Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با اشاره به اهمیت توجه به مراکز رشد و تقویت آنها گفت: مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور یکی از پایه های اساسی برنامه راهبردی این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز شنبه در حاشیه افتتاح مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در جمع خبرنگاران افزود: برنامه راهبردی این دانشگاه را از سال 95 در جهت پیشتازی و پیشرو در دانشگاه های نسل سوم و کارآمد در ارائه خدمات و پیشگام در شاخص های سلامت آغاز کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مجتمع فناوری پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز از سال 95 به عنوان مرکز رشد فعال و اصلی دانشگاه فعالیت دارد، اظهار داشت: این مجتمع فناوری های پیشرفته به عنوان مرجع مالکیت فکری با فعالیت منطقه ای با هدف مدیریت، داوری و کارشناسی اختراعات در حوزه سلامت فعال است.
یوسف زاده با بیان اینکه در زمان حاضر، دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای هفت شرکت دانش بنیان و بیش از 30 هسته فناور است، تصریح کرد: یک چهارم هسته های فناور استان در این دانشگاه مستقر شده اند که تحقق این مهم در کمتر از دو سال، نشان از عزم دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این حوزه است.
یوسف زاده چابک ادامه داد: این شرکت ها و هسته های فناور فرصتی نه تنها برای اعضای هیات علمی بلکه برای آحاد جامعه است تا ایده های علمی خود را به ثمر برسانند تا مردم از فواید آن بهره مند شوند.
وی در ادامه تکیه بر دانش، علم و سرمایه های انسانی را راه نجات کشور از بسیاری مسایل و مشکلات دانست و خاطر نشان کرد: بیش از این که بر سرمایه های زیرزمینی مان دلخوش باشیم بایستی تکیه ما بر مغز جوان ها و سرمایه گذاری آنها باشد.
مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان امروز (شنبه) در این دانشکده افتتاح شد.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي دانش بنيان گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: پایه‌های مستحکم صادرات دانش بنیان در حال بنا شدن است و نتیجه آن طی سال‌های آینده قابل مشاهده خواهد بود به طوری که ایران به یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد.

او بیان کرد: ما به دنبال افزایش مقاصد صادراتی هستیم که می‌تواند سهم بیشتری از بازار‌ها را در اختیار ایران قرار بدهد و محدودیت‌های قیمت‌گذاری برای ایران را از میان بردارد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: با برگزاری هر نمایشگاه یک میلیارد یورو به صادرات کشور افزوده شده و ما قصد داریم با برپایی ایران اکسپو ۲۰۲۴ این میزان را به ۲ میلیارد یورو برسانیم.

به گفته ضیغمی، سال هزار چهارصد و سه و اجلاس آفریقا هر نمایشگاه به نظرم خوش پتانسیل خودش را دارد می‌تواند عملاً یک بهم رسانی را ایجاد کند یک فعالیتی را اصطلاحاً جوش بدهد نمایشگاه ۱۴۰۳ یک پتانسیل قابل توجهی خودش دارد و شرکت‌های قوی‌تری که از ایران دارند میان شرکت‌های پتانسیل بیشتر و تجار قوی‌تری که از خارج از کشور با کیفیت ما وقت گذاشتیم دعوت کردیم و داردن تو این برنامه شرکت می‌کنند و برنامه ویژه‌ای داریم و بازدید از مراکز صنعتی ایران شرکت‌های بزرگ توانمند ایران و خوب این برنامه‌ها را پارسال نتوانستیم هماهنگ کنیم خود اینها می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد در اینکه این توافقات هرچه بیشتر به قرارداد‌ها و قرارداد‌های فروش بتواند منجر بشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال