Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در سند درمان ۱۴۰۴ تمامی موارد و کمبودها که نیازمند منابع قابل توجه نسبت به شرایط فعلی است، مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت، ۲.۵ تخت بیمارستانی نیاز است. ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبر نگاران پویا؛ دکتر قاسم جان‌بابایی درباره سند ملی راه درمان کشور اظهار کرد: نقشه راه درمان کشور 1404 به ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی به خصوص در مناطق محروم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به استناد بند 1-8 سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ماده 72 و 74 قانون برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت مکلف شد تا خدمات درمانی را سطح‌بندی کند، افزود: امروز، سند و نقشه راه درمان کشور در تمام دانشگاه‌ها و مناطق کشور را در اختیار داریم.

جان‌بابایی، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی به خصوص مناطق محروم، بهره‌مندی مناسب و به موقع از این خدمات، توسعه پایدار مناطق محروم کشور با تاکید بر توسعه منابع سلامت، جلوگیری از سرمایه‌گذاریها و هزینه‌های غیرضروری و اصلاح فرآیندهایی که باعث ایجاد هزینه‌های غیر ضرور می‌شود را از جمله اهداف اجرای نقشه راه درمان در کشور برشمرد و گفت: سند درمان در راستای رفع مشکلات بیمارستانهای سراسر کشور و به منظور ایجاد ساختاری مناسب، تدوین شده و با اجرای آن در حوزه درمان اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعیین سقف در بیمارستانها و مراکز درمانگاهی با هدف کاهش هزینه‌های درمانی است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین شاخص‌ها در حوزه سلامت، تعداد تخت نسبت به جمعیت است که براساس سیاستگذاری سند درمان 1404، در کشور به ازای هر 1000 نفر جمعیت، 2.5 تخت بیمارستانی نیاز است؛ باید توجه کرد که مناطقی در کشورمان وجود دارد که به ازای 1000 نفر جمعیت سه یا 3.5 تخت وجود دارد و از نظر شاخص، میزان مطلوبی را به خود اختصاص داده اند، این درحالی است که برخی شهرها مانند مناطق اطراف تهران و مناطق مرکزی کشور، مانند جنوب کرمان و بعضی از قسمت‌های سیستان و بلوچستان، از نظر نسبت تعداد تخت به جمعیت وضعیت خوبی ندارند.

معاون درمان وزارت بهداشت، عقب ماندگی و کمبودهای تاریخی و عدم توسعه و همیاری بخش خصوصی و خیریه‌ ها را دو دلیل عمده در حوزه عدم ارتقای مناسب تختهای بیمارستانی در برخی نقاط کشور قلمداد کرد و گفت: متاسفانه در برخی شاخصهای حیاتی دیگر مانند تخت‌ های ویژه، همچنان کمبود وجود دارد و نیاز به توسعه و فعالیت بیشتر همچنان احساس می شود؛ در سند درمان 1404 تمامی موارد و کمبودها از قبیل تعداد تخت، تجهیزات و نیروی انسانی که نیازمند منابع قابل توجهتری نسبت به شرایط فعلی است، مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم هم سازمان برنامه و بودجه و هم دولت تامین منابع این نیازها را در بودجه سال بعد لحاظ کنند.

خدمات درمانی رایگان به 4000 نفر از اقشار محروم در اردبیل ارائه شدارائه آخرین تکنولوژی درمانی بیماری‌های قلب و عروق در کنگره بین‌المللی قلب ایران و اروپا

انتهای پیام/

R1529/Psaadati/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جمعیت و فرزندآوری در کشور و استان قم گفت: علاوه بر تلاش برای افزایش جمعیت، باید از اتفاقاتی همچون سوانح رانندگی و ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر که باعث کاهش جمعیت می‌شود نیز جلوگیری کرد. - اخبار استانها -

مهدی مصری به خبرنگار تسنیم در قم گفت: با توجه به اهمیتی که موضوع جوانی جمعیت در کشور دارد باید ابتدا فرهنگ‌سازی و نگرش همکاری در ما نهادینه شود.

وی با تاکید بر اصلاح رویکرد بازدارنده گذشته از نگاه دولت و وزارت بهداشت در زمینه‌ جوانی جمعیت افزود: جمعیتی که به سمت پیری می‌رود، پیشرفت و توانمندی خاصی نخواهد داشت؛ در سطح  جوانی جمعیت باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و تاکنون مجلس توانسته قانون را اصلاح کند، قانون جوانی جمعیت را نهادینه کرده و نگاه دولت و وزارت بهداشت و مردم را به عواقب پیری جمعیت که شامل عدم پیشرفت کشور، مشکلات معیشتی، فرهنگی و... خواهد بود، جلب کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره  به آمار بالای حوادث تصادفات جاده‌ای و نقش آن در کاهش جمعیت گفت: آمار بالای تصادفات، نشان دهنده لزوم اهمیت فرهنگ‌سازی انسانی و پیگیری دستگاه‌های نظارتی‌ است، ما باید علاوه بر فرهنگ سازی، بتوانیم زیرساخت ها و تسهیلات لازم در حوزه بیمارستانی، بهداشت و درمان را اصلاح کنیم و در بحث جاده سازی، فرهنگ ترافیک، خودروسازی و ... کارهایی در جهت رفع این مشکلات انجام دهیم.

وی عنوان کرد: پیشگیری قاعده‌مند از بیماری‌های غیرواگیر و اصلاح سبک زندگی، جمعیت موجود را حفظ و مانع از بین رفتن جمعیت جوان کشور می‌شود.

وی با اشاره به کارهای خوب دولت در حوزه حمایت از زوج‌های نابارور تصریح کرد: دولت با ایجاد صندوق صعب‌العلاج، درمان ناباروری را در دستور کار بیمه‌ها قرار داده است، ضمن اینکه خدمات سطح یک و دو و سه با فراهم آوردن نیروی انسانی و ملزومات در حال اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تجهیز زیرساخت‌های استان در زمینه درمان مستقل را نیز مهم دانست و گفت: جذب نیروهای جدید انسانی و برگزاری دوره های تخصصی هیئت علمی، استقلال درمانی استان را بالا می‌برد.

وی با اشاره به افزایش فرزندآوری در قم با برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط تیم‌های بهداشت و درمان و سلامت افزود: تعداد ولادت نوزادان در سال گذشته این استان در مقایسه با سال 1401، نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصری با بیان اینکه برای موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان باید برنامه‌ریزی‌های بیشتری انجام داد، عنوان کرد: در راستای فرزندآوری اقداماتی توسط تیم‌های بهداشت و درمان در استان قم انجام‌ شده که می توان به برپایی میز خدمت ارائه مشاوره فرزندآوری در هر هفته در محل برگزاری نماز جمعه قم اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: کارشناسان مامایی و مراقبین سلامت در مناسبت‌ها و جشن های عمومی به مردم مشاوره فرزندآوری و باروری سالم ارائه می دهند.

به گزارش تسنیم، استان قم از نظر جمعیتی، رتبه بیستم کشور را به خود اختصاص داده است و از نظر توزیع سالمندان بالای 60 سال براساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار در رتبه 26 قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران