Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار- ایرنا- مدیرکل راه وشهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان(ایرانشهر) گفت: با توجه به نقش مهم بندر چابهار در توسعه منطقه و فعالیت گسترده تجاری و ترانزیتی ارتقاء جاده های ارتباطی منتهی به این بندر به آزاد راه بسیار ضروری است.

ابراهیم جاوشیری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهار داشت: بندر چابهار پس از تکمیل فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه به هشت ونیم میلیون تن نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هم اینک چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و اتصال به آب های آزاد اقیانوس هند حتی یک متر آزاد راه و بزرگراه ندارد و سالها تلاش این اداره کل برای ارتقا جاده های این بندر با مشکل رو به رو بوده است.
وی گفت: هم اینک جاده های کم عرض و حادثه آفرین منتهی به بندرچابهار ظرفیت جابجایی کمتر از یک میلیون تن کالا در سال را دارند و این در حالی است که مسئولان انتظار دارند هم توسعه حمل و نقل و ترانزیت شکل گیرد و هم مردم عادی در جاده های مرگ با خیالی آسوده تردد کنند.
مدیرکل راه وشهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان(ایرانشهر) ادامه داد: جاده های منطقه بلوچستان بدترین شرایط را دارند و محدوده زاهدان به چابهار و به ویژه جاده ایرانشهر- خاش پرحادثه ترین محور است که سالانه شاهد صدها کشته و زخمی هستیم.
جاوشیری با بیان اینکه جاده فعلی مرز ریمدان به سه راهی چابهار-راسک در حد تردد چند خودروی روستایی و در حد دسترسی به روستاها است و هیچ قابلیت تردد کامیون و تریلی را ندارد، خاطرنشان کرد: مرز رسمی ریمدان نیازمند ساخت آزاد راه و بزرگراه است.
وی به پروژه ساخت جاده ساحلی گواتر- چابهار- کنارک- جاسک هرمزگان اشاره کرد و افزود: این محور بعد از گذشت سالها پیشرفت چندانی ندارد و نیاز است محدوده چابهار- گواتر با توجه به نیاز مردم تردد گردشگران و فعالان اقتصادی و شیلاتی سریعتر تکمیل و بهره برداری شود.
مدیرکل راه وشهرسازی جنوب سیستان وبلوچستان گفت: ارتقای جاده های منطقه بلوچستان و به ویژه محدوده ساحلی چابهار وکنارک موجب توسعه گردشگری و حمل و نقل می شود و این امر ضامن اشتغال و توسعه پایدار است.
جاوشیری ادامه داد: پیش از تکمیل پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس ارتقای جاده ها نقش مهمی در جابجایی کالا دارد و باید مسئولان چاره ای برای دوبانده کردن جاده های بین شهرستانی جنوب سیستان و بلوچستان بیندیشند.
وی گفت: با اعتبارات اندک نمی توان جاده ها را ارتقا داد و انتظار توسعه حمل ونقل و ترانزیت داشت.
3043 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه و شهرسازي بندرچابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی نیاز به بازآفرینی اکوسیستم جدید دارد، خاطرنشان کرد: جریان توسعه قرآنی زمانی می‌تواند کارآمد باشد که نسبت خود را با مسائل اولویت‌دار کشور مشخص کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، در شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طی سخنانی بر لزوم امیدآفرینی و اعتماد در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اگر خودمان استراتژیک رفتار نکنیم نمی‌توانیم دیگران را هم به آن دعوت کنیم.

او تصریح کرد: به لطف صاحب‌نظران و معتمدین انقلاب، آنچه مورد توجه و اهمیت قرار دارد امید و اعتماد است. اما در عین حال مهمترین مسئله‌ای که ریشه مقولات است، ضرورت امیدآفرینی و اعتقاد است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به زمینه‌های حل مسائل کشور اشاره کرد و گفت: مسائل و موضوعات امنیتی کشور زمانی حل خواهد شد که امید در کشور فراوان باشد. امید و اعتماد را در گام نخست باید در مردم ایجاد کنیم و این موضوع کلیدی‌ترین مسئله‌ای است که در بیانات رهبری هم گنجانده شده است. ما در این زمینه دچار غفلت شدیم.

 

اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی

 

زمانیان با اشاره به ضرورت ایجاد نوآوری در ارائه آموزه‌های قرآنی، تصریح کرد: به محض اینکه جریان قرآن را عمومی می‌کنیم تنها افراد حرفه‌ای و متخصصان قرآنی از آن استقبال نمی‌کنند، بلکه اگر جریان قرآنی را با نوآوری گره بزنیم شاهد حضور همگی آحاد جامعه خواهیم بود. همان طور که به همت سازمان تبلیغات اسلامی استارتاپ‌های اربعین را فعال کرده و با یکدیگر پیوند داده‌ایم.

او همچنین به محفل قرآنی امام حسنی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که فعالیت‌های قرآنی را به خوبی طراحی می‌کنیم، مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرد و مخاطبان بسیاری در آن شرکت می‌کنند. همان طور که این موضوع را در جشن قرآنی امام حسنی‌ها مشاهده کردیم.

زمانیان با تأکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی نیاز به بازآفرینی اکوسیستم جدید دارد، خاطرنشان کرد: جریان توسعه قرآنی زمانی می‌تواند کارآمد باشد که نسبت خود را با مسائل اولویت‌دار کشور مشخص کند.

او ادامه داد: همچنین کارآمدی زمانی اثبات می‌شود که به زمان مسائل اعتماد داشته باشد. به عنوان مثال جریان عظیم و پر برکت توسعه قرآنی تا چه زمانی توانسته حل مسئله کند؟ اگر این عدد در توسعه فعالیت‌های قرآنی را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد اکوسیستم محدود نمی‌تواند حل مسئله فعالیت‌های قرآنی را داشته باشد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری بر لزوم امیدآفرینی در جامعه از مسیر ترویج آموزه‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: فرآیند توسعه از مسیر ترویج آموزه‌های قرآن و فعالیت‌های قرآنی هموار خواهد شد. اما باید بررسی شود که چرا تا به حال این امکان به درستی ایجاد نشده است.

زمانیان در پایان ابراز امیدواری کرد: ظرفیت‌های قرآنی به درستی در کشور مطرح شود و در مسیر توسعه و امیدآفرینی از آن بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
  • ترافیک در جاده چالوس و آزاد راه تهران شمال سنگین است
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازآفرینی اکوسیستم جدید است
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام
  • ممنوعیت تردد در جاده چالوس و آزاد راه تهران - شمال