Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@10:13:28 GMT

رژیم صهیونیستی در اوج ضعف و زبونی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۴۷۸۷

سه شنبه گذشته، صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی با این اخبار از خواب بیدار شدند که ارتش آنها عملیات بزرگی را در مرز با لبنان آغاز کرده است. ماشین‌های حفاری کار خود را در شهر شمالی متولا آغاز کردند و ظرف چند ساعت رسانه‌های صهیونیستی تونلی با عمق هشتاد فوت در زیر زمین به نمایش گذاشتند.
این در حالی بود که نبیه بری رئیس مجلس لبنان پنج شنبه گذشته تاکید کرد اسرائیل هیچ مدرکی درباره ادعاهای خود در مورد وجود تونل‌هایی در مرزهای جنوبی لبنان ارائه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
آنچه مسلم است اینکه هدف نتانیاهو از این جنجال آفرینی, تبلیغاتی و سیاسی است نه نظامی. یعنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد ندارد زمینه تهاجم نظامی به لبنان را فراهم کند.
از طرفی نتانیاهو به سخنگوهای ارتش دستور داده و بارها تکرار کرده است که اسرائیل به دنبال تشدید تنش‌ها نیست و این اقدام را  داخل مرز اسرائیل انجام داده است نه در خاک لبنان. به گزارش دیروز فارن پالسی "هدف وی از این دستور این بود که به حزب‌الله بهانه‌ای برای اقدام تلافی جویانه ندهد". از طرف دیگر اهداف سیاسی و رسانه‌ای نتانیاهو از این مانور کذایی به صورت گسترده در محافل رسانه‌ای غربی و صهیونیستی بازتاب داشته است.
به عنوان مثال فارین پالیسی تصریح کرده است: تل آویو سال‌ها است که در پی کشف و تخریب تونل‌ها در مرزهای خود با لبنان و نوار غزه هستند. بنابراین کشف و تخریب تونل‌ها در شمال اراضی اشغالی عملیات جدیدی نیست و هیاهوی رسانه‌ها درباره "عملیات سپر شمالی" از نظر بسیاری از مقامات امنیتی تبلیغاتی و اغراق آمیز است.
روزنامه اینترنتی «رأی الیوم» که دفتر آن در لندن قرار دارد روز چهارشنبه حتی از برخی اهداف سیاسی و رسانه‌ای نتانیاهو خبر داد:
بر اساس این گزارش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با ‏بهره‌برداری از ارتش، افکار و اذهان را از اتهام فساد و رشوه‌گیری که دامنگیر او و زنش شده است، منحرف کند. ‏او در صورتی که به‌ علت این اتهام‌ها محکوم شود، به‌ طور طولانی به زندان محکوم خواهد شد.‏ رای الیوم در بخش دیگری از گزارش خود هدف دیگر نتانیاهو را اینگونه تشریح می‌کند: "این ‏حملات تبلیغاتی با هدف بهره‌برداری از این موضوع به‌عنوان موفقیت در برابر مقاومت صورت گرفت."
خاطر نشان می‌شود حملات موشکی گسترده مقاومت فلسطینی به اراضی اشغالی - در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی - و مجبور شدن تل آویو به تن دادن به آتش بس، موقعیت سیاسی نخست وزیر این رژیم را بشدت تضعیف کرده است.
وزیر سابق آموزش رژیم صهیونیستی نیز چهار شنبه گذشته در نشست دیپلماتیک روزنامه جروزالم پست با اذعان به افزایش توانمندی‌های جنبش حزب‌الله گفت تهدید اصلی از سمت شمال متوجه ماست زیرا حزب‌الله طی 12 سال گذشته  یعنی از زمان پایان جنگ دوم لبنان  به میزان چشمگیری قابلیت‌های خود را ارتقاء داده است.
روزنامه مستقل اینترنتی «رأی الیوم» چهارشنبه گذشته در گزارشی، به  عملیات رژیم ‏صهیونیستی موسوم به «سپر شمال» پرداخت و نوشت: این عملیات پیش از هر چیز، ضعف وخلل‌های موجود در ‏ارتش رژیم اشغالگر را نمایان ساخت.
روزنامه «یدیعوت آحارانوت» به نقل از بسیاری از منابع آگاه در تل‌آویو ‏گزارش داد: اسرائیل در برابر حزب‌الله قدرت بازدارندگی خود را به‌طور کامل از دست داده است. اینکه ارتشی که ‏در جنگ شش روزه سال 1967 پیروز شد، اکنون اقدام به اجرای عملیات مهندسی در داخل اراضی اسرائیل ‏‏[فلسطین اشغالی] می‌کند و نام عملیات بر آن می‌نهد، بنا به گفته منابع آگاه، نشان می‌دهد که اسرائیل قدرت ‏بازدارندگی خود را از دست داده است.‏ ------------------------------------------------------
عبدالرضا خلیلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اوج ضعف زبونی مرز لبنان تونل اقدامات نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله لبنان

حزب‌الله لبنان اعلام کرد بمب‌هایی را در مسیر نیروهایی از تیپ گولانی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی کار گذاشت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از این نیروها شد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مبارز ما در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و شریف و بعد از رصد دقیق تحرکات دشمن تعدادی بمب را در منطقه تل اسماعیل در خاک لبنان در مجاورت با مرزهای فلسطین اشغالی و حین عبور نیروی وابسته به تیپ گولانی کار گذاشت. بعد از رسیدن این نیروها به محل بمب‌ها، نیروهای صهیونیست در انفجار آن کشته و زخمی شدند. 

به گفته منابع، ارتش رژیم اشغالگر به زخمی شدن چهار تن از نیروهای تیپ گولانی اذعان کرد.

پیش از این خبرنگار الجزیره اعلام کرد آژیرهای هشدار در شهرک‌های عرب العرامشه، جورین، ایلون، حانیتا و ادمیت در الجلیل غربی بعد از نفوذ یک پهپاد به صدا درآمدند.

به گفته منابع حملاتی از جنوب لبنان علیه یک هدف نظامی صهیونیستی در اطراف پایگاه «الظهیره» انجام شد.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک کفرکلا را هدف قرار داد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد شب گذشته زیرساخت وابسته به حزب‌الله لبنان را در شهرک‌های صدیقین، المطموره، عیتا الشعب و اللبونه در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

از زمان جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان تأکید دارد تا زمان پایان جنگ غزه حملاتش را متوقف نمی‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عوارض تکرار حماقت نتانیاهو
  • عکس/ کاربر صهیونیست: جنگ با ایران اسرائیل را در آتش خواهد سوزاند
  • انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل
  • تضعیف روحیه مقامات نظامی اسرائیل به‌دلیل عملیات ایران
  • الجزیره: ایران توانست اسرائیل را در معضل راهبردی قرار دهد
  • احزاب لبنانی: عملیات «وعده صادق» ضعف اسرائیل را فاش کرد
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت
  • مردم لبنان: موشکهای سپاه بر فراز قدس؛ نماد فروپاشی اسرائیل
  • عملیات حزب‌الله علیه تیپ «گولانی» ارتش اسرائیل
  • کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله لبنان