Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@14:23:36 GMT

گرانفروشی و ارزانفروشی بلیط هواپیما تخلف است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۴۰۵۳

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، رحمت‌الله رفیعی در نشست خبری با حضور فعالان فروش خدمات آنلاین سفر در دفتر انجمن خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به اینکه طبق قوانین IATA - انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، تخفیف از روی کارمزد قابل پذیرش نیست و حتی جریمه نیز دارد و اگر ایرلاینی این کار را انجام می‌دهد تخلف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا این کارمزد هزینه درآمد و خرج کارمندهای آژانس‌های گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه همه آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی ملزم به رعایت بخشنامه‌ها و قوانین کشوری و بین‌المللی هستند، عنوان کرد: ما معتقدیم تخلف را ایرلاین‌ها را انجام داده‌اند ولو اینکه ایرلاین خارجی باشد. در حالیکه امروز ما محکوم به این شده‌ایم که برای ارزان‌ کردن بلیط مخالفیم درحالیکه تخفیف برای بلیط خارجی ارزان‌فروشی نیست و اگر کسی این کار را انجام می دهد در زمان شلوغی سفر نیز بیایید و بلیط‌ها را ارزان بفروشد، درحالیکه اینطور نیست و امروز که ایام کم سفر است بلیط ارزان فروخته می‌شود ولی در شلوغی سفر همان بلیط به  چند قیمت فروخته می‌شود و اگر کسی می‌خواهد بلیط را ارزان بفروشد در ایام شلوغ سفر این کار را انجام بدهد.

رفیعی در ادامه عنوان کرد: چندی قبل وزیر سابق رفاه با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تفاهمنامه‌ای داشتند تا بیمه فعالان گردشگری در این حوزه را پرداخت کنند و آنها نیز افراد را در بخش خصوصی جذب کنند که متاسفانه یک مورد آن اجرا نشد و حال چرا می‌خواهید با چنین روندی 60 هزار شغل در حوزه آژانس‌های مسافری را دچار تعطیلی و بیکاری کنید، ما باید برای این امر چاره‌اندیشی کنیم و نمی‌خواهیم به مانند دعوای چندی قبل - اسنپ و تاکسی‌رانان، مشکلات بوجود بیاید. زیرا حرف ما این است که اگر در ایام کم مسافر تخفیف داده می‌شود در ایام شلوغی سفر نیز همان تخفیف داده شود.

وی با تاکید بر اینکه ارزان‌فروشی و گرانفروشی برخلاف ضوابط قانونی - هر دو از سوی هر آژانس و دفاتر مسافرتی تخلف است و حتما با آن برخورد می‌شود، عنوان کرد: حرف ما تخفیف نیست، بلکه روند کنونی تخلف است چون خارج از معیارها و ضوابط کشوری و بین‌المللی بوده و اگر امروز به مسافر تخفیف داده می‌شود در ایام نوروز و یا اربعین مسافر را به دلیل گرانی بلیط تحت فشار قرار ندهند.

همچنین رحمت‌الله رفیعی - رئیس هیئت‌مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در این نشست تاکید کرد تا مدارک و اسناد درباره ممنوعیت ارائه تخفیف از سوی IATA - انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، را ارائه دهد.

گفتنی است، در نشست خبری انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در نوع دعوت از خبرنگاران و فعالان گردشگری و آژانس‌های مسافرتی در دقایقی این نشست منجر به برخی مشاجرات بر اثر تفاوت دیدگاه‌ها شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

به گزارش مهر، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم (اعدام توماج صالحی) بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.

قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است

دیگر خبرها

  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد