Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رحمانی گفت: در حال حاضر اولویت اول وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین مواد اولیه کارخانجات جهت جلوگیری از ورود آسیب به چرخه تولید و اشتغال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در دیدار با رضا رحمانی، وزارت صمت را از کانون‌های موثر در اقتصاد کشور و حل مشکلات مردم خواند و ابراز داشت: شما همزمان با نوسانات قیمت خودرو روی کار آمدید و به‌محض حضورتان برخی نمایندگان سوال از وزیر صنعت درخصوص خودرو را کلید زدند، این موضوع جای تعجب داشت و بنده گفتم نیامده چه سوال مطرح می‌کنند؟

وی با اشاره به مشکلات صنعت‌گران در تامین مواد اولیه و تخصیص ارز دولتی، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست به‌سبب تجربه‌اش در این حوزه کوشا باشد و مشکلات تولیدکنندگان استان را بشنود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خواستار توجه به تولید ملی و اجرای سیاست‌های مدنظر رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی شد و راهکار برون‌ رفت از مشکلات را حمایت از صنعت‌گران ایرانی جهت ارزآوری و ایجاد اشتغال دانست.

رضا رحمانی نیز در این دیدار از حمایت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در جریان اخذ رأی اعتماد تشکر کرد و در تشریح مشکلات جامعه اظهار داشت: متاسفانه هنوز عده‌ای باور نکرده‌اند در جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم، در شرایط فعلی وزارت صنعت اولویت اول خود را به تامین مواد اولیه کارخانجات اختصاص داده است تا چرخه‌ی تولید متوقف نشود.

وی با تاکید بر نقش علما در ایجاد وحدت و آموزش روحیه‌ی مقاومت و همدلی به مردم، یادآور شد: در جنگ اقتصادی ما سه مرحله‌ی تهدیدات ترامپ، خروج از برجام و تلاش دشمن برای ضربه به تولید را پشت سر گذاشته‌ایم و جای نگرانی برای شهروندان نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بعضاً مشکلات را خودمان ایجاد می‌کنیم، از عموم مدیران صنعتی خواست خود را درگیر ابلاغیه‌ها نکنند و در برنگاه‌ها تصمیمات صحیح و قاطع را اتخاذ نمایند.

وی از تفویض اختیارات خود به استانداران خبر داد و عنوان کرد: به استانداران ایم اجازه را داده‌ام که اگر بانکی به مصوبات تولید و حمایت عمل نکرد با آنان برخورد نماید.

رضا رحمانی مجموعه‌های پتروشیمی تبریز، شیرین عسل و تراکتورسازی را از صنایع مهم آذربایجان‌شرقی خواند و اذعان داشت: هرکجا می‌رویم از واگذاری‌های اشتباه سخن می‌گویند اما دیگر وقت این حرف‌ها گذشته است و باید به فکر راهکار باشیم.

انتهای پیام/

     

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • رضا درویش: پرسپولیس خانه علی دایی است
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است