Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی پس از برگزاری جلسه با حضور استاندار گلستان و مدیران کل استانی در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: وظیفه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن به موجب قانون اساسی، فراهم کردن زمینه خانه دار شدن مردم جامعه با اولویت قشر متوسط و کم درآمد است.

وی افزود:‌ با توجه به رکود تولید مسکن در کشور مهمترین برنامه ما جریان سازی تولید با هدف ایجاد تعادل بین سیر تقاضا و سیر تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر راه و شهرسازی تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر با کمک مردم  متقاضیان را اولویت برنامه‌های مسکن اعلام کرد و گفت: ۶۰ هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد امام خمینی منتقل می‌شود که شهر به شهر در حال بررسی است. 

اسلامی با بیان اینکه «برنامه تولید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده  ۲۷۰ محله به ۳۱ استاندار ابلاغ شده است» تاکید کرد:‌طبق دستور رئیس جمهوری و مصوبه دولت تمامی زمین‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی که در بافت‌های فرسوده واقع شده است باید برای اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح بازآفرینی شهری نیز گفت: در مراکز شهر ها بافت واجد ارزش در قالب طرح بازآفرینی شهری انجام می‌شود که منابع مورد نیاز آن از صندوق توسعه ملی تامین شده و تسهیلات کم بهره به علاوه محاسبه هزینه صفر برای صدور پروانه ساختمان به آن تعلق می‌گیرد. 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح بازآفرینی شهری مهم شکل گیری جریان تولید مسکن با همکاری مسکن سازان، دولت و مردم است.

اسلامی از دستور رئیس جمهوری برای توجه به تامین مسکن خانه‌ اولی ها در طرح‌های فوق خبر داد و گفت: طبق این دستور رئیس جمهوری، استان‌ها با یکدیگر وارد رقابت می‌شوند  و استان‌ برنده ضمن دریافت جایزه، مجوز آغاز عملیات نوسازی یا بازآفرینی محلات دیگر را دریافت می‌کند.

وی در ادامه به برنامه وزارت راه و شهرسازی و دستورات ابلاغ شده به سایر دستگاه‌ها نسبت به رفع نقاط پر حادثه اشاره کرد و گفت: ۳۳۰۰ نقطه پر حادثه در کشور وجود دارد که نیمی از آنها در اولویت یک و نیمی دیگر در تقدم دو  قرار دارند، اما در تلاش هستیم منابع مالی مورد نیاز برای رفع نقاط پر حادثه با اولویت‌ یک شروع شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن وزارت راه و شهرسازی قانون جامعه درآمد راه و شهرسازی مسکن مهر کمیته امداد امام خمینی دولت صندوق توسعه ملی رقابت منابع مالی کمیته امداد امام مسکن مهر بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  از ابتدای سال گذشته تاکنون بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: اصولی‌ترین روش فقرزادیی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی وحرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و ... است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این موضوع در مدت سال 1402 تا پایان فروردین‌ماه امسال 3هزار و 521 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

نخعی از مشغول به کار شدن 233 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال گذشته تاکنون از طریق کاریابی‌ها خبر داد و گفت: کمیته امداد  امام‌خمینی(ره) با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت این نهاد و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات، و مجتمع های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام می‌کند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت 100 درصد حق  بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال تا سقف 23 درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار پس از اطمینان از واریز حق بیمه به کار گمارده شده توسط کارفرما و اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به‌کارگیری شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال، حداکثر تا سقف 40 میلیارد ریال بابت هر کارگاه از اعتبارات قرض الحسنه بانکی است. 

وی افزود: گام نهادن و نیت خیر کارآفرین در این پروسه تاثیرگذار را جهت کاهش آلام و مشکلات نیازمندان ضروری و باعث اجر دنیوی و اخروی دانست که در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب و بکارگیری مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/252

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد