Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@02:39:17 GMT

روایتی از نحوه شکنجه در زندان‌های امارات در یمن

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۴۲۸۳

روایتی از نحوه شکنجه در زندان‌های امارات در یمن

«عادل الحسنی» یکی از رهبران مقاومت یمن که زمانی در زندان‌های امارات در جنوب یمن، در بند بود، از اقدامات هولناک ابوظبی در این زندان‌ها و شکنجه‌های کشنده خبر داد.

عادل از مالزی در گفتگو با شبکه چهار تلویزیون بریتانیا، اظهار داشت که وی در طول دوره‌ای که در زندان بود، هر شب صدای فریاد‌های زندانیان را می‌شنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زندانیان یا آویزان می‌شدند، یا لخت می‌شدند، یا تحت ضرب و جرح قرار می‌گرفتند یا با شوک الکتریکی شکنجه می‌شدند.

پایگاه خبری «یمن نت» با انتشار این مصاحبه به نقل از الحسنی نوشت: فرماندهان اماراتی او را داخل سیاه‌چالی که به سیاه‌چال وحشت معروف بود، می‌انداختند و او به مدت ۴۸ ساعت در این سیاه‌چال بدون آب و غذا و حمام با دستان، پا‌ها و چشمانی بسته حبس بود و نزدیک بود که طی این مدت بمیرد.

وی در ادامه اثرات شکنجه روی بدنش را که با شوک الکتریکی ایجاد شده بود، نشان داد و گفت که این آثار را سه سرباز اماراتی با شوک ایجاد کرده‌اند.

الحسنی تاکید کرد که این سربازان، به مناطق حساس بدنش و حتی زیربغلش برق وصل می‌کردند و با کابل‌های آهنی و مسی وی را می‌زدند.

این رهبر مقاومت یمنی می‌گوید که دلیل بازداشتش، این بود که وی علیه اقدامات اماراتی‌ها در جنوب یمن در شبکه‌های اجتماعی می‌نوشت و آن‌ها را اشغالگر توصیف می‌کرد به همین دلیل نیز به اتهام ارتباط با القاعده ربوده و زندانی شد.

وی تاکید کرد که بازجو و شکنجه‌گران زندانی که وی در آن حبس بود، همگی اماراتی بودند نه یمنی.

این شبکه انگلیسی در ادامه این مصاحبه به گزارش کمیته کارشناسی شورای امنیت که طی آن، وجود زندان‌های سری امارات در یمن و شکنجه زندانیان سیاسی در آنها، تایید شده بود؛ اشاره رکد و یک مقام مسئول در سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز در واکنش به این مصاحبه الحسنی اعلام کرد که وضعیت او در زندان، مشابه وضعیت بسیاری از زندانیان در بند زندان‌های اماراتی است که این سازمان بار‌ها درباره آن‌ها هشدار داده است.

اوایل آبان‌ماه سال گذشته؛ «جبهه ملی جنوب یمن» اعلام کرده بود که امارات در سایه سکوت سازمان ملل در مقابل شکنجه‏‌های اشغالگران و جنایات آن‌ها علیه یمنی‎های ساکن جنوب یمن، ۱۷ زندان سری تاسیس کرده‌اند.

بهمن‌ماه پیش نیز؛ سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارش سالیانه خود، ضمن انتقاد شدید از همکاری آمریکا با مواضع امارات عربی متحده در یمن، به زندان‌های اماراتی در یمن و شکنجه زندانیان پرداخت.

مدتی بعد نیز خبری درباره آزار جنسی زندانیان مذکور در جنوب یمن به دست نیرو‌های اماراتی در «اسوشیتدپرس» منتشر شد که در آن آمده بود:

«۱۵ زندانبان زندان «بئر احمد» در جنوب عدن، زندانیان را مجبور به برهنه شدن کردند و سپس آن‌ها را مورد تعرض جنسی قرار دادند. برخی از مردان زندانی از شدت وحشیگری زندانبانان اماراتی، چاره‌ای جز فریاد و گریه نداشتند. به گفته شاهدان، زندانبانان همچنین با سگ‌های وحشی، زندانیان را تهدید کردند.»

بنا بر این گزارش، زندانبانان اماراتی از روش‌های مختلف برای «شکنجه جنسی» زندانیان استفاده کردند. برخی زندانبانان به زندانیان تجاوز کرده و برخی دیگر از این اقدام شنیع فیلم گرفتند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شکنجه زندان امارات یمن شکنجه جنسی آزار جنسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر درباره آخرین اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور توضیح داد.

براساس آخرین گزارش‌ها، با توجه به شدت سیلاب در سیستان و بلوچستان، ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات سیلاب (شامل ۱۰۰ نجات‌گر) از هلال‌ احمر استان‌های فارس و یزد به کنارک و زرآباد اعزام شدند.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان