستور مقام قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه در خصوص کانال تلگرامی موردنظر، مشخص شد ادعای شاکی صحیح است.
این مقام مسئول از دستگیری متهم توسط کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی خبر داد و گفت: متهم در بازجویی های اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی شد، اما با مشاهده ادله و مستندات دقیق و فنی عنوان کرد که یکی از طلبکاران شاکی هستم و با راهنمایی تعدادی از دوستانم اقدام به راه‌اندازی کانال کرده و مطالبی را علیه شاکی منتشر کرده ام.
سرهنگ مرتضوی گفت: متهم در اظهاراتش هدفش را از ارتکاب جرم، مشکلات مالی و صرفاً جهت وصول طلب و انتقام از شاکی عنوان کرد.

* رهایی گروگان از صندوق عقب خودرو
سرهنگ کارآگاه علی ولی پور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از رهایی فرد ربوده شده ای خبر داد که در طول مدت اسارتش، توسط آدم ربایان در داخل صندوق عقب خودرو سواری اش نگهداری شده بود.
وی افزود: صبح روز چهارشنبه چهاردهم آذر ماه سال جاری، پرونده ای از دادسرای جنایی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که در آن زن جوانی به همراه برادر همسرش پس از مراجعه به اداره یازدهم، عنوان کرد که فردی ناشناس طی تماس تلفنی اعلام کرده همسر 33 ساله وی ربوده شده و در قبال رهایی اش درخواست پول کرده است.
گودرزی ادامه داد: همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، آدم ربایان طی چندین تماس تلفنی با برادر و همسر فرد ربوده شده، درخواست مبلغ سنگینی پول از خانواده وی کردند که در نهایت به دریافت مبلغ 100 میلیون تومان رضایت داده و تهدید کردند که در صورت عدم پرداخت پول، او را به قتل خواهند رساند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: کارآگاهان در تحقیقات از خانواده فرد ربوده شده، اطلاع پیدا کردند که وی با خودروی شخصی اش از خانه خارج شده است که بلافاصله با انجام اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی محدوده تردد خودرو وی در منطقه سعادت آباد شدند.
سرهنگ ولی پور گودرزی، با اعلام خبر رهایی فرد ربوده شده طی یک عملیات پلیسی در منطقه شمال شهر تهران بزرگ، گفت: با شناسایی محدوده تردد خودروی فرد ربوده شده، چندین تیم عملیاتی در معاونت مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل و این مناطق تحت کنترل و مراقبت نامحسوس قرار گرفت تا اینکه سرانجام ساعت 9 روز جمعه شانزدهم آذرماه خودروی وی حین تردد با یک سرنشین در منطقه سعادت آباد شناسایی شد.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه بلافاصله کارآگاهان برای توقف خودرو وارد عمل شدند، ادامه داد: راننده پس از مشاهده ماموران به سرعت از محل متواری شد و کارآگاهان برای جلوگیری از فرار وی، لاستیک خودرو را مورد هدف قرار دادند و در نهایت راننده آن مجبور به توقف شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با توقف خودرو، راننده 40 ساله دستگیر و در بازرسی از صندوق عقب خودرو، فرد ربوده شده با دست و پا و دهان بسته شده، نجات پیدا کرد.
سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: فرد ربوده شده پس از انتقال به پلیس آگاهی در اظهارات خود در خصوص نحوه ربوده شدنش توسط آدم ربایان گفت: تولیدی کابینت سازی دارم؛ صبح روز چهارشنبه فردی ناشناس با من تماس تلفنی گرفت و ضمن معرفی خود به عنوان مشتری، مدعی شد که قصد سفارش چندین کابینت برای چند مجتمع آپارتمانی را دارد و به این بهانه با من برای دیدن چند مجتمع ساختمانی قرار ملاقات گذاشت. ساعت 10 از خانه خارج شدم تا به محل قرار خود با مشتری در منطقه اوین بروم. دقایقی در محل قرار منتظر بودم تا اینکه مشتری طی تماس تلفنی ضمن عذرخواهی مرا به دفتر کارش در منطقه کن دعوت کرد اما زمانی که به منطقه کن رسیدم، ناگهان سه نفر وارد ماشینم شدند و با ضرب و شتم و تهدید به کشتنم، مرا به داخل صندوق عقب ماشین خودم انداخته و دست، پا، دهان و چشمانم را بستند؛ طی این مدت نیز که در اسارت آنها بودم، در داخل صندوق عقب قرار داشتم تا نهایتا توسط پلیس نجات پیدا کردم.
سرهنگ گودرزی گفت: تحقیقات از متهم دستگیر شده برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای گروه آدم ربایی در دستورکار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و فرد ربوده شده نیز در صحت و سلامت کامل به اعضای خانواده اش تحویل داده شد.

* آتش گرقتن 120 مغازه در اصفهان
سرهنگ حسن یاردوستی فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از آتش سوزی مهیب بازارچه ای در اصفهان و ایجاد خسارت به 120 مغازه خبر داد و گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر آتش گرفتن تعداد زیادی مغازه در خیابان ارتش اصفهان، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه آتش سوزی در بازارچه خیابان ارتش اتفاق افتاد، اظهار داشت: با حضور و تلاش ماموران آتش نشانی این حریق گسترده و مهیب مهار شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در این حادثه به 120 باب مغازه حدود 80 درصد خسارت وارد شده است، گفت: کارشناسان خسارت وارده را 150 میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ یاردوستی با اشاره به اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان، اتصالات برق علت بروز این آتش سوزی بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم و بررسی موضوع و تحقیقات تکمیلی پلیس در این خصوص ادامه دارد.

* دستگیری اعضای باند سارقان منزل
سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان منزل و کشف 25 فقره سرقت منزل خبر داد.
وی گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد منزل در همدان خصوصا در ایام پایانی هفته از واحد های طبقه اول دارای بالکن، موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
کامرانی صالح افزود: سارقان پس از اطمینان از خالی بودن واحد مسکونی از سکنه در فرصت مناسب با استفاده از آلات و ادوات وارد منزل و اقدام به سرقت طلاجات، وجه نقد و اشیای کم حجم و باارزش می کردند.
سردار کامرانی صالح گفت: در بررسی های میدانی ماموران پلیس از محل های سرقت و آثار به جای مانده سرانجام سرکرده باند که در یکی از محله های تهران ساکن و اقدام به سرقت می کرد شناسایی شد.
این مقام مسئول ادامه داد: با شناسایی این محل، چهار نفر سارق شب گذشته در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند که در بازرسی از منزل متهمان 450 گرم طلا، ارز، اقلام سرقتی، وسایل خانه و ادوات ارتکاب جرم کشف شد.
سردار کامرانی صالح ارزش اموال کشف شده را بالغ بر 10 میلیارد ریال دانست و گفت: 2 دستگاه خودروی سواری شاسی بلند و پژو پارس و یک دستگاه موتورسیکلت که در امر شناسایی و سرقت از آنها استفاده می کردند، توقیف شد.
وی با اشاره به دستگیری مالخر که در چهار راه استانبول دارای مغازه صرافی بوده است، اظهار داشت: سه میلیارد و 450 میلیون ریال که در حساب سارقان توسط مالخر بابت فروش ارز خارجی واریز شده بود، مسدود شد.
سردار کامرانی صالح گفت: متهمان به 25 فقره سرقت منزل در سطح شهر همدان اعتراف کردند و کلیه محل های سرقت و مال باختگان با راهنمایی سارقان شناسایی و در ادامه یک نفر مالخر دیگر که دارای مغازه طلافردشی بود نیز دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان همدان در خاتمه گفت: در مجموع چهار سارق و 2 مالخر دستگیر که به همراه پرونده به دادسرا منتقل و با قرار قانونی روانه ندامتگاه مرکزی همدان شدند.

* کشف 206 هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی قاچاق طی 2 روز
سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف 206 هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی قاچاق خبر داد.
وی گفت: ماموران انتظامی استان در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی طرح کنترل محورهای مواصلاتی را طی 2روز گذشته تشدید کردند.
سردار قنبری افزود: در این راستا پلیس آگاهی و دیگر رده های عملیاتی در بازرسی از 12 دستگاه خودرو کامیون 125 هزار 985 لیتر گازوئیل، 46 هزار و 520 لیتر قیر، 25 هزار لیتر نفت کوره و 9هزار و 100 لیتر بنزین قاچاق را در شهرهای 'زاهدان'، 'سراوان'، 'چابهار' و 'ایرانشهر' کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم برخورد جدی با قاچاق کالا برای جلوگیری از هدررفت سرمایه های ملی و لزوم همکاری تمام دستگاه های اجرایی در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا، گفت: نیروی انتظامی در برخورد بدون مماشات با اخلالگران اقتصادی و قاچاقچیان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

* توقیف احشام قاچاق درلارستان
سرهنگ داوود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف 18 راس گاو قاچاق به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال خبر داد.
وی اضافه کرد: ماموران انتظامی پاسگاه کوره این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق، حین گشت زنی، یک دستگاه کامیون حامل دام را مشاهده و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
فرمانده انتظامی لارستان گفت: ماموران در بررسی های لازم 18 راس گاو که به صورت قاچاق و فاقد هرگونه مدارک و مجوز قانونی حمل می شد را کشف کردند.
سرهنگ امجدی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را یک میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد کرده اند.

* توقیف کامیون حامل پیچ و مهره
سرهنگ طهماسب سمائی فرمانده انتظامی آباده استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف 160هزار عدد پیچ و مهره قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
وی اضافه کرد: ماموران انتظامی شهرستان آباده در پی کسب خبری مبنی بر حمل پیچ و مهره قاچاق توسط یک دستگاه کامیون در محورهای مواصلاتی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ سمائی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پس از شناسایی خودرو، آن را توقیف و در بازرسی از آن موفق به کشف 160 هزار عدد پیچ و مهره قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
سرهنگ سمائی افزود: برای مقابله با پدیده قاچاق، شهروندان و مسئولان باید دست به دست هم داده و با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضای موجود را برای قاچاقچیان و سودجویان ناامن کنند.

* کشف گازوئیل قاچاق در کرمان
سرهنگ محمدرضا فداء فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: با تلاش ماموران کلانتری20 این فرماندهی بیش از25 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.
وی افزود: ماموران کلانتری20 این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدررفت سرمایه های ملی با انجام کار اطلاعاتی محل دپوی سوخت قاچاق را در حاشیه جنوبی شهر کرمان شناسایی کردند.
سرهنگ فداء افزود: ماموران با هماهنگی قضائی در بازرسی از این محل 65 بشکه220 لیتری، 42 گالن 20 لیتری و یک منبع 10 هزار لیتری در مجموع 25 هزارو 140 لیتر گازوئیل را کشف کردند.
وی با اشاره به توقیف یک دستگاه اتوبوس که در این محل در حال بارگیری سوخت قاچاق بود، افزود: در این رابطه2 متهم نیز که قصد انتقال این مواد سوختی به استان های جنوب شرقی کشور را داشتند دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.

* توزیع کود شیمیایی تقلبی در گلستان
سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان گلستان از شناسایی و انهدام باند چهار نفره تهیه و توزیع کود شیمیایی تقلبی در شهرستان کلاله خبر داد.
وی گفت: پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و تلاش های بی وقفه، ماموران انتظامی کلاله موفق به شناسایی باند تهیه و توزیع کود شیمیایی تقلبی و غیرمجاز در این شهرستان شدند.
این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از هماهنگی با مقام قضایی، ماموران انتظامی در عملیاتی غافلگیرانه و موفقیت آمیز، اعضای این باند را دستگیر و 75 تن کود تقلبی از مخفیگاهشان کشف کردند.
سردار جاویدان با اشاره به انتقال اعضای این باند چهار نفره به مقر انتظامی، تصریح کرد: متهمان در مواجهه با مستندات و مدارک پلیس، چاره ای جز اعتراف نداشته و عنوان کردند که نمک، خاک و مواد مشابه را با اعمال تغییراتی به عنوان کود به فروش می رساندند.
فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قانونی، افزود: پلیس با تلاش شبانه روزی و اقدامات تخصصی مانع از فعالیت این گونه افراد بزهکار شده و گلستان محل امنی برای اخلال گران و هنجار شکنان جامعه نخواهد بود.

* انهدام باند سارقان و کشف 5 میلیاردی تلفن همراه در شهرکرد
سردار غلامعباس غلامزاده فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از انهدام باند چهار نفره سارقان و کشف 5 میلیاردی تلفن همراه در شهرکرد خبر داد.
وی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تلفن همراه در شهرکرد و مطالبات شهروندان برای دستگیری سارق یا سارقان پیگیری موضوع به صورت جدی در دستور کار ماموران کلانتری 11 سعدی شهرکرد، قرار گرفت. ماموران پس از بررسی دقیق صحنه های سرقت و آثار به جامانده از سارقان دریافتند، آنها به صورت بسیار ماهرانه و باندی این سرقت ها را انجام می دهند.
عالی ترین مقام ارشد انتظامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی اعضای این باند چهار نفره را شناسایی و دستگیر کنند.
سردار غلامعباس غلامزاده با بیان اینکه 150 دستگاه تلفن همراه از این سارقان کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را 5 میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از عموم شهروندان خواست: هرگونه موارد مشکوک را به سامانه 110 پلیس گزارش کنند.
اجتمام*9105*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ناجا حوادث تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: ماموران کلانتری «کوی پلیس» مشهد متهم به ۳۳ فقره سرقت قطعات خودرو در این شهر را شناسایی و دستگیر کردند.

سردار احمد نگهبان افزود: در پی دریافت گزارش سرقت‌های سریالی قطعات خودرو در محدوده خیابان «پروین اعتصامی و بلوار جمهوری اسلامی»، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری کوی پلیس با بررسی سرقت‌ها و تحقیقات میدانی متهم را شناسایی و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چهار دستگاه کامپیوتر خودرو، سه عدد باطری و ۲ حلقه لاستیک «زاپاس» کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: متهم ۴۰ ساله در بازجویی‌ها و مواجهه با مستندات و ادله کشف شده به ۳۳ فقره سرقت قطعات خودرو در محدوده خیابان پروین اعتصامی، امام رضا (ع)، جمهوری، فدائیان اسلام، شهید عرفانی، احزاب، قباد، مصلی و چمن مشهد اعتراف کرد.

به گفته وی، متهم به دادسرا معرفی شد.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کشف ۲ هزارلیترسوخت قاچاق درخرمشهر
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد
  • دستگیری شرور مسلح در خانی‌آباد