Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-09@02:13:52 GMT

بسیاری از موسسات قرآنی فعال نیستند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۴۳۴۳

بسیاری از موسسات قرآنی فعال نیستند

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عبدالهادی فقهی زاده در مراسم آغاز کار دوره آموزشی توجیهی مبین ویژه روسای گروه و کارشناسان قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در مشهد افزود: وقتی با هزار موسسه قرآنی به واقع فعال می توان به مقصد رسید چه لزومی دارد که پنج هزار یا 10 هزار موسسه قرآنی را به ثبت برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه کیفی را نباید فدای توسعه کمی کرد.

وی ادامه داد: باید بین دولت دینی و دین دولتی فرق گذاشت و به شدت از دین دولتی پرهیز کرد. همه ما که کمتر یا بیشتر در گوشه ای از دولت قرار داریم باید توجه داشته باشیم که کارهای مردمی باید مردمی باقی بماند زیرا در کلاسهای ساده، بی ریا و بدون تشریفات است که شهد قرآن چشیده می شود نه در لوای عناوین پر طمطراق، مجلل و رسمی.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید به شدت از اینکه چنان دولت را فربه کنیم که فعالیتهای مردمی رنگ ببازد و صبغه دولتی پیدا کند پرهیز کرد. اینگونه اعمال ممکن است برای رزومه ساختن برخی مدیران خوب باشد اما برای بسط فرهنگ قرآنی مفید نیست.

وی افزود: زمانه، زمانه گفت و گو و عرضه است و اگر در دوره های قبل برخی از ما خیال می کردند با بخشنامه، اجبار، الزام و توسل به قوه قهریه می توان کسی را به کاری کشاند، امروز به خوبی دریافته ایم که چنین روشهایی ناکارآمد است و راهی جز گفت و گوی عالمانه عمیق وجود ندارد.

فقهی زاده ادامه داد: حال که ساختاری به عنوان معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدارک دیده شده باید در این قالب، معارف و آموزه های اهل بیت(ع) را بچشیم و بعد با خلوص نیت و توسل به روشهای صحیح تبلیغ کنیم و حتی با مخالفان و منکران هم گفت و گو کنیم و بدانیم که کلام، جادوگر است و از گفت و گو طفره نرویم.

وی گفت: با گروههای بزرگ و توانمندی مواجهیم که می خواهند با برنامه، نور خدا را خاموش کنند. کسانی که بیش از ما برنامه می ریزند و دقیقتر اجرا می کنند. امروز وظیفه داریم برای ترویج زیست قرآنی بیندیشیم و عمل کنیم و در این راستا نباید به فعالیت قرآنی به عنوان هدف نگاه کرد چون توسعه فعالیتهای قرآنی باید منجر به تغییر نگرش با هدف ایجاد تغییر در رفتار شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فضای مجازی امروزه فضای درازدامنی را رو به روی ما گشوده اما قرآنیان جامعه در این فضا چه میزان حضور دارند؟ از رسانه های نوین چقدر استفاده می کنیم؟ متاسفانه گاه در عمل به این وسیله چنان دچار تشریفات می شویم که اصل مطلب را از یاد می بریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت رسانه قرآن معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: از امروز آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را داریم و این نمایشگاه در ۱۵۰ هزار متر برگزار می‌شود و بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند. ناشران اصلی در نمایشگاه حضور دارند. امکان تفرج فرهنگی برای خانواده‌ها را فراهم کرده ایم.

اسماعیلی اظهار کرد: هر فرد ایرانی می‌تواند با سامانه مربوطه، با تخفیف خرید کند و رایگان دریافت کند. نزدیک به دو میلیون نفر از این طریق تاکنون کتاب‌های خود را دریافت کرده اند که امسال هم این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موسم حج با بیان اینکه ۲۷ اعزام برای حج انجام می‌شود، گفت: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند و حجاج ما با همان رویکردی که رهبری فرمودند، در این مراسم شرکت خواهند کرد و حج را به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های قرآنی دانشجویی به ۱۰ برابر هم برسد کافی نیست
  • آغاز تولید مستند پنجاه بدر در قزوین
  • کارگروه تأمین مسکن خبرنگاران استان اصفهان تشکیل شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • به دنبال توسعه تماشاخانه سنگلج هستیم/ تهاتر با شهرداری
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج