Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:15:11 GMT

2 هزار دانش آموز از موزه های پایتخت دیدن می کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۴۶۴۹

2 هزار دانش آموز از موزه های پایتخت دیدن می کنند

تهران-ایرنا- معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح «موزه و دانش آموز» در پایتخت گفت: 2 هزار دانش آموز مدارس تهران در این طرح از موزه ها به ویژه موزه ملی ایران دیدن می کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، به گفته ولی الله شجاع پوریان هدف از اجرای این طرح که در قالب اردوهای یک روزه از سوی ستاد گردشگری شهرداری تهران برگزار می شود، احیا و حفظ فرهنگ و تاریخ کشور و شهر و توسعه پایدار گردشگری شهری برای ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به تاریخ و فرهنگ خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون شهردار تهران، آشنایی نسل جدید با موزه ها و میراث فرهنگی شهر خود، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان، ایجاد حس تعلق خاطر بیشتر نسبت به شناخت و حفظ میراث ملموس و غیرملموس، ارتقای سطح آگاهی نسبت به هویت ملی در بین دانش آموزان به واسطه شناخت بیشتر در حوزه های تاریخی و فرهنگی را از دیگر اهداف طرح موزه و دانش آموز عنوان کرد.
شجاع پوریان گفت: دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه مدارس مناطق 22 گانه شهر تهران با هماهنگی آموزش و پرورش در روزهای شنبه تا سه شنبه ماه‌های آذر و بهمن در این تورها شرکت می کنند.
وی با اشاره به توزیع بسته فرهنگی شامل معرفی شهر تهران به نوجوانان افزود: دانش آموزان شرکت کننده در این طرح از خدماتی همچون همراهی راهنمای متخصص و کمک راهنما با تورها، بیمه، پذیرایی و خدمات دیگر برخوردار می شوند.
شجاع پوریان، انتقال ارزش های ملی، افزایش شناخت، آگاهی و ایجاد حس مسئولیت برای حفظ میراث تاریخی و فرهنگی به نوجوانان را مهم و در سطح ملی دانست و گفت: دانش آموزان به عنوان حافظان این میراث و ادامه دهندگان راه پیشینیان و سازندگان آینده کشور محسوب می شوند و باید در راستای غنی سازی اوقات فراغت آنان و افزایش حس هویت ملی در بین نسل جدید در راستای پرورش نسل آینده کشور گام برداریم.
32 موزه در پایتخت وجود دارد که موزه های کاخ سعدآباد تهران، عمارت کاخ موزه نیاوران تهران، باغ موزه قصر تهران، موزه جواهرات ملی ایران، موزه هنرهای معاصر تهران و موزه ملی ایران(ایران باستان) از مهمترین این موزه ها است.
تهرام/7245/ 6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري تهران دانش آموز بازديد موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان

علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی شروع شده، گفت : متقاضیان تا ۳۱ خرداد مهلت دارند، متقاضی جهش تحصیلی شوند و باید تا این تاریخ تقاضای خود را برای جهش تحصیلی به اطلاع مسئولین مدرسه برسانند.

 محمدبیگی با بیان اینکه درخواست والدین و دانش آموزان برای جهش تحصیلی در وهله اول از سوی شورای معلمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: شورای معلمان با توجه به مدارک تحصیلی سنوات گذشته دانش آموز و مستندات مربوط به هوش او در مورد صلاحیت داشتن یا نداشتن دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی تصمیم گیری و اعلام نظر می‌کنند و در صورت داشتن صلاحیت، دانش‌آموز باید ابتدا در آزمون سنجش هوش شرکت کرده تا در صورت قبولی در این آزمون برای شرکت در آزمون تحصیلی به مناطق مربوطه ارجاع شود.

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، جهش تحصیلی از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکانپذیر است.

وی ادامه داد: جهش تحصیلی در مقطع متوسطه اول و دوم هم اتفاق می‌افتد که معاونت آموزش متوسطه عهده دار انجام آن است.

 محمدبیگی با تاکید بر اینکه جهش تحصیلی مورد تایید اساتید و صاحبنظران حوزه روانشناسی تربیتی و تحصیلی نیست، گفت: جهش تحصیلی دانش‌آموزان از نظر علمی توصیه نمی‌شود، چون ممکن است سن هوشی دانش‌آموزی بالاتر از همسن و سال‌های خودش باشد، اما از نظر سن عاطفی و تربیتی قطعا از دانش آموزان بزرگتر از خودش عقب‌تر است، لذا درصورت جهش تحصیلی ممکن است از نظر عاطفی و روحی آسیب ببیند.

محمدبیگی با بیان اینکه تجربه نشان داده که بیشترین درخواست‌ها برای جهشی درس خواندن دانش آموزان ریشه در چشم و هم چشم بین خانواده‌ها دارد، گفت: خانواده‌ها دقت داشته باشند جهشی درس خواندن در اکثر موارد خروجی خوبی نداشته و مورد تایید کارشناسان آموزشی نیست. بهتر است خانواده‌ها فرزندان خود را برای جهشی درس خواندن تحت فشار قرار ندهند و بگذارند دانش‌آموزان فرآیند عادی تحصیلی خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۳۷۰ دانش آموز در استان کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی شده بودند، گفت: در نهایت ۱۴۲ نفر از این دانش آموزان واجد شرایط شرکت در آزمون جهش تحصیلی شناخته شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است