Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:33:24 GMT

غلظت آلاینده ها در هوای اصفهان افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۴۵۵۳

غلظت آلاینده ها در هوای اصفهان افزایش می یابد

اصفهان- ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بدلیل استقرار جو پایدار، شرایط برای افزایش غلظت آلاینده ها در هوای اصفهان و شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان از روز یکشنبه تا اواسط هفته جاری مهیاست.

فاطمه زهرا سیدان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در سه روز آینده بیانگر استقرار جو پایدار بر استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: براین اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت صاف تا کمی ابری پیش بینی می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد : این پایداری جو برای روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش غلظت آلاینده های جوی را بدنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: دمای هوا در 24 ساعت آینده در بیشتر نقاط استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.
سیدان افزود: دمای هوای اصفهان در گرمترین ساعات روز گذشته به 17درجه سانتیگراد و امروز در سردترین ساعت به سه درجه سانتی گراد رسید.
به گفته وی خور و بیابانک با 20 درجه سانتی گراد به عنوان گرمترین و بویین و میاندشت با هشت درجه سانتی گراد زیر صفر بعنوان سردترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.
این کارشناس برای هوای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و برای روز دوشنبه، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد پیش بینی کرد.
7150 /6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد هواشناسي وضعيت جوي استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

کیفیت هوای اصفهان امروز (سه‌شنبه) بر اساس آمار ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در مناطق مختلف اعلام شد.

جمشید لقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوای در ایستگاه‌ها اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوای متعلق به شهرداری اصفهان و دو ایستگاه سنجش اداره کل محیط‌زیست استان امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ اکنون شاخص کیفیت هوا با عدد ۴۱ در شرایط پاک (سبز) بوده و آلاینده غالب ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه پارک زمزم با شاخص ۶۰ در موقعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد، افزود: ایستگاه‌های زینبیه و فیض با شاخص ۴۹، کاوه و رهنان با شاخص ۴۳، دانشگاه صنعتی با شاخص ۴۱، انقلاب با شاخص ۳۶، کردآباد با شاخص ۳۵، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۳۴، میرزاطاهر با شاخص ۳۲، فرشادی با شاخص ۲۶، ولدان با شاخص ۲۵ و سپاهان‌شهر با شاخص ۲۱ در موقعیت پاک (سبز) قرار دارد.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان با اشاره به عوارض بهداشتی و اقدامات احتیاطی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم خاطرنشان کرد: احتمال تشدید بیمارهای قلبی یا ریوی سالمندان از عوارض بهداشتی این آلاینده‌ها است، از این‌رو افراد حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان با قرار گرفتن روی عدد ۴۱ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، ایستگاه‌های خرازی با شاخص ۸۲ و احمدآباد با شاخص ۵۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) است.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان، خمینی‌شهر، قهجاورستان، مبارکه و شاهین‌شهر است که قهجاورستان با شاخص ۶۸، خمینی‌شهر با شاخص ۵۳، شاهین‌شهر با شاخص ۵۸ و مبارکه با شاخص ۵۷ سالم (زرد) است، ایستگاه‌های استانداری اصفهان، پروین، رودکی، خواجو، باغ‌غدیر و شهرهای کاشان، زرین‌شهر، سجزی، نجف‌آباد و دولت‌آباد فعال نیست.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پیش‌آگاهی هوا، با اتمام فعالیت سامانه ناپایدار روز گذشته، آسمان اصفهان امروز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان سه تا چهار درجه کاهش دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

این شاخص به‌طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل منواکسید کربن ( CO) ، اُزن ( O ۳)، دی‌اکسید نیتروژن ( NO ۲)، دی‌اکسید گوگرد ( SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون ( PM ۲.۵) اندازه‌گیری و به‌طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود. شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون منواکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.‌

کد خبر 739248

دیگر خبرها

  • هوای آذربایجان‌غربی تا ۷ درجه گرم‌تر می‌شود
  • هوای آذربایجان‌غربی تا هفت درجه گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین
  • دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت