Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در دیدار با رییس مجلس پاکستان، بر اهتمام کشورهای همسایه برای مبارزه همه جانبه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی، حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی روز شنبه در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه درباره چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون‌منطقه‌ای، در دیدار با «اسد قیصر» رئیس مجلس پاکستان، اظهار داشت: برگزاری این اجلاس ابتکاری خوب و مفید برای امنیت و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمهوری مبارزه همه جانبه با تروریسم و افراطی‌گری را برای همگان بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطر نشان کرد: آن هایی که گروه‌های تروریستی را در دهه‌های گذشته خلق کرده‌اند، در حقیقت خیانتی بزرگ به ملت‌های منطقه کرده‌اند.
دکتر روحانی تصریح کرد: بسیاری از این گروه‌های تروریستی در جنگ نیابتی آمریکا و شوروی بوجود آمد و در ادامه شکل‌ها و اهداف دیگری پیدا کردند.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران هم پس از انقلاب که جنگی با دیگران نداشتیم، قدرت‌های بزرگ گروه‌های تروریستی را خلق و از آنان حمایت کردند، گفت: حامیان فعالیت گروه‌های تروریستی در ایران؛ آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی هستند.
رییس دستگاه اجرایی با تاکید بر اینکه ایران و پاکستان به عنوان دو کشور برادر‌، همسایه و مسلمان که در طول تاریخ روابط صمیمانه و فرهنگی با هم داشته‌اند، باید در مسیر مبارزه با تروریسم با جدیت گام برداشته و مبارزه کنند، اظهار داشت: متأسفانه در مرزهای ایران با پاکستان که باید مرز برادری و دوستی بین دو کشور باشد، گروهک‌هایی از مرز سوء استفاده می‌کنند.
رییس جمهوری ضمن اظهار امیدواری از اینکه همکاری نیروهای امنیتی و مسلح دو کشور باعث شود تا امن‌ترین مرزها را بین ایران و پاکستان داشته باشیم، گفت: امیدوارم 7 نیروی مرزبانی ایران که در خاک پاکستان گروگان گروه‌های تروریستی هستند، با فعالیت جدی تر ارتش پاکستان هر چه سریع‌تر آزاد شده و سالم به ایران بازگردند.
دکتر روحانی با بیان اینکه ایران آماده توسعه مناسبات همه جانبه اقتصادی، فرهنگی و علمی با پاکستان است بر ضرورت گسترش روابط بانکی تهران – اسلام‌آباد و تلاش برای حل موانع و مشکلات در این راستا تأکید کرد.
رییس جمهور با اشاره به اینکه بندر چابهار و گوادر می‌تواند به عنوان یک فرصت در توسعه مناسبات دو کشور مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: دسترسی به چین از طریق بندر گوادر و رسیدن به روسیه، آسیای مرکزی، قفقاز و شرق و شمال اروپا از طریق بندر چابهار این دو بندر مهم را به عنوان مکمل یکدیگر قرار داده است.
دکتر روحانی با بیان اینکه ایران آماده تامین انرژی پایدار مورد نیاز پاکستان از جمله گاز، نفت و برق در بلندمدت است، افزود: امیدوارم ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست و همسایه که علایق و اهداف مشترک دارند،‌از این فرصت به خوبی استفاده کرده و به نفع دو ملت گام‌های مهمی بردارند.
رییس جمهوری تصریح کرد: باید برای توسعه روابط میان کشورهای دوست در برابر قلدری و تحریم آمریکا بایستیم و راه‌حل‌های مناسب برای گسترش همکاری‌ها و روابط را پیدا کنیم.
«اسد قیصر» رئیس مجلس پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف و تسلیت بخاطر حادثه تروریستی چابهار، گفت: امروز دولت و ملت پاکستان و احزاب گوناگون این کشور برای مبارزه با تروریسم متحد هستند. پاکستان آماده هرگونه تعامل با ایران در مبارزه با تروریسم و توسعه امنیت منطقه‌ای است.
اسد قیصر با بیان اینکه مردم پاکستان ملت ایران را از قدیم به عنوان برادران مسلمان خود دوست داشته و به آنها علاقمند هستند، اظهار داشت: توسعه روابط میان دو ملت و تلاش برای رفع مشکلات در مسیر توسعه مناسبات تجاری – اقتصادی با ایران از اهداف اصلی ما به شمار می‌رود.
رییس مجلس پاکستان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم از این کنفرانس به عنوان سکویی برای توسعه روابط دولت‌ها، مردم و مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور استفاده کنیم. روابط تهران – اسلام‌آباد، روابطی صمیمانه و دوستانه است که هیچ‌کس نمی‌تواند این رابطه را خدشه‌دار کند.
‌سیام**9402**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی حسن روحانی پاکستان تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود

حیدری گفت: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «شهریار حیدری» نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشور‌های مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرز‌ها انجام بدهد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرز‌ها بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی، قطعاً سفر رئیس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین