Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@13:29:57 GMT

طرز تهیه ساندویچ مرغ ریش ریش

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۴۳۱۱

به گزارش ایلنا، گوشت مرغ می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت قرمز باشد. با این گوشت مفید می‌توانید غذا‌هایی سالم تهیه کنید که از آن‌ها جمله می‌توان به ساندویچ مرغ ریش ریش اشاره کرد. این ساندویچ به سادگی و در زمان کوتاهی آماده می‌شود و به عنوان یک شام خوشمزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تهیه این غذا از گوشت سینه مرغ پخته و ریش ریش شده به همراه قارچ، پیاز و فلفل دلمه‌ای استفاده شده و همراه با نان و انواع سبزیجات همچون گوجه فرنگی، کاهو، کلم و جعفری ساطوری سرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با طرز تهیه این ساندویچ آشنا می‌شوید.

مواد لازم

سینه مرغ کوچک ۲ عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

هویج متوسط ۲ عدد

سیر ۱ حبه

قارچ ۲۵۰ گرم

فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز از هر کدام ۱/۲ عدد

محلول زعفران ۲ قاشق غذاخوری

ادویه ایتالیایی ۲ قاشق چایخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

دستور تهیه:

یک قابلمه متوسط را تا نیمه آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید.

یکی از پیاز‌ها را ریز خرد کنید، هویج را به صورت حلقه‌ای خرد کنید.

مرغ را به آب جوش اضافه کرده و سپس سیر، پیاز و هویج خرد شده را در قابلمه بریزید.

کمی نمک، فلفل و زردچوبه به مرغ اضافه کنید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ ۳-۲ ساعت پخته و نرم شود. طوری که ۱/۲ فنجان از آب مرغ باقی بماند.

پس از پختن مرغ، آب آن را صاف کنید و کنار بگذارید. استخوان‌های مرغ را جدا کرده و گوشت مرغ را ریش ریش کنید.

پیاز دیگر را ریز خرد کنید و با ۳-۲ قاشق غذاخوری روغن روی حرارت ملایم تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کرده و به پیاز اضافه کنید، فلفل دلمه‌ای و پیاز را ۵-۴ دقیقه با هم تفت دهید تا فلفل دلمه‌ای نرم شود.

قارچ را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن روی حرارت بالا تفتف دهید. قارچ را زیاد هم نزنید تا آب نیندازد و پس از نرم شدن از روی حرارت بردارید.

قارچ تفت داده شده را به مخلوط پیاز و فلفل دلمه‌ای اضافه کرده، نمک، فلفل و ادویه ایتالیایی را افزوده و هم بزنید.

مرغ ریش ریش شده و آب مرغ را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند، ۲ قاشق غذاخوری محلول زعفران روی مواد بریزید و سپس حرارت را خاموش کنید.

برای درست کردن ساندویچ می‌توانید از نان باگت، نان تست یا نان لواش استفاده کنید. مواد را لای نان قرار داده، سپس چند برش خیار شور، گوجه فرنگی و کاهوی خرد شده روی آن بگذارید.

ساندویچ مرغ ریش ریش را می‌توانید با سس مایونز یا سس کچاپ میل کنید.

نکته: برای شستن قارچ‌ها، آن‌ها را در آب نریزید، چون بافت قارچ به گونه ایست که آب را جذب کرده و موقع حرارت دیدن آب می‌اندازد؛ بنابراین قارچ‌ها را یکی یکی با آب سرد شسته و در آبکش قرار دهید تا خشک شود.

گوشت مرغ یکی از غذا‌های اصلی اکثر افرادی است که مایل هستند رژیم غذایی کم چربی داشته باشند. گوشت مرغ نسبت به گوشت گوساله و گوسفند چربی کمتری دارد. درصد چربی سینه مرغ نیز از ران آن کمتر است، ولی پوست مرغ حاوی مقدار زیادی چربی اشباع مضر برای بدن است؛ بنابراین قبل از پختن مرغ بهتر است پوست آن جدا شود تا گوشت مورد استفاده از سلامت بیشتری برخوردار باشد. ساندویچ مرغ ریش ریش از جمله غذا‌های ساده ایست که با گوشت مرغ درست می‌شود. شما نیز این ساندویچ را درست کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع: پارسینه

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رژیم غذایی زعفران سلامت فلفل دلمه ای گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ویتامین C آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به جبران آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو بیش از حد کمک کند و ایمنی را احیا کند. در حالی که عموما تصور می‌شود پرتقال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در میان میوه‌ها را دارد، در این مطلب به برخی از مواد غذایی که به طور طبیعی غنی از ویتامین C هستند و ویتامین بیشتری نسبت به پرتقال دارند، اشاره شده است. مطلب را بخوانید تا متوجه شوید.

بیشتر بخوانید: خواص خوردن روزی ۳ عدد زردآلو ویتامین C چیست ؟

ویتامین C یک آنتی اکسیدان ضروری است که به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مضر کمک می‌کند و در نتیجه خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. ویتامین C همچنین نقش حیاتی در تقویت سیستم ایمنی دارد، به تولید و همچنین عملکرد گلبول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این ویتامین C، برای سنتز کلاژن، پروتئینی که از ساختار و استحکام بافت‌ها، پوست، استخوان‌ها و رگ‌های خونی حمایت می‌کند، ضروری است. در نهایت، مصرف کافی ویتامین C برای سلامتی و شادابی کلی، به ویژه در فصل تابستان ضروری است.

فلفل دلمه‌ای قرمز

پرتقال معمولا حدود ۵۳ میلی‌گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم دارد، در حالی که افزودن فلفل دلمه‌ای قرمز به رژیم غذایی می‌تواند حدود ۱۲۷ میلی‌گرم ویتامین C در هر وعده ۱۰۰ گرمی به شما بدهد. فلفل دلمه ای قرمز همچنین منبع عالی ویتامین A است که برای بینایی، سلامت و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این، فلفل قرمز همچنین حاوی ویتامین B۶، ویتامین K۱ و فولات، همراه با مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و منگنز است. فلفل دلمه‌ای قرمز سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است که به کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C، مواد معدنی، فیبر و مواد معدنی است که به بهبود سلامت کلی و همچنین متابولیسم کمک می‌کند، کیوی حاوی حدود ۹۳ میلی گرم ویتامین C در هر ۱۰۰ گرم است.

توت فرنگی

انواع توت ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا و محتوای فیبر بالا شناخته شده اند، که به افزایش سلامت متابولیک کلی کمک می‌کند و برای تقویت سیستم ایمنی عالی است. توت فرنگی در هر ۱۰۰ گرم تقریباً ۵۸ میلی گرم ویتامین C دارد.

آناناس

آناناس یک میوه است که در هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۴۷ میلی گرم ویتامین C دارد. وجود ویتامین C، بروملین و سایر مواد مغذی ضروری در این میوه، آن را به یک میوه مناسب برای مصرف در یک رژیم غذایی سالم تبدیل کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228004 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)
  • طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)