Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@19:50:13 GMT

حذف مرحله‌ای کنکور از مهر ماه سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۴۷۲۵

حذف مرحله‌ای کنکور از مهر ماه سال ۹۸

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکترمنصور غلامی در این خصوص گفت: پذیرش حداقل ۸۵ درصد کلیه ظرفیت های آموزش عالی در دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، موسسات غیر انتفاعی، فنی و حرفه ای و جامع علمی کاربردی بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه های فوق واگذار می شود و داوطلبان متقاضی رشته محل های اعلامی ضرورتی به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیست رشته محل های دانشگاهی تا آخر دی ماه قبل از ثبت نام کنکور سراسری از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی دانشجو علوم تحقیقات و فناوری قانون کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی ظهر پنجشنبه به اتفاق جمعی از مسئولان این اداره کل از روند برگزاری کنکور در شهرستان‌های بدره و ملکشاهی بازدید کرد و در جریان این بازدید اظهار داشت؛ حدود ۱۵ هزار نفر داوطلب برای پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان ایلام با هم به رقابت می‌پردازند که از این تعداد آموزش و پرورش استان متولی برگزاری آزمون برای ۵ هزار و ۹۹۰ داوطلب است.

درویشی افزود: نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه برگزار می‌گردد.

وی در ادامه تصریح کرد؛ در شش شهرستان آبدانان، دهلران، چرداول، ملکشاهی، ایوان و بدره و در ۴۸ حوزه امتحانی آموزش و پرورش مجری برگزاری این آزمون است.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت استان در پایان خاطر نشان کرد؛ از ۵ هزار و ۹۹۰ نفری که آموزش و پرورش میزبان آنان در مرحله‌ی اول آزمون است ۳ هزار و ۷۲۵ نفر دختر و ۲ هزار ۲۶۵ داوطلب پسر هستند.

کد خبر 6088479

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • رقابت بیش از ۵۲ هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی