Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان حج و زیارت گفت: عمره مسئله محوری مذاکرات طرف ایرانی و عربستانی درباره حج ۹۸ است.

 به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، علیرضا رشیدیان در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قبلی سازمان حج و زیارت بیان کرد: با توجه به اهمیت مراسم حج امیدواریم بتوانیم کیفیت و ماندگاری این مراسم معنوی را ارتقا ببخشیم و با توجه به شرایط اقتصادی درباره مدیریت هزینه‌ها تدبیری بیندیشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدیان در ادامه گفت: بزرگترین دغدغه ما بحث برابری پول ما با ارز‌های خارجی است؛ و با توجه به اینکه قرارداد‌های ما با سعودی‌ها باید با ارز تامین شود و رسیدن به قرارداد مناسب با تضمین کیفیت حج تامین شود؛ که این امر با همکاری دولت و مجلس محقق می‌شود.

وی تصریح کرد : طی روز‌های آینده به عربستان برای مذاکره درباره حج ۹۸ سفر خواهیم کرد و امیدواریم حج با کیفیت و با آرامش برای مردم فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: حج دارای یک ظرفیت مشخص با ظرفیت تعامل بیشتر بین کشور‌های اسلامی است. امیدواریم بتوانیم ظرفیت را افزایش دهیم. باید راهکار جدیدی برای تامین ارز حجاج درنظر بگیریم تا عمره بدون مشکل برای زائران برگزار شود.

وی درادامه با بیان اینکه امیدواریم عمره باردیگر برقرار شود گفت: نحوه تامین هزینه‌های اقامتی تغذیه و حمل و نقل برسیم. هزینه‌های عمره برای مردم به صرفه باشد و عمره مسئله محوری مذاکرات طرف ایرانی و عربستانی درباره حج ۹۸ است. دغدغه اصلی ما تامین ارز به گونه‌ای است که به حجاج فشار وارد نیاورد.

وی درادامه افزود: همواره در تلاش بودیم برای کسانی که مدتهاست در صف اعزام به حج هستند سهمیه اضافه‌ای بدهیم.تمام سپرد‌ها سود دارند و برای حج عمره بوده و در تلاشییم افرادی که پشت نوبت هستند اعزام شود.

رشیدیان خاطر نشان کرد :با این ثبت نام‌ها در دولت قبل هم مخالف بودیم به این دلیل که با مشکل اعزامی‌ها در عمره هم رو به رو نشویم، ولی به علت برخی سیاست‌ها از جمله جمع آوری نقدیندگی از جامعه این اقدام را انجام دادند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج و زیارت علیرضا رشیدیان حج 98 طرف سعودی حج عمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است

به گزارش قدس خراسان،  سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد مقدس افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره‌گیری از امکانات موجود و برنامه‌ریزی مناسب برای تسهیل‌سازی خدمات اقدام کرده‌اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.
حسینی افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت‌ها شد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.
حسینی تأکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش توصیه‌های بزرگان دین درباره حج‌گزاری را یادآور شد و گفت: روحانیون کاروان‌های حج مشعل‌داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب برنامه‌ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه‌ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره‌برداری لازم را کسب کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: یک زائر می‌بایست برای قرآن خواندن و زیارت و بهره‌مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه‌ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.
سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسوول هراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و هراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.
این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های کارشناس مربوطه و مداحی ذاکر اهل بیت پایان یافت.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • مدیران نگران چه هستند؟