Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار آبدان در بازدید از روستای عشایری چاه قد بخش آبدان استان بوشهر با اشاره به محرومیت‌های روستا گفت: این روستا به دلیل فصلی بودن و جابجایی ساکنان آن فاقد شبکه توزیع برق و آب شرب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالحسن گنخکی با اشاره به بازدید قبلی خود از مدرسه شهید رجایی روستای چاه قد افزود: با توجه به تاخیر یک ماهه در آغاز مدرسه این روستا به دلیل بازگشت تدریجی عشایر از ییلاق بلافاصله پس از دایر شدن مدرسه از آنجا بازدید به عمل آمد و پیگیری‌های لازم برای تهیه اقلام و امکانات مورد نیاز مدرسه از جمله مخزن آب، بخاری نفتی، وایت برد، صندلی معلم، میز و نیمکت، البسه گرم، وسایل ورزشی و از این قبیل صورت گرفته و این اقلام در اختیار مدرسه و دانش‌آموزان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشدار آبدان ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای شاخص‌های بهداشتی در روستای چاه‌قد گفت: دهیاری این روستا تعداد 10 واحد سرویس بهداشتی و حمام خورشیدی در روستا با حمایت فرماندار  شهرستان و همکاری مدیریت امور عشایر استان ، احداث می‌کند.

گنخکی ضمن تاکید بر اهتمام جدی‌تر دهیاری چاه‌قد بر رفع نواقص منازل عشایر گفت: با توجه به عدم حضور خانواده‌ها در منطقه در فصل ییلاق و آسیب وارده به منازل اقدام لازم در خصوص تعمیر منازل و نصب شیشه، درها و پنجره‌ها و همچنین پوشش نایلونی سقف منازل صورت گرفته است.

بخشدار آبدان در پاسخ به درخواست اهالی این روستا برای تعمیر مخزن چرخدار آب گفت: در حال حاضر با مساعدت امور عشایر استان آب مورد نیاز منازل و دام‌های عشایر به وسیله دستگاه تانکر از مناطق همجوار تامین می‌شود و برای کمک به اهالی یک دستگاه مخزن چرخدار تامین آب توسط دهیاری روستا تهیه خواهد شد. 

وی با اشاره به تاکیدات مکرر فرماندار دیر برای رفع محرومیت از این روستا افزود: طی بازدیدهای مستمر تامین زیرساخت‌های این روستای عشایری در حال پیگیری است و در آینده‌ای نزدیک امکان سنجی جابجایی محل استقرار عشایر این روستا نیز تعیین تکلیف نهایی خواهد شد تا روند خدمت‌رسانی به آ‌نان شتاب گیرد. 

روستای عشایر چاه‌قد با 150 نفر جمعیت در منطقه آبدان شهرستان دیر قرار دارد و مردم روستا به شغل دامداری و دامپروری مشغولند و در فصل قشلاق در این منطقه سکونت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان بوشهر برق خانواده شاخص مدرسه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این بازدید که پیرو دستور فرمانداری سلماس و در راستای ارج نهادن به مطالبات مردمی، انجام شد، با تشریح وضعیت و مشکل سیستم خروجی فاضلاب منازل، مقرر گردید شبکه بهداشت جهت پیشگیری از تهدیدات بهداشتی و زیست محیطی اخطار‌های لازم و قانونی به آن دسته از ساکنین که فاضلاب منازل خود را به معابر عمومی هدایت میکند صادر و برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

همچنین مقرر شد امور آب و فاضلاب پس از تخصیص اعتبارات لازم و با اولویت فوری اقدامات لازم برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در این منطقه را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا