Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@13:26:04 GMT

واکنش بطحایی به تنبیه بدنی دانش آموز توسط معلم

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۳۶۳۴

واکنش بطحایی به تنبیه بدنی دانش آموز توسط معلم

وزیر آموزش و پرورش نسبت به پخش گزارش خبری ۲۰.۳۰ از تنبیه بدنی دانش آموزی در یکی از مدارس همدان ابراز ناراحتی کرد و واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری شبستان»،  روز 15 آذرماه 1398 برنامه خبر 20.30 خبری از تنبیه نامتعارف دانش آموزی را پخش کرد.

دانش آموز توسط معلم تنبیه شده بود، تنبیه به این گونه بوده است که معلم دست خود را مشت کرده و از دانش آموز خواسته بود، سرش رابه مشت معلم بکوبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس معلم از دانش آموزان خواسته بود تا دانش آموز را بزنند.

خبرنگار به مدرسه رفته بود و از دانش آموزان و معلم دلیل تنبیه را  پرسیده بود که مسئولان مدرسه آن را شوخی آموزشی دانسته بودند و دانش آموزان هم گفته بودند معلم ما را مجبور کرده بود.

حالا وزیر آموزش و پرورش نسبت به این موضوع واکنش هایی را نشان داده بود و توئیت کرده است« : آیا زیر سوال بردن تلاش «یک میلیون» معلم با روایت ناقص و پخش سراسری خطای «یک» معلم جوانمردانه است؟!»

نقد بطحایی به پخش گزارش تنبیه دانش آموز همدانی

همچنین «سید محمد بطحایی» در یاداشت روزنامه ایران نوشته است: «پنجشنبه شب خبر ۲۰:۳۰ صداوسیما در اقدامی غیرحرفه‌ای، گزارشی از خطای یک معلم در یکی از مدارس استان همدان را با آب و تاب فراوان پخش کرد. صرف نظر از آن که این گزارش تقطیع شده و ناقص بود، پخش این خبر از شبکه سراسری رسانه ملی از چند جهت قابل نقد و ایراد است:

 

۱- اگر چه وجود نازنین کودکان و نوجوانان و روح لطیف و تأثیرپذیر آنان نباید تحت هیچ شرایطی موجب آزار و تنبیه حتی لفظی قرار گیرد، لیکن اگر یک معلم در میان بیش از یک میلیون همکار فرهنگی و در یک کلاس از ۶۰۰ هزار کلاس این مرز و بوم به هر دلیل موجب خطای حرفه‌ای شد، آیا باید آن را به این نحو تخریبی رسانه‌ای کرد؟ این سؤال و پاسخ آن هرگز به معنای تلاش برای نادیده گرفتن و صرف نظر کردن از این خطا نیست بلکه اشاعه این خطاها آن هم از طریق رسانه ملی - که ان‌‌شاءالله بینندگان پرشماری داشته باشد - کم‌کم به عادی شدن این گونه خطاها و گسترش آن کمک خواهد کرد.

 

۲- اعتماد آحاد جامعه و پایگاه اجتماعی نظام آموزش و پرورش، مهم‌ترین عامل برای ارتقای کیفیت این نهاد مهم است. هر عاملی که خواسته یا ناخواسته بر این جایگاه لطمه وارد کند، حتماً و حتماً رشد و تعالی آموزش و پرورش را هدف قرار داده و آن را با مشکل مواجه می‌سازد. آیا سزاوار است در جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) به کرات از نظام آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگ‌ساز جامعه نام می‌برند، با بزرگنمایی یک اشتباه یا انعکاس آن با روشی ناصحیح، این نظام را مورد هجمه قرار دهیم و خانواده‌ها را نسبت به معلمان خدوم و زحمتکش بی‌اعتماد نماییم؟ تأکید می‌کنم همه مدیران و مسئولان در آموزش و پرورش قانوناً و اخلاقاً مکلف به رصد مستمر رفتارهای همکاران در مدارس و کلاس‌ها و برخورد منطقی و منطبق بر قانون با متخلفین خواهند بود؛ همچنان که در موارد مشابه گزارش مورد نظر، شخص و اشخاص خاطی با شدیدترین وجه آن مورد توبیخ، تغییر شغل و سایر تنبیهات اداری قرار گرفته‌اند. لیکن همان طور که خطای یک قاضی، یک روزنامه‌نگار، یک پزشک، یک کارمند صدا و سیما و... با جزئیات آن مورد اطلاع‌رسانی به این نحو قرار نمی‌گیرد - که نباید هم بگیرد - پخش این گزارش و گزارش‌های مشابه در مورد آموزش و پرورش تزریق سمی مهلک در اطمینان و اعتماد عمومی جامعه خواهد بود.

 

۳- ورود خبرنگار و دوربین به محیط مدرسه و کلاس و بازخواست کردن و یکی به دو کردن با مسئولین مدرسه در منظر دانش‌آموزان به شکلی که در گزارش مورد نظر مشاهده شد، بسیار ناپسند و به دور از شأن محیط تعلیم و تربیت بوده است. این موضوع را از مدیرانی که اجازه این ورود و ضبط چنین گزارشی را صادر کرده‌اند، پیگیری خواهم کرد. امیدوارم همکاران صدا و سیما همانند بسیاری از گزارش‌های پیشین با کنترل هیجانات خود اجازه دهند این گونه مشکلات و خطاها با روش صحیح و منطقی و با هزینه‌های کمتر اجتماعی پیگیری و رفع شود.»

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس استان سمنان مشهد بیرجند خراسان جنوبي دولت امداد و نجات حسن روحانی نماز جمعه تنبیه بدنی دانش آموزان توییت سید محمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری

محمد مهدی اسماعیلی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ۱۷ میلیون دانش آموز در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری را نیز در فعالیت‌های این کانون ضروری خواند.

وزیر فرهنگ در دیدار با مدیر و عوامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از حوزه‌های اصیل و مانای ما است، با این تجربه و حضور نیرو‌های جوان و با انگیزه ترکیب این دو، افق روشن‌تری را در برابر فعالیت‌های این حوزه قرار داده است.

وی افزود: ما در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم. ما حوزه فرهنگ، هنر و رسانه داریم که در دولت مسئولیت آن برعهده وزارت فرهنگ است و این وزارتخانه از همه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در همه اجزا دولت مکلف به حمایت، ترویج و همراهی است.

اسماعیلی با تاکید براین نکته ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تنوع فعالیت‌های فرهنگی و هنری که دارد کاملا با ماموریت‌های کلان وزارت فرهنگ تطبیق دارد و واقعا این نهاد دقیق و درست جانمایی شده است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ما نیاز به یک حلقه واسط میان نهاد حاکمیت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانش‌آموزی داریم که این کار برعهده کانون پرورش فکری است.

وی ادامه داد: اگر کانون ماهیت هیات امنایی و مشارکت دستگاه‌های دیگر را در مجمع عمومی خود نداشته باشد، با توجه به انباشت نیروی انسانی، ماموریت‌ها و حجم وسیع کاری آن طبیعتا این بار بر دوش آموزش و پرورش سنگینی خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ما در وزارت فرهنگ، فعالیت‌های کانون را بخش اصلی ماموریت‌های خود می‌دانیم افزود: مدیریت کانون پرورش فکری یک تعامل خوبی با مجموعه وزارت فرهنگ و نهاد کتابخانه‌های عمومی دارند؛ ما حدود ۴ هزار کتابخانه داریم که یک قسمتی از کار باید به‌کمک یکدیگر در جهت هم‌افزایی انجام شود.

وزیر فرهنگ در مورد جشنواره فیلم‌کودک و نوجوان نیز تصریح کرد: یکی از عناصر شکل‌دهنده این‌جشنواره، کانون پرورش فکری است و کار‌های کانون برای همه مغتنم است؛ مانند کار پویانمایی که سال‌گذشته ارائه شد و فروش آن‌جزو پنج فیلم پرفروش کشور در پررونق‌ترین سال سینما شده و حدود ۳۰ میلیون نفر در سینما‌های سراسر کشور بلیت خریداری کرده‌اند.

وزیر فرهنگ با تاکید براین‌نکته که وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور یک‌ظرفیت بسیار مهم است بیان کرد: کانون پرورش فکری فعالیت خوبی در تمام عرصه‌های فرهنگی و هنری دارد و در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای هم حضور ویژه‌ای دارد، از این رو ما به دنبال افزایش همکاری هستیم.

وی گفت: ما در حوزه مناطق فرهنگی نیز فعالیت‌های ویژه‌ای داشتیم، برای نمونه ما می‌خواهیم خوی را یک منطقه فرهنگی ممتاز قرار دهیم.

اسماعیلی تصریح کرد: ما علی‌رغم تنوع قومیتی، لهجه، زبان و بعضا مذهب، یک چتر بالاتری به نام ایران را داریم، این مسئله مهمی است و حلقه‌ای است که ما را به راحتی به هم وصل می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری مفهوم ایرانی‌گری که کاملا مطابق با سنت‌های مذهبی ما است نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و کانون هم باید وارد این حوزه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • وجود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور ظرفیتی مهم است/ نسبت ایرانی‌گری و اقدامات کانون پرورش فکری
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس